BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Hehe temat "chipa" przerabiałem w swoim golfie 3 1.9 TDI i mogę potwierdzić, że na diesla to działa rewelacyjnie. Zamiast wydawać kilkaset zł na chipy z allegro założyłem opornik za 15gr i do tego włącznik więc używam kiedy chce (szybki start - bardzo rzadko lub wyprzedzanie - częściej). Na forum golfa jest ten temat obszernie opisany wraz z wykresami z hamowni i średnio te oporniki dają 15-20 KM więcej (odczuwalne na plecach i zauważalne paląc gumy ze startu na drugim biegu).
Jeśli chodzi o BMW i moją 318i to kupiłem to auto bo mi się podoba i jeździ się rewelacyjnie, a jak chcę poszaleć to siadam w golfa :D
Nie rozumiem ludzi którzy kupują silniki 1.6 czy 1.8 i próbują robić rakietę. Też jestem zdania, że jak komuś mało 1.6 pod maską to niech kupi silnik powyżej 2.0 i będzie zadowolony.

Błąd przy dodawaniu odpowiedzi. Proszę o skasowanie tego dubla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Slask
szczepan03 napisał(a):
Hehe temat "chipa" przerabiałem w swoim golfie 3 1.9 TDI i mogę potwierdzić, że na diesla to działa rewelacyjnie. Zamiast wydawać kilkaset zł na chipy z allegro założyłem opornik za 15gr i do tego włącznik więc używam kiedy chce (szybki start - bardzo rzadko lub wyprzedzanie - częściej). Na forum golfa jest ten temat obszernie opisany wraz z wykresami z hamowni i średnio te oporniki dają 15-20 KM więcej (odczuwalne na plecach i zauważalne paląc gumy ze startu na drugim biegu).
Jeśli chodzi o BMW i moją 318i to kupiłem to auto bo mi się podoba i jeździ się rewelacyjnie, a jak chcę poszaleć to siadam w golfa :D
Nie rozumiem ludzi którzy kupują silniki 1.6 czy 1.8 i próbują robić rakietę. Też jestem zdania, że jak komuś mało 1.6 pod maską to niech kupi silnik powyżej 2.0 i będzie zadowolony.

Błąd przy dodawaniu odpowiedzi. Proszę o skasowanie tego dubla.


Opornik :wstyd: to sie faktycznie nadaje.. do Golfa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
prokurator napisał(a):
[

Opornik :wstyd: to sie faktycznie nadaje.. do Golfa.

^^^^
chlopie moze zamiast tjuningowac chipem lepiej pomysl nad swapem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
szczepan03 napisał(a):
moją 318i to kupiłem to auto bo mi się podoba i jeździ się rewelacyjnie, a jak chcę poszaleć to siadam w golfa :D.


:padam: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Helmond
Moje BMW: e36 328ia
Kod silnika: m52b28
witam musze sie dolaczyc do tematu bo sam rozwazam kupno chipa do mojej 328 ...niektorym moze i moc by wystarczala mi natomiast juz nie...i nie jestem jakims zapalonym piratem poprostu od czasu do czasu lubie przydepnac...moja modyfikacje jednak zaczne od zamontowania ssacego od m50 (teoretycznie 15km) i jakiegos dobrego stozka...i wydaje mi sie zo dobrze byloby to zgrac wszystko do kupy wlasnie jakims chipem...co wy o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Helmond
Moje BMW: e36 328ia
Kod silnika: m52b28
na mysli mam ten oto chip ktorego ceny jeszcze nie znam..http://www.chiptuning.com/car-config-vi ... no_cache=1

oraz ten filterek..>>>>>>czy ktos z was wiem moze jak sprawuje sie ta seria kn?? i czy ten zestaw daje jekis przyrosty udokumentowane wykresem??
http://cgi.ebay.de/BMW-323-325-328-E36- ... 3|294%3A30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
to już lepiej zrobic chipa tutaj:
http://www.regelin.de/chiptuning_BMW_5e ... _PS_61.htm

obiecują trochę lepsze efekty:)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 08:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Opornik :wstyd: to sie faktycznie nadaje.. do Golfa.[/quote]

Nadaje sie bo te pseudo chipy z allegro to zestaw opornikow tylko trzeba dobrac odpowiednia opornosc do silnika. I nie uwazam zeby to byl wstyd :] Wstydzic sie moze kolega z civikiem ktory dwukrotnie probowal mnie wyprzedzic po starcie z miejsca i poniosl porazke, a ja mialem komplet osob w samochodzie a on sam :]

Wykres z hamowni (przed i po oporniku) znaleziony na forum golfa: http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/wykres.jpg

Na pytania zawarte w temacie moge odpowiedziec, ze pomaga ale na diesle, a spalanie wzroslo z 5,6l do 6l/100km (oczywiscie nie w BMW)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 13:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sporo czytalem o chipach i mam zamiar kupic wlasnie od bagora. Silnik po kpl remoncie wiec jesli na hamowni bedzie blisko serii to sie zdecyduje. W rozmowie z bagorem mowil ze nie ma problemu jesli bede chcial chip z mocnym dolem i zmniejszeniem efektu turbodziury. W 325 TDS podobno +30km jest do ugrania. Zawziecie szukalem kogos kto wstawi wykres przed i po ale nie znalazlem na forum (chodzi o tdsa).

Mysle ze chip warto robic w dieslu (niski koszt a spory przyrost), w benzynce to jesli na powaznie myslimy o podniesieniu mocy to turbo albo podtlenek azotu. Gdzies czytalem ze to wcale nie jest takie trudne w montazu a poniewarz uzywa sie glownie do szybkich startow to silnik narazony jest na przeciazenia tylko kilkanascie sekund i calkiem dobrze to znosi.

Uwazam ze posiadacze 1.6 i 1.8 jesli juz chca koniecznie wydac na cos kase to wolalbym zainwestowac w audio (fajna zabawa przy budowaniu i niezbyt trudne), ladny felunek, polakierowanie progow (zwykle slabsze wersje byly ubozsze) a ze zmian mechanicznych short shifter. A tak serio to najbardziej warto zaoszczedzic troche grosza i zmienic autko. Czasem wystarczy 3-4 tys i juz mozna szukac 325 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL