BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] łapie wysoką temperaturę i czuć spadek mocy
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
Witam wszystkich! Jestem posiadaczem BMW 530d - 2001. Od jakiegos czasu (szczegolnie kiedy jest ciepło) zauważyłem że gdy stoję w korkach auto łapie wyższą temperaturę (3/4 wskaźnika temp wody) . Zmieniłem wiskozę i dalej jest to samo. Nie byłoby nic w tym dziwnego żeby nie fakt, że gdy auto ma podwyższoną temperaturę, czuć wyraźny spadek mocy. Jakby nie miał siły jechać. Stan oleju i płynu w chłodnicy jest ok. Przewody od chłodnicy mają jednakową temperaturę, także nie mam pojęcia co to może być! czy jest to może jakieś zabezpieczenie aby auto się nie przegrzało? Proszę serdecznie o pomoc! Pozdrawiam. Marek


Ostatnio edytowano 14 czerwca 2009, 20:35 przez m4r3cki.pl, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Termostaty sprawdzałeś???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
Termostat od AGR czy EGR mam nowy, tego głównego nie zmieniałem. Jak go sprawdzić? kilku mechaników mi powiedziało że gdyby termostat był walnięty to rury od chłodnicy miałyby różne temperatury, a mają te same. Nie mam tylko pojęcia czy to prawda co mi powiedział mechanik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
brzmi raczej jak kamień w chłodnicy ew. częściowo przytkana chłodnica...

Węże wlot/wylot z chłodnicy nie powinny mieć tej samej temperatury...

Wszak co to za chłodzenie skoro wylot ma tą samą temperaturę?

Termostat może zbyt późno otwierać duży obieg - najprościej sprawdź kiedy węże do chłodnicy robią się gorące, jeżeli w okolicy pionu to termostat działa poprawnie.

Czy w trasie temperatura trzyma się w pionie?

Tak czy inaczej zainteresował bym się stanem chłodnicy. Wiskoza skoro zmieniona powinna być ok, chociaż objawy wskazują również na problemy z wiskozą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wymien termostat
jesli oba weze masz gorace to masz duzy obieg
a w korkach moze sie zagrzac go brak wymiany plynu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
W trasie jest wszystko ok. Temperatura trzyma się w pionie cały czas.

Jeżeli chodzi o wiskozę to przed wymianą czesto mi łapała temperaturę i automatycznie zaparowywała z przodu szyba. Oprócz tego, przed wymianą kiedy temperatura doszła do pionu, wiskoza huczała raz na jakiś czas, a teraz po wymianie huczy bez przerwy ale tak powinno być (chyba...)

No i zastanawia mnie najbardziej ten spadek mocy kiedy stan temp dochodzi na 3/4, auto jest wyraźnie słabsze..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
zapomniałem dodać:

Czy może mieć znaczenie płyn chłodniczy? bo nie wiem co było i jest wlane, napewno to nie jest woda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 07:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tym sposobem dorzniesz silnik - plyn raczej nie ma nic do rzeczy - jesli temp na 3/4 i silnik traci moc to nie jest dobrze moga tloki puchnac -po pierwsze sprawdz termosta -wymien -sprawdz pompe wody -czy podaje plyn -i zrob to szybko - bo tak jak opisales ciekawie to ie wyglada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
harnas621, pompę wody sprawdzałem w taki sposób, że otwierałem korek od płynu chłodniczego i dodawałem gazu i widać że woda zaczyna wirować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57
m4r3cki.pl napisał(a):
harnas621, pompę wody sprawdzałem w taki sposób, że otwierałem korek od płynu chłodniczego i dodawałem gazu i widać że woda zaczyna wirować


Spadek mocy jest reakcja komputera silnika na wzrastającą temperaturę, jest to fabryczne zabezpieczenie.Miałem identycznie w E39 530d i było to spowodowane wadliwym termostatem koszt nowego to coś ok. 150 zł więc wymień.Przyczyna może być tez "zarośnięta " chłodnica od zewnątrz z przodu, podnieś maskę i sprawdź zresztą zawsze warto profilaktycznie na zimno spryskać wszystkie chłodnice płynem do mycia silników i umyć pod ciśnieniem woda z sieci(karcher może pozaginać blaszki)
Pompę sprawdzasz bardzo prosto: wystarczy dokręcić korek zbiornika płynu chłodzącego i jeśli na wolnych obrotach z cienkiego wężyka leci płyn to jest ok. a jeśli nie leci to może byc pompa lub zapchany wężyk lub jego króciec co powoduje brak odpowietrzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
Właśnie zrobiłem około 40km po autostradzie. Po pierwszych 2km zjechałem na pobocze żeby sprawdzić jak gorące są rury od chłodnicy (temp była na 1/4 stanu). Górna była już letnia zaś ta dolna zimna. Teraz po przejechaniu sprawdziłem jaka jest sytuacja i oba gumowe przewody są strasznie gorące. Zatem zmienię jutro termostat no i czas pokaże...
Ale czy w tej sytuacji wiskoza musi huczeć cały czas po dojściu do pionu na stanie temperatury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Ja nadal obstawiam jednak chłodnicę a nie termostat... Jeżeli masz taką możliwość wywal tymczasowo termostat i zobacz jak się auto będzie zachowywało.

Jeżeli temperatura bez termostatu i tak dojdzie do 3/4 to chłodnica nie wyrabia z chłodzeniem wody - zamulona, zakamieniona lub po prostu zatkana brudem i brak przepływu powietrza przez listki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
speedy-X5, a czy u Ciebie w 530d wiskoza też huczała (i to dosyć głośno) przez cały czas po osiągnieciu pionu na wskaźniku temperatury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57
m4r3cki.pl napisał(a):
speedy-X5, a czy u Ciebie w 530d wiskoza też huczała (i to dosyć głośno) przez cały czas po osiągnieciu pionu na wskaźniku temperatury?


Nie i w X5 które ma 3.0d też nie huczy.Jak huczy to znaczy że chłodzi więc wymień termostat widać nie do końca się otwiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂłystok/Bristol UK
ok, jutro spróbuję wyrzucić tymczasowo termostat, zobaczę co się bedzie działo.. Bo kuzyn ma podobnie i wymieniał termostat, wiskoze i dalej huczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL