BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 14:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Stuki z tyłu po zmianie sprężyn
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Okolice B-stoku
Witam wszystkich.
Dzisiaj mechanik zmienił mi sprężyny z tyłu (przy okazji huczące łożysko) i pojawił się problem. Dziwne - głośne stuki z tyłu auta. Wcześniej teko nie było - mimo iż jedna spreżyna miała obłamaną końcówkę sprężyny (wyszło po kupnie auta). Sprężyny ja kupiłem. Miały być sprężyny dobrej firmy, no i dodatkowo są utwardzane. Auto stoi trochę wyżej jakieś 20 mm po stronie dobrej starej sprężyny. Stuki są potwornie głośne szczególnie jak się jedzie powybijaną żwirówką, ale na asfalcie na większych dziurach lub głębokich studzienkach jest tak samo.
Nie wiem czy przypadkiem sprężyny nie muszą się ułożyć czy coś :kwasny:
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nic nie powinno stukać
poza tym dlaczego auto stoi wyżej z jednej strony czy wymieniłeś tylko jedną sprężynę
może nie założona jest poduszka? albo amortyzator nie dokręcony na górze?
wróć do tego mechanika i niech sprawdzi ma być cisza z tyłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Okolice B-stoku
Wymieniłem dwie sprężyny i teraz auto stoi równo, troszkę wyżej w stosunku do strony gdzie była cała sprężyna - wcześniej stało troszkę krzywo, od strony pękniętej sprężyny dużo niżej.
To jutro chyba podskoczę do tego mechanika. Chociaż on twierdzi że wszystko dobrze poskręcał i pozakładał - bo wie jak ja jeżdżę ^^
A stuki są takie same po obu stronach - zależnie którą stroną wjadę w dziurę :/
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pobujaj tyłem auta może coś zlokalizujesz a jak nie to na kanał
niech sprawdzi też te tuleje na wachaczach w progach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
moze tez byc poduszka amortyzatora na tyle..czesto sie one urywaja :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
ryszard 55 ma racje, miałem to samo.
Zmieniałem sprężyny, amortyzatory i poduchy amorów na nowe. Auto stanęło trochę wyżej i tuleje tylnej belki inaczej się ułożyły. Zaczęło się głośne stukanie, żeby nie powiedzieć brzydko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Okolice B-stoku
Sprawdziłem z mechanikiem tył auta. I prawdopodobnie winne są same sprężyny. wymiana sprężyn to odkręcenie jednej śruby (amorek) i koła. Z jednej strony tam gdzie nie było wymieniane łożysko tylko to było odkręcane a też były stuki. Tuleja w progu wg mechanika po stronie zmienianego łożyska jest w dobrym stanie (widział ją), oczywiście dzisiaj też zostały sprawdzone i nie wykazują nadmiernego zużycia. Ale wracając do sedna. Po prawej stronie auta - tam gdzie auto wyłapuje więcej dziur poduszka pod sprężyną jest poszarpana a sprężyna poobcierana. Porównałem sprężynę ze starą i ma całkiem inne zakończenie - stare obejmują tą wypustkę jakby całym takim pierścieniem a nowe w dużo mniejszym stopniu i są znaczeni grubsze. Wygląda na to że sprężyny wypadają z tego mocowania na dużych dziurach i nierównościach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL