BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam trochę grzebałem przy mnożniku co wyszło na dobre,mam prośbę czy mógłby ktoś podrzucić mapę jak wygląda ten wykres u was tak dla porównania może jeszcze coś poprzestawiam i będzie cacy pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 15:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Mapy zielona i niebieska maja być pokryte. Pokrycie nie oznacza, że wszystko jest ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
mój reduktor to zeta zawoli s,ci snienie 1,20 przy bucie spada do 0,9 minimalne ciśnienie 0,5 wężyki tak jak opisywałem wyżej ale te dysze 2.0 mnie zastanawiają może za duże,wtryski zamontowane pod kaloryferem ładnie wygląda ale ciężkie dojście i każda żabawa z listwami to demontaż kaloryfera co będzie jeśli spróbuję wstawić mniejsze dysze jakie skutki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 16:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Mnożnik od ilu się zaczyna po kalibracji?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
mnożnik zaczyna się od 1.3 ciśnienie robocze 1,08 minimalne0,65 wyłącz przy pierwszym ODZNACZONE.I teraz najlepsze wszedłem w opcje korekcja wtryskiwaczy gazowych,gdy były na 0 to czasy wtrysku gazu były wysokie nawet 6ms gdy na pb miały 4,3ms zacząłem odejmować w procentach każdemu wtryskowi gazowemu,a czas wtrysku gazu skracał się.Dałem każdemu wtryskowi -25%,czyli max i co czasy wtrysku gazu spadły do 4,6ms a na pb 4,3.Więc co start kalibracja,cała przebiegła bez wad typu NIEPRAWIDŁOWE CIŚNIENIE CZY ZBYT DUŻE DYSZE WTRYSKIWACZA,TYLKO NA KOŃCU KOMUNIKAT USTAW MNOŻNIK NA DRODZE.Silnik pracuje równo pozostało jednak to lekkie dławienie przy nagłym bucie dosłownie chwilka.co to wszystko oznacza czy gaziarz coś żle dobrał możę te dysze za duże.Jutro jadę do niego więc proszę o jakąś radę jak to rozegrać czy mogę mu coś zarzucić rządać wymiany czegoś.bo on przez ponad rok nic nie zdziałał,to ja musiałem się z tym grzebać kupić interfejs,siedzieć na forum i dręczyć Was tym stagiem,a to chyba jego obowiązek żeby to prawidłowo działało w końcu zapłaciłem za montaż i to nie małe pieniądze.czekam na wasze opinie co zrobić POZDRO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 08:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
KWAS320,
Cytuj:
czasy wtrysku gazu były wysokie nawet 6ms gdy na pb miały 4,3ms

czas wtrysku gazu nie może być taki sam jak benzyny :zly: Aby instalacja prawidłowo pracował różnica pomiędzy PB, a LPG powinna wynosić, dla valteków, około 1,75 ms.
czyli 4.3 + 1.75 = 6.05 (ms)
Wróć z tą korektą. Nie po to ona służy.
Cytuj:
czasy wtrysku gazu spadły do 4,6ms a na pb 4,3.

Taką regulacją pozostawiasz sterownikowi gazowemu margines błędu, w przypadku potrzeby korekty, na poziomie 7%. Powinien być 25%
Jeżeli natomiast zdoiłeś 25% na korekcie i twierdzisz że jest lepiej, to gazownik dał za duże dysze (należałoby zmniejszyć do 1.8), lub jak już pisałem, listwa jest do bani ;)
Cytuj:
mnożnik zaczyna się od 1.3

To potwierdza za duże dysze, lub zbyt dużą wydolność listwy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam byłem z tą korektą wtryskiwaczy u gazownika oczywiście nic mu nie powiedziałem że sam coś ustawiałem poprostu chciałem zobaczyć jego minę i reakcję na to że jednak da się to skalibrować i prawdopodobnie cały problem to lipnie wykonany montaż,i dobór elemętów.Podłączył pod kompa i start kalibracja,jakie było jego zaskoczenie gdy przebiegła ona pomyślnie,a ja na to dlaczego teraz poszło bez problemu a ponad rok była kicha i on nic nie mógł zrobić.on stwierdził że pewnie teraz się wszystko ułożyło i zgrało(ŚMIECHU WARTA TEORIA),a ja mu wtedy pokazałem co tam jest zrobione.Skoczyło mu ciśnienie i doszło do ostrej wymiany zdań.ja upierałem sie iż z listwami jest ok ale pewnie dysze są za duże.więc on dał propozcję że za darmo wstawi mi inne listwy bo valteki się tam nie nadają,wtedy ja pojezdzę trochę na tych niby cudownych listwach i jak będzie ok to wrócę i zapłacę mu niby za same listwy bo montaż gratis wiecie ile 1000zł chyba zwariował.Ja za cały przód instalacji zapłaciłem 1500zł,a on tu tu z taką ceną za dwie listwy, wiem że pewnie są jakieś dobre tu chyba przesadził


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 12:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Teoretycznie dwie listwy Matrix to koszt około 800 zł. Jednak na Valtekach, jak sam zauważyłeś, też da się ustawić to auto, a to że żaden fachowiec z niego to już inna sprawa. Na twoim miejscu powiedział bym coś o jego kompetencjach. Niech wraca do gazowania Polonezów. Powinien sie przyznać do błędu (nikt nie jest nieomylny), a nie odwracać kota ogonem. Inni robią nie takie auta na Valtekach i mogą, a ten nie umie?? Kiepskiej baletnicy to i rąbek u spódnicy przeszkadza.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam po długiej nieobecności,po ok roku jeżdzenia na żle działającej sekwencji dopiero od wczoraj wiem co to jazda na tejże instalacji.Więc auto teraz na lpg to lalka,powód partactwo gaziarza.Dysze,dysze,dysze przez cały czas dawałem wiarę gaziarzowi w kwesti ich wymiaru miały być 2.0 a okazało się że są 2.5. Listwy dałem na kaloryfer wężyki 25cm!!!każdy tak dla pewności wiem długie troche krótszych nie dało rady ale różne są opinie na ten temat.Rezultat autokalibracja to teraz pikuś żadnych zbędnych komunikatów prócz ustawienia mnożnika na drodze,mnożnik lekko nad 1 przy najwiekszym obciążeniu zbliżony do 1.Żadnych dławień przy nagłym bucie ciągnie aż do oddcinki AŻ MIŁO MIEĆ DO DYSPOZYCJI CAŁY ZAKRES OBROTÓW A NIE TYLKO DO 4TYŚ!!!!!!!!Mapy prawie się pokrywają myślę że to już kwestia regulacji tego mnożnika.Tylko chyba za dużo pali bo prawie 20l na 100 km wiem często ją kręciłem max ale to i tak chyba dużo ,wtedy paliła góra 14l no ale chodziłą kulawo i do 4tyś tylko dawała radę kręcić . PROSZĘ O OPINIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL