BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 08:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
smutny740i napisał(a):
Czy możliwe jest żeby przez tuleje wachacza było to drganie? W zasadzie to drganie zaczeło sie jakby razem z tym skrzypieniem. Dopuki było 17-tki to skrzypienie było ale nie było wibracji a po założeniu stalowych nasiliło sie i skrzypienie i pojawiły wibracje.


tez mam te wibracje i obstawiam tuleje gornych wahaczy. RAdek540V8 tez jest tego zdania. W najblizszym czasie jade na diagnoze zawiechy to wszystkiego sie dowiem.



gdy kupilem swoje e32 jezdzielm do "mechanika" ktory okazal sie debilem. Wymienilem wszytsko z przodu :drazki krotkie, drazek srodkowy, wspornik, tuleje stab, laczniki, wahacze gorne z tulejami i ciagle trzeslo kierownica. CO sie okazalo? Tłuk zalożyl zle tuleje...do nowych wahaczy - bo sa kierunkowe....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
smutny740i napisał(a):
Zobaczymy jutro albo w czwartek. Troche sie boje bo odkryłem dziwną sprawe. Jak skręce koła na maxa i wyłącze silnik to mam straszny luz ( jak nie chodzi wspomaganie ), jak odpale to luzu niby nie ma ale jakoś dziwnie cięzko to chodzi. A poza tym kolejną sprawą są jakieś dziwne wibracje przy prędkości około 90 km/h. Mam nadzieje że za ten cały bałagan jest odpowiedzialna jedna rzecz, a nie kilka bo w przeciwnym wypadku chyba sie nie wypłace :-)


Witam!!
Zalogowalem sie na tym forum jakis czas temu ale sie nie udzielale.Bylem tylko biernym czytajacym.
Widze ze fajne tutaj panije atmosfera, o wiele lepsza niz na innym "oficjalnym" forum BMW ;) .
Podlacze sie do pytania odnosnie drgan.
U mnie pojaiwaja sie ok 100km/h i trwaja do jakis 115km/h.
felgi mam proste, opony nowe, kola wywazone, tarcze brembo nowki, klocki nowe, nowy wahacz dolny.
Czy przyczyna moze lezec tak jak ktos pisal tulejach wajacza gornego?Moze ktos podrzucic rysunek z realoem.com o ktory wahacz chodzi?
Z gory wielkie dzieki.

PS pozdrowionka dla Kucharza :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05

tuleja gornego wahacza to nr 8

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Muczas gracias Frank.
A mozesz mi powiedziec tak pi razy oko ile takowa tuleja kosztuje i jak ewentualnie sprawdzic czy to rzeczywiscie ta tuleja jest sprawca drgan w moim samochodzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tuleja ok 50zł wiec mozna nawet w ciemno wymienic. Musisz jechac na szarpaki tam powinni wykazac luz na tulei

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Moja lalka wjechała własnie na kanał i zobaczymy, mam nadzieje że u mnie bedzie to samo. Może nawet to skrzypienie przyskręcaniu kołami jest przez to spowodowane

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Extra, kazali mi zmienć koła na letnie, przejechac sie i dopiero stwierdzić czy bije dalej bo ponoć żadnych luzuw nie ma a tuleje wygladają dobrze. Ale chyhba tak proforma zmienie odrazu tarcze z przodu (zostały zbadane i przekraczają normę krzywości ) i te tuleje bo w sumie nie są drogie i mam nadzieje że wtedy bicie ustanie :-)

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 08:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
smutny a opony masz wporzadku?czy juz troszke stare?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Opnony mają przejechane jakieś 3 tyś km od nowości ale lezały całe lato w piwnicy, może to im zaszkodziło chociaż cieżko mi w to uwierzyć, bo to nie jesr moje pierwsze auto i zawsze w ten sposób przechowywałem zimowe koła.

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 10:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Paweł pytalem bo gdyby byly jakies stare szmelce to wszytsko moze sie zdarzyc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
No niestety oponki są nowe ale i tak kazali mi zmienić na chwile na letnie. Wydaje mi sie że to mam to samo co miał Frank i dlatego zmienie te koła ( to raczej nic nie da ) i te tuleje swoją drogą wymienie kiedyś i tak by sie zepsuły :-)

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 11:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
inne pytanko czy masz tulejki centrujace w felgach?od tego bardzo czesto pojawia sie bicie na kierownicy ktorego przyczyny nie daje sie niby zdiagnozowac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Tych tulejek centrujących owszem nie mam :-) Felgi okazały sie być od innego modelu i jest minimalny luz. Natomiast w zeszłym roku po kupnie opon zamontowałem już cały komplet na auto ( felgi + opony ) i wszystko było ok, a w tym roku bije. Jutro założe letnie koła i zobaczymy czy coś to zmieni.

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Pawel wiec mozliwe jest ze masz minimalnie krzywo przykrecone felgi i stad bierze sie to bicie skoro reszta jest cacy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Przykręcane były już na kilka sposobów, z opracowaniem specjalnej sekwencji włącznie :-) Zobaczymy jutro jak założe letnie, ale osobiście myśle ( znając moje autko ) że trzeba bedzie coś wymienić :-))

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Zmieniłem dzisiaj koła ( przednie ) na letnie i sie zaczeło. Co prawda bicie na kierownicy jakby ustąpiło, pojawia sie przy mniej wiecej 100 ale objawia sie wibracjami samochodu ( tak jakby tylne zimowe koła dawały o sobie znać ), natomiast samochód jeździ jak chce. Trudno nim trafić w droge ( uczucie jakby pływania ). Wydaje mi sie że na chwile trace nad nim kontrole a on sobie na bok ucieka. Tak wiec chyba jednak wachacz i tuleje trzeba bedzie zrobić.

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL