BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 lipca 2025, 22:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z wewnetrzna dmuchawa.
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Witam, Posiadam climatroninc, ktory dziala sprawnie. Moj problem to gdy ustawiam jakakolwiek temperature to nie czuc nawiewu z kratek niezaleznie czy klima jest wlaczona czy tez nie. W czym moze tkwic problem? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tzn. z których kratek ???
Wogóle nie leci, ciepłe, zimne czy jak zwiększasz nadmuch ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Boggy e36 napisał(a):
Tzn. z których kratek ???
Wogóle nie leci, ciepłe, zimne czy jak zwiększasz nadmuch ???


Wogole brak reakcji. Z zadnej kratki nic nie dmucha ani cieple ani zimne - wszystko umarlo;/ wyswietklacz od climy dziala normalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 14:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
a jak zwiększasz nadmuch to słyszysz że wiatrak w nagrzewnicy też zwiększa obroty?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: mazowieckie
Witam,
dołączam się do tematu z tym samym problemem. Ja mam E39.
Problem polega na tym, że nie mogę zwiększyć siły nadmuchu wentylatora kabiny. Po przekręceniu kluczyka nadmuch chodzi na pierwszym biegu ,zwiększanie na klimatroniku (dwustrefowy) nic nie daje. Klima działa. Sprawdzane były tranzystory pod dywanikiem i jest OK.
W czym może być problem ?

PS
Dodam, że przez pewien czas działało kiedy chciało a gdzieś od tygonia umarło i ani drgnie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 16:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
maly1975 napisał(a):
Witam,
dołączam się do tematu z tym samym problemem. Ja mam E39.
Problem polega na tym, że nie mogę zwiększyć siły nadmuchu wentylatora kabiny. Po przekręceniu kluczyka nadmuch chodzi na pierwszym biegu ,zwiększanie na klimatroniku (dwustrefowy) nic nie daje. Klima działa. Sprawdzane były tranzystory pod dywanikiem i jest OK.
W czym może być problem ?

PS
Dodam, że przez pewien czas działało kiedy chciało a gdzieś od tygonia umarło i ani drgnie :(



Opornica ( tgz. jeż ) do wymiany.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: mazowieckie
A ten jeż to nie są te tranzystory ? Czy to jest oddzielna sprawa?
Jak wyłączam zapłon wszystko gaśnie i dmuchawa w kabinie również.
Czy przy popsutym jeżu nie powinna chodzić dmuchawa po wyłĄczaniu zapłonu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeż to jest tak zwana opornica, ten element odpowiada za pracę wentylatora, a konkretnie za siłę nadmuch. W E39 znajduje się on w tunelu nagrzewnicy po prawej stronie, obok nóg pasażera. To że nie działa wentylator w E39, to sprawa jeża bądź samego wentylatora.
Wadą tych dmuchaw jest wycierający się wirnik. Tak więc należy zacząć od podmiany jeża, najlepiej od kogoś znajomego, jeżeli nie da efektu, pozostanie zabrać się za wentylator.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 09:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Boggy e36 napisał(a):
a jak zwiększasz nadmuch to słyszysz że wiatrak w nagrzewnicy też zwiększa obroty?

Wiatrak wogole nie dziala. Jest kompletna cisza, nie ma zadnego nadmuchu nawet minimalnego. Ani gram powietrza nie wydostaje sie z kratek. Zwiekszenie czy zmniejszenie nadmuchu nie powoduje zadnej reakcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
W takim razie czy na wyświetlaczu climatronika jak naciskasz "zwiększ nadmuch" kreseczki rosną normalnie, pomimo że nie dmucha wiatrak ???

I czy jakieś dziwne objawy na samym wyświetlaczu występują, czy działa prawidłowo ?

pytam bo chcę wykluczyć niesprawność samego panelu sterowania.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Boggy e36 napisał(a):
W takim razie czy na wyświetlaczu climatronika jak naciskasz "zwiększ nadmuch" kreseczki rosną normalnie, pomimo że nie dmucha wiatrak ???

tak dokladnie tak sie dzieje - kreseczki rosna/opadaja i zadnej reakcji wiatraka. Wyswietlacz dziala jak najbardziej prawidlowo. Nie mam do niego zadnych zastrzezen. Wszystko wyswietla prawidlowo tylko brak reazlizacji wykonania...;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Obrazek

W takim razie sprawdził bym w kolejności:
- czy do wtyczki wiatraka (nr1) dochodzi prąd,
- jak tak to wtedy albo silnik wiatraka umarł i wiatrak do wymiany, albo opornica (nr3) do wymiany.

dodam jeszcze że w większości przypadków zepsutej opornicy, wiatrak stopniowo przestaje działać z dnia na dzień.
Np. na pierwszym biegu chodzi a na innych nie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Jesli mowisz o opornicy (jezu) to niedawno byl wymieniony. Znam objawy konczacego sie jeza a w tym przypadku nie bylo zadnych oznak, ze cos sie konczy. Po prostu nagle po wlaczeniu zaplonu chcialem wlaczyc klime a tu nic. Chociaz teraz jak sobie tak przypomne, jak dmuchawe dalo sie na max to silniczek chodzil tak, jakby krecil wiecej obrotow niz fabryka przewidziala. Wyczuwalna byla jego "ogromna moc". Jak to dokladniej opisac... hmmm no moze tak jak sie slyszy V12 silnik to czlowiek wie, ze to cos mocnego - tu bylo podobnie. Teraz tak mysle - jest szansa, ze to jakis bezpiecznik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
double


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Nie pamiętam, a nie mam rozpiski do e46 pod ręką, ale nie zaszkodzi jak zobaczysz do bezpieczników...
Chociaż wydaje mi się że to był objaw umierającego silniczka w wiatraku ( chciał pokazać że choć umiera to jeszcze da czadu jak nigdy dotąd :) ).

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 191
Lokalizacja: slask
Moje BMW: E46 shadow line
Dzieki! Jest tu gdzies "Pomogl"??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 67
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Witam.podpinam sie pod temat bo mam tez do wymiany jeza.Kiedys tutaj ktos zamiescil fajne zdjecia z dokladnym opisem jak wymienic samemu jeza w E46,ale nie moge tego znalesc,jak by mi ktos pomogl to znalesc to bym byl bardzo wdzieczny.Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: poznan
witam
mam podobne zjawisko od wczoraj.wchodze do samochodu zapalam silnik wlaczam dmochawe a tu nic czy jest na minimum czy na maxa nie ma roznicy nic nie dmucha i nie ma zadnego halasu.Wiec mam pytanie czy to moze byc jez czy tez wentylator??skoro wczesniej dmuchawa funkcjonowa normalnie bez problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: poznan
http://www.6enligne.net/html/faq.php3?faq=145


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Może być jeż, ale nie musi.
Posprawdzaj bezpieczniki
Podmień jeża, a jeżeli to nie pomoże to dopiero zajmij się wentylatorem. Dostęp do niego to porażka, trzeba demontować górę kokpitu.
Wersja ilustrowana na przykładzie E38;
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL