BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 07:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
webasto bierze paliwo - masz pod spodem w okolicach siedzenia kierowcy mala okopcona rurke to wlasnie tlumnik webasto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Witam.Ja mam 525 d i nienarzekam.Choć 530 bym niepogardził.
To co napiszę może wydać wam się bajką,ale to nie blef.
Ostatnio jadąc do Polski(ok.3500 km),spalił mi 5.8 przy stłej prędkości 140 km/h
W mieście,przy spokojnej jezdzie pali ok. 9 litrów.Mimo wszystko gdybym miał wybór,to postawiłbym na większą moc w manualu 530!!! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ja na tysiacu kilometrow na autostradzie przy stalej predkosci 140 i momentami 170 spalam 6,0-530d-miasto spokojnie tez-9


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
borxon napisał(a):
To co napiszę może wydać wam się bajką,ale to nie blef.
Ostatnio jadąc do Polski(ok.3500 km),spalił mi 5.8 przy stłej prędkości 140 km/h


Wierzę, mi udało sie zejść max do 6,1 (530dA)na trasie ale spokojna jazda 100-120km/h

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Slask
Witam wszystkich i dolaczam sie do tematu:
e39 530 D automat, 184 konie .
spalanie: 9,5/10 litrow przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie to max !!
trasa: okolo 8/ 8,5 litra

Mam pytanko: Jak skasowac licznik pokazujacy na check control tymczasowe zuzycie paliwa (to VERB 1 i VERB2 ) zeby na nowo zliczal?? Ja mam zarowno w VERB 1 i VERB2 caly czas 9,5 litra i nie chce nic sie zmieniac.Niby jedno jest do miasta a drugie do trasy ,tak ? O co w tym dokladnie chodzi? To sie wogole kasuje ,czy aby zliczal i pokazywal to spalanie dobrze to musi byc wyswietlane na check control caly czas VERB1 czy moze byc np.zegarek i tez bedzie dobrze liczyl? Prosze o rozszyfrowanie. I pytanie odnosnie zegarka ktory pokazuje CHECK CONTROL : mam ustawiona zla godzine i nie umiem jej w zaden sposob zmieni,szukalem,czytalem i dalej nic . Czy to tylko podpinajac pod komp to ustawie ? (p.s. przyciski od godziny ktore mam na oryginalnym radiu BMW BUSINESS wogole nie reaguja tzn ani na radiu ani na wyswietlaczu na kompie nic sie nie zmienia,a na domiar zlego na radiu wogole godziny mi nie pokazuje,czyzby to radio bylo zle podpiete? ) HELP :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 09:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
darcyn napisał(a):
mój tata emeryt jak bierze mi auto na działke, to zrobi 250 km a z baku zejdzie ze 3 mm na podziałce...


juz nie gadaj z 3 mm zejdzie po 250 km ... bo nawet jakby palil 5 litrow na stowke ( w co ciezko uwierzyc) to masz juz 2 x 100 km = 10 litro plus 50 km = niech bedzie 2,5 litra w sumie wychodzi 12,5 litra a to jest praktycznie jedna czwarta podzialki np u mnie jest od 0-15-30-45-60 .... 3 mm to moze zejdzie jak zrobisz 50 km ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 18:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
to może po kryjomu dolał,

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 23:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
maj46x napisał(a):
ale to chyba nie bierze z paliwa?


Az czego myślisz?? Że z powietrza będzie brało? :) Spalanie masz troszkę spore jak na taki motorek, podjedz lepiej do diagnostyka niech sprawdzi czy przypadkiem przeplywka nie lezy lub nie masz filtra powietrza mocno zapchanego, bo tyle to mozna spalic 740i na v8-ce:D

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
U mnie wygląda to tak: 530d 184KM automat
Miasto na bardzo krótkich odcinkach 12,5L
Trasa przy dynamicznej jeździe 8,5L, przy spokojnej 7,2L
Trasa jadąc jak emeryt :) udało mi się raz zejśc do 6,3l - ale nie do tego stworzono 530d ;)
Tankuję tylko Shell V-Powr diesel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spalanie 2.5d kontra 3.0d, czy jest wielka rożnica???
PostNapisane: 4 marca 2011, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
Witam.
Właściwie krótko mam e39 ( prawie pół roku ) 525D 163 konie ale wgrano mi program i wyszło na hamowni 190 koni.
Spalanie po zabiegu spadło o 0.1 do 0.2 litra ( zależy jak jadę )
Ogólnie webasto u mnie kaput więc mam długo rozgrzewany silnik.
Max jaki mi wyszedł to 8.4 ( 3 razy stałem w zaspie ). i to tylko ten jeden jedyny raz tak wyszło.
min 7.0 a max to 7.2. Kalibrowałem nawet kompa aby dobrze pokazywało.
mam 15 km do pracy przy czym silnik nagrzewa się po 10 km.
i tak mam 10km trasy i 5 km miasta. Wracając rozgrzewa się w mieście.
Ogólnie nie zszedłem nigdy poniżej 7 bo nie byłem w trasie i nie przekroczyłem 7.2 mimo że lubię sobie czasem przycisnąć ( po chipie e36 325i 192 km objechałem ;)
Wskazówka na trasie tak do 90km/h przy rozgrzanym silniku pokazuje 4 - 4,5 czego nigdy nie uzyskałem bo nie miałem nigdy długiej trasy tym autem jeszcze.
Dodam że gdy silnik jest już rozgrzany to po mieście nie żałuję go tylko dobrze cisnę ( a potem studzę turbo z 2 minuty ot tyle sobie przyśpieszyłem do pracy)
Jeśli chodzi o osiągi to oczywiście zazdroszczę tym do mają 3.0.
Ale w moim przypadku 2.5 to chyba najlepsze rozwiązanie.
Silnik powinno dobierać się do potrzeb a nie do pokazu.

edit:manualna skrzynia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spalanie 2.5d kontra 3.0d, czy jest wielka rożnica???
PostNapisane: 5 marca 2011, 10:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 116
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
Na pewno 3 litrówka, jest lepsza i jest to konstrukcja własna BMW, z tego co się orientuję, ale mogę się mylić 2.5 to unowocześniony TDS, i ciągle był produkowany przez ZF. Nie bez powodu BMW odeszło później od tego silnika zmniejszając jedynie moc w 3l i nazywając go 525d.

_________________
MOC JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TUNING ZABAWĄ! BMW PODSTAWĄ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spalanie 2.5d kontra 3.0d, czy jest wielka rożnica???
PostNapisane: 12 marca 2011, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
xeo151 napisał(a):
Na pewno 3 litrówka, jest lepsza i jest to konstrukcja własna BMW, z tego co się orientuję, ale mogę się mylić 2.5 to unowocześniony TDS, i ciągle był produkowany przez ZF. Nie bez powodu BMW odeszło później od tego silnika zmniejszając jedynie moc w 3l i nazywając go 525d.

Chyba sie mylisz kolego i 2.5d jest nowszą konstrukcja od 3.0d przynaj mniej od tej pierwszej wersji 184konnej.
3.0d 184KM lata produkcji 1998-2000
2.5d 163KM lata produkcji 2000-2003
3.0d 193KM lata produkcji 2000-2003

Dziś byłem w ASO BMW Bońkowscy Szczecin i rozmawialem z mechanikami i najbardziej chwalili silnik 2.5D 163KM, najbardziej odradzali 2.5TDS 143KM. Powiedzieli mi też, że 2.5d 163KM to mniejszy brat 3.0d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spalanie 2.5d kontra 3.0d, czy jest wielka rożnica???
PostNapisane: 12 marca 2011, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 116
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
Dzięki za info.

_________________
MOC JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TUNING ZABAWĄ! BMW PODSTAWĄ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL