BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 lipca 2025, 01:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
No to faktycznie troszkę to kosztuje, ale jak nie wymienię tego to może coś się stać, czy jestem tylko narażony na olej w zbiorniczku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
tez stawiam na chlodniczke pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
larencase napisał(a):
No to faktycznie troszkę to kosztuje, ale jak nie wymienię tego to może coś się stać, czy jestem tylko narażony na olej w zbiorniczku


podobno mozna ominąć ta chłodniczke heheh ale nie polecam tego robić.


czy coś sie stanie według mnie olej w plynie słabsze chłodzenie mozliwość uszkodzenia silnika zobacz ile kosztuje nowa i wymień bo to wazna sprawa :] lepeij za chłodniczke zapłacić tysia niz za silnik wiadomo ile .... :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
A czy pod korkiem oleju tez masz budyń??
Jak jest go minimalna ilośc to podobno jes ok ale jak więcej to woda dostała się do oleju, i nie polecam na takiej galarecie jeździć bo można szybko wykończyć silnik !
Ja stawiał bym na uszczelkę pod głowicą lub głowice, sam pomiar ciśnienia sprężania nie wystarczy żeby sprawdzić czy poszła uszczelka, może miec pęknięcie między kanałem wodnym a olejowym i wtedy kompresja będzie dobra.
To że silnik chodzi dobrze nie znaczy że uszczelka jest dobra, raz kupiłem silnik M50B25, chodził ładnie, miał odpowiednią moc, pochodził trochę i z oleju zrobił się budyń, odkręciłem głowice i okazało się że jest pęknięta w sześciu miejscach, a silnik pracował super !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 09:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
No właśnie pod korkiem oleju i na bagnecie nie ma żadnych objawów kiselu, budyniu i innych gastronomi, na bagnecie jest czysty olej, a korek jest cały czarny i zapach ma taki jak powinien mieć, lekko pachnie nadpalonym olejem :) Inna kwestia to taka że samochód miał wymieniany silnik tak jak wcześniej pisałem, więc możliwe że podczas pracy mogło się troche oleju wymieszać i ciagle on wypływa na góre w zbiorniczku. Nie wiem czy coś da wymiana płynu chłodniczego. Gdyż olej cięszko w całości usunoć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Szymek dobrze mówi. A nie przegrzałeś go przypadkiem?? Sprawdź też czy zabardzo kopci, jeśli tak to obawiam sie że uszczelka pod albo sama głowica jest pęknieta na kanale.

_________________
Bogdano


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
A oleju dużo ci ubywa ?? jak nie to możliwe że w układzie było już trochę oleju i się wymieszał, najlepiej przepłucz układ specjalnym środkiem do płukania ukł. chłodzenia, można kupić na stacji albo w sklepie, jak po takim zabiegu dalej będzie pojawiał się olej w wodzie znaczy że jest przeciek.Tylko nie zalewaj silnika wodą z kranu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
No właśnie ja tego silnika nigdy nie przegrzałem, nawet przy mojej jeździe nigdy temperatura nie przekroczyła na wskaźniku środkowej pozycji, zawsze zatrzymie sie tak troszke przed środkiem i stoi, co do kopcenia to wogóle, nawet jak samochód stoi na luzie i depne go do końca to jedynie zrobi wiatr pod tłumikiem, jedynie co widziałem to jak w nocy nagle wyprzedzałem to troszke było dymu w światłach samochodów za mną, ale wydaje mi się że w takiej sytuacji nawet prosto z salonu nowe e60 zrobi identycznie. A co do tego preparatu co pisze "kapitan_bomba" który służy do czyszczenia układu chłodzenia obawiam się jego zastosowania, t.zn boje się wystąpienia jakiś rozszczelnień itd. Więc tak jak piszę według mnie silnik jest w bardzo dobrym stanie, wszystko w nim działa jak w zegareczku, zawsze pali na dotyk, a podczas jazdy kopyto ma, Chodź rzadko go gonie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Ty mogłeś go nie przegrzać, ale kupiłes używany silnik i nie wiesz so się z nm działo, co do preparatu to faktycznie zawsze jest jakieś ryzyko że może się coś rozszczelnić, ale innego sposobu na usunięcie oleju z układu chłodzenia nie znam, bo wodą napewno tego nie wypłuczesz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
No właśnie, gość który mi sprzedawał silnik mówił że zrobił na nim jeszcze w kraju kilka tys km, bo auto było sprowadzone na części do Polski, dopiero jak zdecydowałem się na kupienie to go wyjeli, ale jak sobie przypominam, samochód jechał na lawecie tylko z dołem silnika i reszta płynów z niego wyciekała, aby się sprawdziło że płyny z olejem się wymieszały :) Jak na razie olej ze zbiorniczka usuwam dość nietypowym sposobem co kilka dni wyciągam go za pomocą papieru toaletowego :P tylko zastanawia mnie dlaczego w przeciągu miesiąca ubyło ok szklanki płynu chłodniczego, jest to normalne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 16:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
larencase napisał(a):
Jak na razie olej ze zbiorniczka usuwam dość nietypowym sposobem co kilka dni wyciągam go za pomocą papieru toaletowego :P tylko zastanawia mnie dlaczego w przeciągu miesiąca ubyło ok szklanki płynu chłodniczego, jest to normalne?
Pewnie na tym papierze tyle wyszło :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Heh dziwnie ta moja ostatnia wypowiedź zabrzmiała :P raczej nie na papierze bo da sie zauważyć ile płynu jest gdy zakręcałem korek, a ile było po odkreceniu go za miesiąć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL