BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] jaki jest wlasciwy poziom oleju na miarce
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: opole
prosze o pomoc w tej kwesti

_________________
BMW CZARNY85


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2009, 12:39 przez czarny221, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Tutaj masz instrukcje obsługi w PDF

http://rs275.rapidshare.com/files/11440 ... E46_PL.rar


strona 122 POLECAM :) z obrazkiami itd :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
czarny221, a co to za roznica jakie to BMW - poziom oleju ma sie znajdowac miedzy max a min na bagnecie - nie moze przekraczac max i spadac ponizej min

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak w każdym aucie: pół stanu :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 23:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
to co tu pisza co niektorzy to nieprawda - po zmianie oleju- powinien byc na maksa -jesli nam sie przeleje o pol-dwie setki lub nawet wiecej /ale nie litr/ poza maximum nic sie nie stanie - twierdzenie ze moze byc na wskazniku pomiedzy max a min -jest bledne - bo jak jest przy kresce minimum to na maksymalnych obrotach silnika jest tak jak pod kreska min-wskazane jest by uklad byl w pelni wypelniony -a nie pol stanu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 00:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: GdaĂąsk
harnas621 napisał(a):
to co tu pisza co niektorzy to nieprawda - po zmianie oleju- powinien byc na maksa -jesli nam sie przeleje o pol-dwie setki lub nawet wiecej /ale nie litr/ poza maximum nic sie nie stanie - twierdzenie ze moze byc na wskazniku pomiedzy max a min -jest bledne - bo jak jest przy kresce minimum to na maksymalnych obrotach silnika jest tak jak pod kreska min-wskazane jest by uklad byl w pelni wypelniony -a nie pol stanu


Bzdury piszesz. Po to jest ta skala żeby się jej trzymać. Czy będzie max czy min na pewno nic złego się nie stanie. I zapewniam cię że więcej złego mozesz zrobić jeżdżąc z poziomem powyżej max niż jak miarka wskazuje minimum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 260
Lokalizacja: Szczecin
Zgadzam się w pełni z kolegom wyżej. Oleju ma być pomiędzy min a max. Zalecane jest pół stanu ponieważ olej się rozpręża nie powinniśmy nalewać go do oporu a już na pewno nie ponad max. Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kazdy ma prawo miec swoje teorie a ja twierdze ze max musi byc - olej sie nie rozpreza - jesli jest w obiegu to go nie przybywa-nie widzialem zeby w jakimkolwiek serwisie lali przy wymianiwe oleju mniej jak mowi instrukcja - i tak jesli ma byc 6,5 litra to leja tyle a nie mniej - a te wlasnie 6,5 jest na maksa-w trakcie eksploatacji oleju ubywa zalecane jest uzupelnianie ubytkow- n ic sie nie stanie jesli komus chlupnie sie ciut wiecej jak max-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 79
Lokalizacja: 034
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43
Dobrze wiedzieć. Muszę to sprawdzić. Rano jak jechałem zapaliła mi się kontrolka inspekcji olejowej i co gorsza żółta kreseczka na wskaźniku poziomu oleju. I teraz nie wiem ile mogę przejechać na tej kresce? Do swojego mechanika z wcześniejszym jeżdżeniem po mieście mam 40km. Mogę tyle przejechać? Jak tylko skończę pracę to sprawdzę poziom oleju i czy nie ma jakiejś plamy pod samochodem. Może coś wycieka :(

Jak pojadę do mechanika na dolewkę oleju i obejrzenie silnika to wymieniać filtr oleju? Niby powinien wymienić olej za jakiś czas. Mam instalację gazową. Podobno instalacja bierze trochę oleju i trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom oleju. Prawda to?

Dzięki.

Dopisane: Zapomniałem, mam E36 316i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
atze, zolta kreseczka ?? i martwisz sie ze nie przejedziesz na tym 40 km ?? 40 km w ta lub w ta to zadna roznica - poza tem pomaranczowa kreska to tylko ostrzezenie o zblizajacym sie terminie .... ja na tym zrobilem jeszcze 2 tysiaki prawie w trasie ... wazne zeby sie trzymac 10-12 tysiecy i wymieniac - a ta inspekcja to tylko informacja dla nas

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: GdaĂąsk
harnas621 napisał(a):
kazdy ma prawo miec swoje teorie a ja twierdze ze max musi byc - olej sie nie rozpreza - jesli jest w obiegu to go nie przybywa-nie widzialem zeby w jakimkolwiek serwisie lali przy wymianiwe oleju mniej jak mowi instrukcja - i tak jesli ma byc 6,5 litra to leja tyle a nie mniej - a te wlasnie 6,5 jest na maksa-w trakcie eksploatacji oleju ubywa zalecane jest uzupelnianie ubytkow- n ic sie nie stanie jesli komus chlupnie sie ciut wiecej jak max-pzdr


Do mojego silnika producent podaje że wchodzi 6,5 litra. Po spuszczeniu oleju (dokładnym), wymianie filtra i zalaniu katalogowej wartości 6,5 litra stan oleju na miarce wskazuje połowę skali pomiędzy max i min.
Co ty na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
panel97 napisał(a):
Zalecane jest pół stanu ponieważ olej się rozpręża


I pokaż mi gdzie zalecają pół stanu? Olej ma być między minimum a maximum w temperaturze roboczej (czy już się raczej nie rozszerzy). Poziom maksymalny jest o tyle lepszy że podczas dużych przeciążeń jest mniejsze prawdopodobieństwo że oleju zabraknie (szczególnie przy mokrej misce), a ciśnienie oleju na pewno nie będzie za duże, gdyż ktoś mądry to policzył i przetestował.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL