BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z wentylatorem od chłodnicy - nie wlacza sie..
PostNapisane: 18 października 2008, 15:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

wiem ze podobny problem byl juz poruszany wiele razy, ale nie udalo mi sie znalezc satysfakcjonujacej odpowiedzi :(

sytuacja wyglada nastepujaco: gdy jade w korku okolo 30-45 minut (czyli predkosc praktycznie zerowa...) wskaznik temperatury na desce rozdzielczej zaczyna sie podnosic i gdy wchodzi na czerwone pole, zapala mi sie lampka od temperatury plynu w chlodnicy, po kolejnych 5 minutach zaczyna mi sie gotowac plyn w chlodnicy i spod maski leci mi masa pary.... z kolei jak mi sie udalo wyjechac z korku, to po 300-500 metrach jazdy z predkoscia okolo 80 km/h temperatura spadla do optymalnej (polowa wskaznika)

myslalem z poczatku ze moze brakuje mi plynu chlodzacego, wiec pojechalem do salonu BMW, kupilem oryginalny plyn do chlodnic i uzupelnilem do maxa (bo rzeczywiscie bylo malo - ale to chyba dlatego ze wyparowalo mi dosc duzo...)

ale pozniej przyszlo mi do glowy zeby spojrzec na wentylator czy on w ogole sie zalacza, wiec na jalowym biegu potrzymalem silnik na obrotach, az do przegrzania ukladu chlodzacego, ale wentylator sie nie uruchomil... w gruncie rzeczy to wentylator w ogole sie nie uruchamia - nawet po starcie silnika sie nie kreci...

samochod kupilem niedawno i z tego co kojarze to poprzedni wlasciciel wymienial w ciagu ostatniego roku chlodnice i zbiornik wyrownawczy (nie wiem czy wentylator tez...).

co moze byc problemem? istnieje jakas mozliwosc zeby spiąć na krotko wentylator i sprawdzic czy dziala?

o co chodzi z tym sprzeglem wiskotycznym w wentylatorze? jak to dziala?

z gory dzieki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Proszę.Poczytaj kolego:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
a czy jest mozliwosc ze mam po prostu wentylator elektryczny, bez sprzegla wiskotycznego?

bo ja mam cos podobnego do tego: http://images31.fotosik.pl/317/afdd12ed10df55a7.jpg

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 22
Lokalizacja: Edinburgh Nysa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: M52TUb28
witam
Mam podobny problem, dokładnie w 328i e46, bez viskozy,1 wiatrak na 3 piny.
Nie działa wcale, wiatrak działa po podpieciu bezpośrednio pod zasilanie.
Moje pytanie to jak sprawdzic moduł sterujący wiatrakiem ? zewrzec sterujący z masą??proszę o pomoc.
Pzdrw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 13:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Moduł który znajduje się na chłodnicy jest przyczyną waszych problemów. Niestety jest on zalany specjalną gumą (silikonem) i jest raczej mało naprawialny. Pozostaje tylko wymiana na nowy.
Przedtem radze dobrze sprawdzić bezpieczniki, oraz poczytać inne fora.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1028447.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304757.html

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 22
Lokalizacja: Edinburgh Nysa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: M52TUb28
dzieki za linki, ale dalej nie wiem jak sprawdzic moduł: podpinam zasilanie a co ze sterującym? wczoraj zamontowałem używke i tez nie działa :( czyżby tez spalona?
pzdrw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
a o którym wiatraku mówisz tym zaraz za grillem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 22
Lokalizacja: Edinburgh Nysa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: M52TUb28
TC napisał(a):
a o którym wiatraku mówisz tym zaraz za grillem???

mam tylko jeden wiatrak,od strony silnika,wspólny dla klimy i silnika
pzdrw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Problem jest taki ze w niektórych modelach tych wentylatorów siada elektronika... I cale reszta o padnietych czujnikach to bzdura... Kolego zmien sobie wentyl na ten z elktroniką BOSCH i bedzie wszystko see, bo jak kupisz ten co masz podejrzewam ze elktornika zkryta jest takim czarneym plastykiem to niestety ale moze wywalic sie znowu... Pozdro...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Problem jest taki ze w niektórych modelach tych wentylatorów siada elektronika... I cale reszta o padnietych czujnikach to bzdura... Kolego zmien sobie wentyl na ten z elktroniką BOSCH i bedzie wszystko see, bo jak kupisz ten co masz podejrzewam ze elktornika zkryta jest takim czarneym plastykiem to niestety ale moze wywalic sie znowu... Pozdro...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL