BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 04:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Już kończy się czas taniego paliwa (GP)
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Po kilkunastu miesiącach obniżek cen, paliwa na stacjach znowu zaczną drożeć. Najdrożej zatankujemy w Warszawie i w górach, najtaniej na Górnym Śląsku.

Ceny paliw w minionym tygodniu były najniższe od ponad półtora roku. Wszystko jednak wskazuje, że zadowolenie kierowców wkrótce minie.

W miniony piątek średnia cena benzyny Eurosuper zawierała się w widełkach 3,55-3,60 zł. To o 10-15 groszy mniej niż na samym początku 2006 roku. Ten stabilny poziom mógłby się utrzymywać co najmniej przez kilka tygodni, gdyby nie wzrost akcyzy. 25-groszowa podwyżka podatku powinna przełożyć się na 30-groszową podwyżkę ceny detalicznej. Eksperci rynku paliw szacują, że najbardziej popularna benzyna 95 zdrożeje do poziomu 3,85-3,90 zł. Choć nie nastąpi to od razu.

- Podwyżkę odczujemy względnie łagodnie. Zanim cała akcyza znajdzie odzwierciedlenie w cenach, minie nawet kilka tygodni. Pełna wysokość podwyżki może być zatem widoczna dopiero pod koniec stycznia - twierdzi Urszula Cieślak, analityk Biura Marketingowego Reflex.

ZE STRONY PRAWA
Wzrost akcyzy na benzynę o 25 gr na litrze będzie dla kierowców kupujących paliwo na stacjach realnie większy. Szacuje się, że cena detaliczna wzrośnie o 30 groszy. Wynika to z tego, że wraz z podwyżką akcyzy zwiększy się podatek VAT. Trzeba pamiętać, że akcyza wpływa na podstawę obliczenia tego podatku. Dodatkowo w skład ceny benzyny wchodzi również opłata paliwowa, której stawka ulega corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych. Przypomnijmy, że obecny wzrost akcyzy jest w rzeczywistości powrotem do stawek sprzed września 2005 r. Wówczas akcyzę obniżono o 25 groszy dla zahamowania gwałtownego wzrostu cen paliw spowodowanego drożejącą ropą.

Wszyscy dystrybutorzy paliw zrobili maksymalne zapasy, by jak najdłużej sprzedawać paliwo ze starą stawką akcyzy.

- W najlepszej sytuacji są duże firmy, bo mają duże zbiorniki. Będą sprzedawać benzynę z niższą akcyzą jeszcze przez miesiąc. Małe prywatne stacje będą zmieniać ceny szybciej - mówi Kazimierz Żmija, współwłaściciel stacji paliw Bizon w Pawłowicach w województwie śląskim.

Skutki wzrostu podatku powinna złagodzić w miarę stabilna sytuacja na międzynarodowych giełdach paliw. Mimo niedawnych zapowiedzi zmniejszenia wydobycia przez OPEC, cena ropy na światowych giełdach spadała w ostatnich dniach, zbliżając się do poziomu 60 dolarów za baryłkę.

Analitycy przestrzegają jednocześnie przed optymizmem, jaki w sprawie cen prezentuje Ministerstwo Finansów. Wiceminister Jacek Dominik stwierdził niedawno, że kierowcy nie odczują skutków wzrostu akcyzy.

- To nieprawda. Ani producenci, ani dystrybutorzy nie będą skłonni do rekompensowania wyższego podatku obniżeniem swoich marż - ostrzega Cieślak.

Tempo podwyżek cen benzyny będą dyktować duże koncerny paliwowe, jak Orlen i Lotos, zaopatrujące nie tylko swoje stacje, lecz także dystrybutorów. To one kształtują wysokość średnich marż na rynku. Należy przypuszczać, że na pewien czas jednak je obniżą, aby gwałtowna zmiana cen nie wyhamowała popytu. Potem marże wrócą do dawnego poziomu. Obecnie kształtują się na średnim poziomie 20 groszy na litrze. Najwyższe były na przełomie sierpnia i września, gdy dochodziły do złotego.

Posiadacze diesli odetchną

Bardziej spokojni mogą być posiadacze samochodów z silnikami Diesla. Przy stabilnych cenach ropy, obecna średnia cena oleju napędowego (3,62 zł) nie powinna w najbliższych tygodniach znacząco wzrosnąć. Tu marże są znacznie niższe niż w przypadku benzyny, bo dystrybutorzy rekompensują je sobie wielkością obrotów. Jeśli dojdzie do podwyżek, to do poziomu 3,70-3,75 zł, a powodem będzie spodziewane obniżenie temperatur, zwiększające popyt. Fiskus natomiast nie planuje w tym przypadku podwyższenia akcyzy. Ale uwaga: gdyby zadecydowano o podwyższeniu podatku akcyzowego na olej opałowy do poziomu dzisiejszej akcyzy na olej napędowy (takie plany już były, Ministerstwo Finansów nie zarzuciło ich całkowicie), los diesla stanie się niepewny. .

W najbliższych tygodniach na pewno wrócą stare relacje cenowe pomiędzy olejem napędowym a benzyną. Od niedawna benzyna na większości stacji jest tańsza od diesla, czego powodem jest stale rosnący popyt na olej napędowy z jednoczesnym malejącym zużyciem benzyn. Podwyższenie podatku akcyzowego w przypadku benzyny odwróci proporcje już w pierwszej połowie stycznia. Akcyza na benzynę będzie o ponad 50 groszy przewyższać akcyzę na olej napędowy, co w kolejnych tygodniach pozwoli utrzymać 15-20-groszową różnicę w cenie detalicznej na korzyść diesla.

LPG w dół, a potem w górę

Pierwsze tygodnie 2007 roku będą oznaczały dalszą stabilizację na rynku autogazu. Miniony rok zamknął się średnią ceną nieznacznie tylko przekraczającą 2 zł (2,03-2,05). Zdaniem ekspertów, w styczniu i lutym niewiele się może zmienić.

- Ceny nie będą wyższe od obecnych. Mamy nawet tendencję zniżkową - zauważa Szymon Araszkiewicz, analityk monitorującego rynek paliwowy portalu e-petrol.pl.

Branżę wkrótce czeka jednak zamieszanie. Powód? Wprowadzenie po raz pierwszy urzędowych kontroli jakości autogazu.

- Można przypuszczać, że będziemy mieli do czynienia z podobnym problemem jak w przypadku benzyn i oleju napędowego, gdy nie były jeszcze objęte kontrolą - twierdzi Eugeniusz Cyra, dyrektor biura kontroli i bezpieczeństwa produktów Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

Szacuje się, że dziś nawet 30 proc. tego paliwa nie spełnia norm. Badania LPG, które powinny zacząć się na przełomie stycznia i lutego, uderzą w małe stacje sprzedające autogaz tańszy, lecz jakościowo gorszy. Co najmniej kilkaset z nich wypadnie z rynku (wszystkich stacji jest ponad 6 tys.). Może to skłonić duże koncerny do kilkugroszowych podwyżek.

Na możliwe podrożenie autogazu w późniejszych miesiącach wskazuje zamiar wprowadzenia przez rząd obowiązkowych zapasów dla importerów LPG. Mogą oni rekompensować wyższe koszty działalności podwyżkami cen. W rezultacie latem, gdy zużycie LPG wzrośnie, może on kosztować 2,20 zł.

Najdroższa Warszawa

Poziom średnich cen detalicznych wszystkich trzech rodzajów paliw (benzyna, olej napędowy, LPG) będzie się różnił w zależności od regionu kraju. Najdrożej będziemy tankować m.in. w Warszawie, gdzie w końcu ubiegłego tygodnia benzyna 95 kosztowała na stacjach Orlenu nawet 3,67 zł. Podobnych cen należy spodziewać się w Trójmieście, a także w znanych miejscowościach wypoczynkowych, jak Zakopane i Wisła, w sezonie turystycznym. Tanim regionem pozostanie natomiast Śląsk ze względu na nagromadzenie stacji. Shell w centrum Katowic sprzedawał w ostatni piątek benzynę Eurosuper po 3,41 zł, a olej napędowy po 3,49 zł. Równie niskie ceny oferują stacje w Częstochowie.

W niedługim czasie ruchów cen można spodziewać się w północno-wschodniej części Polski. Ten rejon z dużą liczbą stacji należących do Grupy Lotos jest m.in. zaopatrywany przez rafinerię w litewskich Możejkach, którą niespełna trzy tygodnie temu przejął Orlen. Konkurencja pomiędzy koncernami może doprowadzić do kilkunastogroszowych obniżek.

Stacje będą się łączyć

Rynek detaliczny będzie się dalej konsolidował. Największymi graczami pozostaną Orlen (ok. 2 tys. stacji i 27 proc. rynku według wartości sprzedaży w 2005 roku) i Lotos (400 stacji), którym po piętach depcze BP (ponad 300 stacji). Do Polski wchodzi rosyjski Łukoil, który przejmie 83 stacje JET (przez kierowców uznawane za cenowo najtańsze) należące do amerykańskiego ConocoPhillips. Najbardziej konkurencyjne pozostaną jednak sieci stacji hipermarketów (Geant, Tesco, Carrefour, Auchan z cenami niższymi nawet o 20-30 groszy), gdzie przyrost nowych obiektów jak dotąd jest najszybszy.

Konsolidacja czeka także stacje niezależnych operatorów.

- Będzie to jedna z najważniejszych spraw dla prywatnych właścicieli w 2007 roku - zapowiada Jacek Cwetler, dyrektor Polskiej Izby Paliw Płynnych (PIPP).

- W pojedynkę nie mają szans na konkurencję z koncernami - dodaje.

Jeszcze groźniejszy dla prywatnych operatorów jest szybki rozwój sieci tanich stacji. Prócz hipermarketów są to tanie brandy znanych marek: sieć Bliska należąca do Orlenu czy sieć 123 należąca do Statoil.

- Konkurencja tanich sieci stała się tak silna, że właściciele prywatnych stacji niejednokrotnie sprzedają paliwo ze stratą, byle tylko zatrzymać klientów - przekonuje Marek Pietrzak, prezes Stowarzyszenia Niezależnych Operatorów Stacji Paliw Delfin.

Prywatne stacje mają się konsolidować przede wszystkim wokół grup zakupowych lub programów lojalnościowych. Pozwoli im to m.in. kupować paliwo na lepszych warunkach oraz podnieść standardy obsługi.

Adam Woźniak

Link -> http://biznes.onet.pl/5,1382131,prasa.html

--------------------------------------------------------------


No i się nowy rok zaczął... :kwasny:
Zeby te cholerne płace REALNIE goniły wszystkie te podwyżki, to moze jeszcze...
:zdziwko:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
oj tak, żeby te płace tak rosły jak ceny paliwa na słupkach :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
No cóż ..... Byle nie było powyżej 4 zeta to i tak będzie dobrze....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
NIKI napisał(a):
No cóż ..... Byle nie było powyżej 4 zeta to i tak będzie dobrze....


zawsze można zalać V-Power Racing :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: MysiadÂło
:wstyd: :wstyd: kaczorki :cenzura:

_________________
E36::320i Touring::M-pakiet / E46::320d Touring M-pakiet

po zmianie z e36 na e46, moja ukochana stwierdzi³a ¿e oprócz koloru, niczym siê nie ró¿ni¹ .. hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 03:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
Zastanawiam się nad kupnem 200 - 400l ropy po niskiej cenie, zanim zdrożeje. Mam gdzie trzymać, tylko kiedys mi sie o uszy obilo, ze to nielegalne trzymac duzych ilosci paliwa, ze trzeba miec jakies zezwolenie. Chyba ze to bajka była..

Chodzi mi o to, ze mam sasiadów typu 'uprzejmie donosze' i kiedy zobacza, ze tankuje z beszki, to mogą mnie podpiepszyc ze mam opał..

Co sądzicie?

_________________
Link do galerii mojego BMW na BMW-Sport.pl
Link do galerii mojego BMW na TwojaFura.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 04:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
A kto ci każe lać z beczki bezpośrednio.

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 05:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
Paliwo trzymalbym ze wzgledow bezpieczenstwa w małej szopie na koncu podworka, zdala od budynków i garazu. Nie mam zamiaru biegać z kanistrami czy wiadrami prawie 100m tankujac samochod, zeby wlac to do auta stojacego w garazu, poza polem widzenia tych natretów mieszkających obok.

Zadalem konkretne pytanie i takiej odpowiedzi oczekuje - czy to jest legalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 09:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
Z przechowywaniem paliwa sprawa wyglada tak, ze jest pewna granica ilosci jaką mozesz przechowywać (chyba 200l, ale nie wiem na sto procent). Powyzej tej ilości przechowywanie paliwa jest nielegalne, chyab ze masz odpowiednie pomieszczenia, zgłoszenia itp. W praktyce raczej mało kto tego przesztrzega i nawet nie wiem kto to kontroluje.
Tylko pozostaje pytanie czy gra warta jest świeczki bo jak narazie ceny paliwa stoja w miejscu.

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 06:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
Dziś jadę znowu do Warszawy, a że tam mi samochód nie potrzebny, to zostaje w ciepłym garażu. Wracam za dwa, trzy tygodnie, więc zatankowałem do pełna, dolałem depresatora (na wypadek mrozów, a nóż przyjdzie komuś z rodziny wziąć moje auto..) i jednak nie kupiłem wiekszej ilości paliwa. Czekam, bo może za jakiś czas kolega - rolnik będzie brał większą ilość dla siebie, to się dołączę. Wyjdzie jeszcze taniej.

_________________
Link do galerii mojego BMW na BMW-Sport.pl
Link do galerii mojego BMW na TwojaFura.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 09:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Myszków
paliwo jest drozsze poniewaz zdrozaly koszty transportu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 09:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
heheheheh

Na szczęście ceny cały czas spadają.
W W-wie pok. 3,55 za literek yessssssss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
Niech żyje szara strefa i kierowcy cystern


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 01:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
Moim zdanie i tak się nie zaoszczędzi na benzynie czy dieslu chyba że będzie się chodziło pieszo.

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 08:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
sierars1 napisał(a):
Moim zdanie i tak się nie zaoszczędzi na benzynie czy dieslu chyba że będzie się chodziło pieszo.


sierars1, mylisz się jeżeli masz dojscie do kierowcy to za ropę zpłacisz 2.50zł za litr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Zauważyliscie że ciągle nas straszą ogromnymi podwyżkami: Pb, On, LPG????

Przeważnie jest minimalna podwyżka, lub rokłada się na długi okres. A w TV, radiu itp zawsze mówią że od pierwszego będzie 20-30gr na litr a LPG nawet o 50gr bo wejdzie coś tam....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem - pozyjemy, zobaczymy. Cena paliwa zalezy od tylu roznych czynnikow, ze naprawde ciezko cos madrego wyprorokowac. Nie mozna zapominac chociazby o tym, ze wiekszosc paliw ropopochodnych jest zuzywana wcale nie w samochodach, ale w roznych galeziach przemyslu.
Tak, czy inaczej, kryzys paliwowy w stylu Mad Maxa raczej nam nie grozi. Raczej jezdzenie na metanie czy innym wodorze.

_________________
E34 AC Schnitzer S3
E36 320i Touring
E23 732i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
marcinn napisał(a):
sierars1 napisał(a):
Moim zdanie i tak się nie zaoszczędzi na benzynie czy dieslu chyba że będzie się chodziło pieszo.


sierars1, mylisz się jeżeli masz dojscie do kierowcy to za ropę zpłacisz 2.50zł za litr


To już wole kupić normalnie bo te tanie to po jakimś czasie może mi bardziej uszczuplić portfel.

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
sierars1 napisał(a):
To już wole kupić normalnie bo te tanie to po jakimś czasie może mi bardziej uszczuplić portfel.


Nie mówie o opale tylko o norlmalny oleju napędowym. Kierowcy tak kombinują że mają czasami sporo ropy za którą Ty płacisz o wiele wiecej na stacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 12:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ktoś kiedyś pisał na forum że musi kupić diesla bo jeździ jakimś większym dieslem w pracy... :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL