BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 05:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Opinie,rady o 520 e39
PostNapisane: 3 maja 2008, 19:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Witam! od niedawna jestem posiadaczem 520 e39, chcialbym poznac Wasze opinie odnosnie tego modelu,jakie ma wady,zalety,i czy to tylko moje odczucie ze auto to wkreca sie na obroty przy 4000 obr/min,bo ponizej zachowuje sie jak zólw.Dodam tylko ze sprawdzalem pod kompem, nie wykazalo zadnych wad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 19:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Wady : Układ chłodzenia lubi się rozkraczyć ( pompa wody ) , mało mocy ... reszta tak jak w innych e39 R6 :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 21:20 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15902
Taka juz jest charakterystyka tego silnika, moment i moc wysoko, wiec zeby jezdzic trzeba krecic, nic na to sie nie poradzi.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
biały napisał(a):
Wady : Układ chłodzenia lubi się rozkraczyć ( pompa wody ) , mało mocy ... reszta tak jak w innych e39 R6 :)


Tak jak "biały" pisze - pompa wody na pierwszym miejscu, ja wymieniłem 3 dni po zakupie auta pomimo, że nie było większych oznak nieprawidłowości. Gereralnie chłodzenie, chłodzenie...a co do mulenia na niskich obrotach...cóz :kwasny: tak to już jest z dwulitrówką. Dodatkowo radzę dbać o zawieszenie, chyba że nie jesteś na tyle wrażliwy że każdy stuk, puk Cię drażni - (mnie niestety tak) a stan naszych dróg wiadmomo jaki jest.
Dlatego np. jeżeli alufelgi to moim zdaniem max 16'' chyba, że śmigasz wyłącznie po autostradach. Poza tym przygotuj się na wymianę czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego - już przerabiałem.
Mam nadzieję że się nie zniechęciłeś, to auto jest naprawdę wdzięczne jeśli się prawidlowo o nie dba (nie montując byle jakich zamienników z Allegro, używając odpowiedniej jakości płynów eksploatacyjnych itd.))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Lubin\WrocÂław
Mam wrazenie ze wszyscy tutaj grubo przesadzaja z tym "zamuleniem" w 520. Scigalem sie tym autem z wieloma innymi autami ktore maja ok. 150 KM i sa lzejsze i praktycznie wszystkich rozkladalem, a np. z Mercedesem C280 (197KM) ide łeb w łeb do 100km/h. Poza tym kazdy kto ze mna jedzie to mowi ze super idzie, ze nie spodziewal sie ze 150KM w takim duzym aucie daje taka dynamike itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: ³ódzkie
np. z Mercedesem C280 (197KM) ide łeb w łeb do 100km/h. :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Puschkin, ja nie piszę że jest muł ale troszkę mało pod pedałem :) mi do takiej normalnej jazdy naprawde wystarcza

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Dzieki za rady i opinie,poki co to moje wydatki zakonczyly sie na wymianie zestawu reanimacyjnego(filtry,olej,itd)ufam ze posiadacze bmw nie maja wiekszych problemow z tymi autami,a jazdy tym autem,to naprawde komfort,moze te moje slabe przyspieszenie jest spowodowane tym ze jakis czujnik siedzi,ktorego pod kompem nie wykryto?Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 09:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
a jak w 520 wygląda sprawa z rozrządem?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Puschkin napisał(a):
z Mercedesem C280 (197KM) ide łeb w łeb do 100km/h.


Troszke popłynąłeś.... :zdziwko: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 09:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,co tu pomogą teraz nasze opinie?kupileś i trzeba jeżdzić :) gdybyś przed zakupem zapytał to bym napisał,że nie kupuje się piątki z 2-litrowym silnikiem, 2,5l to minimum,a najlepiej 2,8l, ale tak naprawdę to dopiero 3.0 l 231KM jest super

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 10:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Mogę ci doradzić byś wymienił jeszcze świece(najlepiej NGk),kiepska świeca może uszkodzić cewkę,których jest 6 a są dość drogie

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 10:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
na porady za późno bo temat z 2008. pytam jaki tu jest rozrzad i jak z wymianami

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 10:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
darcyn napisał(a):
na porady za późno bo temat z 2008. pytam jaki tu jest rozrzad i jak z wymianami

to prawda,ale może komuś kto chce kupić piątkę przydadzą się opinie.Co do rozrządu to jest oczywiście łancuch,wszystko zależy od stanu silnika,przebiegu.Ja nigdy nie wydałem ani 1 zl na wymianę rozrządu w BMW :) silniki R4 wybierałem tylko takie ,które mają łańcuch,a wszystkie R6 mają rzecz jasna łańcuchy,przy czym największy przebieg jaki miał mój silnik to ok 230000km w 520i E34 i wszystko było ok

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 10:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
marekb napisał(a):
wszystkie R6 mają rzecz jasna łańcuchy

a co powiesz o M20 bo jest na pasku i też jest R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Oczywiście masz rację ,silniki M20 są na pasku zębatym.Niedokladnie napisałem,pisząc o R6 miałem na myśli silniki M50 z 24V,które zdaję się weszlły do produkcji w 1990r.Tylko w tym temacie wyrażnie jest mowa o R6 150KM

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 11:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
marekb, nie twierdze że się nie znasz tylko chciałem poprawić bo ktoś to może inaczej odbierać a po co ma żyć w błędzie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Jasne :hyhy: raczej nie sięgam dalej wstecz w lata 80-te,ale niektórzy koledzy takie auta mają i są zadowoleni.Byly jeszcze np.diesle 524d i td z silnikami M21 też z paskiem.Np kupując trojkę E36 318 i bo to minimum dla beemki ,radzę wszystkim poszukać auta prod.od 08.1993-zmiana z paska na łancuch,w dokumentach moc 85KW( z paskiem 83KW) zaoszczędzi się kilka stówek na wymianie paska,a paski w tym silniku M40 lubily się zrywać :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL