BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 17:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam, czy jest ciężko wymienić uszczelkę spod miski olejowej? mam kanał i chciałbym to zrobić sam.
A i czy olej też mam wymieniać jak ma przejechane ok 3tyś olej to mobil1 10w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
a po co ci uszczelka,kup silikon czerwony do 360 stopni,jest lepszy od uszczelek,a jak masz kanał to sprawa nie jest trudna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Uszczelka to prosta sprawa.
A olej? Myślę że może zostać. Tylko przecedź go przez coś przed wlaniem,bo przy spuszczaniu może coś tam wpaść.

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Cytuj:
a po co ci uszczelka,kup silikon czerwony do 360 stopni,jest lepszy od uszczelek,a jak masz kanał to sprawa nie jest trudna


pozostawię to bez komentarza :wstyd:

Z wymianą uszczelki jest trochę zabawy, trzeba ściągnąć miskę olejową, a żeby to zrobić trzeba podnieść silnik, ale nie jest to aż tak trudne żebyś samemu sobie z tym nie poradził.
Jak wiesz że olej ma 3tyś przejechane to możesz go zlać i zalać po wymianie uszczelki, chociaż ja bym go wymienił razem z filtrem na nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 09:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
no a co do oleju to raczej go wymienię na nowy + filtr, z tym podniesieniem silnika to jak go podnieść nie posiadam dźwigu to wyjmowania silnika, no jeszcze zobaczę może dam to zrobić mechanikowi.
Silikon odpada jak ma być uszczelka to będzie uszczelka. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
silikon :wstyd: nie no ja wysiadam a to takie nasze polskie podejście przecież brak słów

jestem w identycznej sytuacji jak Kris więc się podłączam pod posta ;)

jak podnieść silnik? można go na rug-cug podwiecić pod sufitem na jakiejś konkretnej belce ale za co chwytać ? co odpiąć przed podniesieniem? ile cm trzeba podnieść? Pod miską są jakieś elementy maglownica, chłodnica oleju z automatu czy cuś? trzeba to demontować? na co zwrócić szczególną uwagę?
Doświadczeni koledzy pomóżcie :ok:

a ile plus minus waży taki 6gang ? kurcze totalnie nie mam pojęcia o podnoszeniu silnika :/ ale nie chce tego dawać mechanikowi bo nie spotkałem jeszcze dobrego mechanika niestety i jak cos jest do zrobienie własnoręcznie to robię sam

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
przypuszczam że silnik musiałby zejść z poduszek :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Silnik można podnosić od góry i od dołu!
Podkładasz lewarek, pod skrzynię jak najbliżej silnika i powinno go podnieść, między lewarek a skrzynię dobrze jest podłożyć deskę.
A rug-cug zawieszony pod sufitem też będzie dobry, ale trzeba zdejmować maskę z auta!
Oczywiście przed podnoszeniem silnika musisz odkręcić poduszki od łap silnika lub od belki pod silnikiem i przewody masowe( najczęściej przykręcone są do łapy silnika), jak nie chcesz za dużo rozbierać to musisz uważać na wszystkie przewody i żeby wiatrak nie zahaczył o chłodnicę. Jeżeli będziesz podnosił silnik lewarkiem, to po podniesieniu czymś go podeprzyj żeby nie stał na samym lewarku.
Silnik M50 ze skrzynią waży grubo ponad 200kg ale całości się nie podnosi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
:padam: Kapitanie

jutro zajżę na kanale jak to tam dokładnie wygląda :ok:

a jakbys miał strzelić to ile cm trzeba go tym lewarkiem dzwignąć?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 23:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
koledzy ja w e34 m50b25 mialem okazje juz zmieniac i powiem ze lekko nie bedzie.
o podnoszeniu lewarkiem od dolu to wedlug mnie to chyba zapomniec mozna. od gory to jest z przodu silnika, przy glowicy takie ucho za ktore go wygodnie zaczepic. odkrecic trzeba dwie poduszki silnika i ja jak zmienialem to odkrecalem jeszcze poduszke od skrzyni z przodu(byl to e34 w automacie) silnik pojdzie jakies 10cm do gory. ja demontowalem jeszcze z tego co pamietam to chlodzenie alternatora, bagnet i jakies przewody od powietrza ale dokladnie juz nie pamietam. ogolnie dojscie do srob jest ok, no moze po za kilkoma od lewej strony silnika(od kierowcy sa na gorze)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Panowie ten specjalny silikon jest lepszy od uszczelek,lepiej uszczelnia nierówne czasem powierzchnie,popytajcie dobrych mechaników to wam powiedzą :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
hmm ciekawe ciekawe

ja tam spróbuję jednak ori uszczelkę wcisnąć ;)

trzeba tylko przed jej implikacją zainicjować akcję pod tytułem "Czyszczenie powierzchni stycznych" :P

Piotr :ok: dzięki wielkie :padam: może faktycznie podciągne silnik do góry za ucho przy vanosie hmm ?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Tylko jak nie masz podnośnika do silników i chcesz go powdiesić pod sufit to musisz odkręcić maskę.A sposób z lewarkiem jest sprawdzony, może nie w E36, ale też w BMW :)


Wszystko zakładają na sylikonie, a później ten sylikon zatyka drobne kanaliki, ja ostatnio znalazłem kawałek sylikonu który zatkał przewód przelewowy z chłodnicy!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Kapitan bomba ma rację !!! Silniki należy zmontowywać używając uszczelek a nie silikonu. Smarowanie silikonem to zwykłe druciarstwo. Potem wyciśnięte do środka silnika kawałki urywają się i dostają do "krwioobiegu". Efekty wiadome.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
lizardking napisał(a):
Kapitan bomba ma rację !!! Silniki należy zmontowywać używając uszczelek a nie silikonu. Smarowanie silikonem to zwykłe druciarstwo. Potem wyciśnięte do środka silnika kawałki urywają się i dostają do "krwioobiegu". Efekty wiadome.


Nie wiem czy wiesz ale BMW przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów zaleca użycie silikonu jako dodatkowego uszczelnienia :) Ale to tak na marginesie bo tak na prawdę to jest różnica miedzy łataniem silikonem a doszczelnianiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
palermos napisał(a):

Nie wiem czy wiesz ale BMW przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów zaleca użycie silikonu jako dodatkowego uszczelnienia :)



Nie wiem i bardzo byłbym wdzięczny za wskazanie serwisówki w której to wyczytałeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
TIS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
kapitan_bomba napisał(a):
Tylko jak nie masz podnośnika do silników i chcesz go powdiesić pod sufit to musisz odkręcić maskę.A sposób z lewarkiem jest sprawdzony, może nie w E36, ale też w BMW :)


maski nie potrzeba odkręcać w e36 można ustawić ją pionowo jak w mercedresie.

Ale to i tak nie pomoże ponieważ silnika nie da rady za dużo podnieść do góry bo przeszkadzać będzie podszybie które jet bardzo blisko silnika. Więc nie ma szans podnieść go do góry.
Potrzebna jest belka żeby podwiesić silnik, później odkręcamy poduszki silnika.
Auto musi być podniesione z przodu do góry np. na lewarkach.
Później odkręcić należy belkę i trochę ją obniżyć, nie potrzeba odkręcać wahaczy.
To chyba tyle, reszta jest prosta.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 14:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
palermos napisał(a):
TIS


Widziałeś takie zalecenia w TIS`ie ??? Jak już pisałem głupota niektórych userów tego forum powala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
lizardking napisał(a):
Widziałeś takie zalecenia w TIS`ie ??? Jak już pisałem głupota niektórych userów tego forum powala.


Zgadzam się z Tobą w 100%. I dodam że nie tylko głupota ale i analfabetyzm wtórny.

Skoro masz taki problem z czytaniem to wpisz sobie w google "3 bond 1209" i nie myśl że podaje linka do najnowszego filmu z Bondem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL