BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Szarpie 320d M47N
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Mam nietypowy problem z silnikiem j.w. a wiec zaczyna szarpac przy bardzo lekkim przyspieszaniu szarpie w granicach 1800 do 2100 obrotow. Jezeli przyspieszam bardzo szybko szarpanie to nie wystepuje. Zauwazylem ze szarpanie znika jesli zbiornik paliwa jest pelny i zaczyna dopiero delikatnie szarpac od polowy zeby sie nasilic bardzo przy koncu zbiornika. Komputer oczywiscie nie pokazuje zadnych bledow wszystkie parametry w normie.Wymienilem przeplywomierz poniewaz jesli go odpialem to szarpanie ustepowalo po wymianie na nowy bosch szarpanie na podpietym dalej wystepuje nic sie nie zmienilo.Filterek przy egr wyczyszczony, Egr tez, przy turbo nie ma podcisnienia bo sterowane elektrycznie.MA ktos jakis pomysl bo mi juz rece opadaja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Nikt nie wie nic w tym temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
moze odepni erg i zobacz jak bedzie chodzil. ERG dziala chyba do 3000tys obrotow wiec jeszcze w zakresie szarpania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
odpialem egr ale to nie to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Miałem ten sam problem w 3 litrowym dislu 346. komputer wykazał czujnik położenia wałka rozrzadu w piatek go wymienie to napisze czy szarpanie przeszlo. Mialem dokladnie te same objawy.

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Jasiu 1979 napisał(a):
Miałem ten sam problem w 3 litrowym dislu 346. komputer wykazał czujnik położenia wałka rozrzadu w piatek go wymienie to napisze czy szarpanie przeszlo. Mialem dokladnie te same objawy.


A ja mam coś podobnego (chyba) w E90 320d ok. 1200-1300 obrotów lekko wachluje, ale tylko jak nie dodaję gazu. Jak dodaję gazu (przyspieszam) to nic się nie dzieje.

Myślę, że komp coś przełącza w tym zakresie i stąd ten efekt. Nawet mnie to na razie nie bardzo niepokoi.

pozdro,

henix

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
I jak wymiana Jasiu1979 przestalo szarpac?? daj znac czy pomoglo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
To nie to... dalej holera szarpie...mam doklednie takie same objawy i musze wyczyscic ten egr w sobote ale nie wiem jak sie do tego zabrac..pomoglo tylko tyle ze pali na dotyk czy zimna czy ciepla.Ale dzis zauważylem lekko przetarty przewod od jakiegos podcisnienia tez go w sobote wymienie bo normalnie nie daje rady z tem szerpaniem..przez to jade albo z gazem w podlodze albo bez...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
syjam23 napisał(a):
Wymienilem przeplywomierz poniewaz jesli go odpialem to szarpanie ustepowalo po wymianie na nowy bosch szarpanie na podpietym dalej wystepuje nic sie nie zmienilo.F

A robiłeś adaptacje przepływki??? Jeżeli kupiłeś o końcówce numeru ....468 to powinieneś zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 05:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Adaptacja robiona przeplywki i jestem na 90% pewien ze czyszczenie egr tez nic nie pomoze ja wszystko juz sprawdzilem wyczyscilem i dalej szarpie.zostala tylko pompka wstepnego cisnienia i rail pressure control valve jest to z tylu silnika wkrecane w listwe comonn raily.Najprawdopodobniej to ten zawor cisnienia sprawdz styki a jak masz mozliwosc to go podmien.Ja nie mam narazie skad go pozyczyc zeby podstawic. A i ile sekund dziala ci pompka wstepnego cisnienia jak przekrecisz kluczyk bo mi okolo 5 sek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam. Miałem kiedyś takie szarpanie ale w innym aucie. Powodem był zapchany filtr paliwa, ten za zbiornikiem. Jak pompa dawała niskie ciśnienie (lekki gaz) to szarpał jak cholera, pomagało wciśnięcie pedału w podłogę. Nie wiem czy to jest przyczyna problemu ale taka jest moja sugestia. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Filtr paliwa wymienilem 200km temu i dalej nic trzeba sprobowac podstawic ten zawor o ktorym pisalem wyzej ale niestety ja nie mam takiej mozliwosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Filtr paliwa wymienilem 200km temu i dalej nic trzeba sprobowac podstawic ten zawor o ktorym pisalem wyzej ale niestety ja nie mam takiej mozliwosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Skoro robiłeś adaptacje przepływki to musiałeś go podpiąć pod kompa to by pokazało że czujnik ciśnienia na listwie jest walnięty ale zawsze można spróbować podstawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Siemka..dzis podjolem mobilizacje na maksa przeczyscilem EGR byl zawalony ze glowa mala a przy okazji odkrecania przypadkiem dotknolem przewod od jakiegos podcisnienia i byl tak zparcialy ze pekl sobie ot tak. Uderzylem z buta do sklepu noto(bo beja rozebrana i kapa) kupilem 1m wezyka(dokladnie taki sam jak do przelewu wtryskow)i wymienilem ten uszkodzony na nowy roboty troche bylo bo idzie on od turbiny(dokladnie takiej gruchy na dole obok turba ale zakladalem go z kanalu bo lepsze dojscie przez gore silnika obok czujnika polozenia walka rozrzadu i wchodzi do takiej listwy z wieloma podcisniemi bardzo ciezkie dojscie tam a inaczej nie opisze bo z mechaniki zielony jestem) i powiem wam ze EUREKA!!! Nie wiem co pomoglo ale po dzisiejszym dniu prob silniczek mi gada jak nigdy do tad...mruczy ze az chce sie jezdzic predkoscia potrolowa...w koncu slysze mruk 6 garkow kurczee...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 136
Lokalizacja: 3-miato
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47D20O2
Jasiu 1979 napisał(a):
Siemka..dzis podjolem mobilizacje na maksa przeczyscilem EGR byl zawalony ze glowa mala a przy okazji odkrecania przypadkiem dotknolem przewod od jakiegos podcisnienia i byl tak zparcialy ze pekl sobie ot tak. .....



czyściłeś jeden czy oba EGR??

powiedz do czego dokładnie podpięty jest ten przewód podciśnienia
przy zbiorniczku podciśnienia go widać, tyko nie widać do czego on jest podłączony..

muszę go też wymienić i chyba bez zdejmowania kolektora się nie obejdzie :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 07:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
szaman7878 napisał(a):
czyściłeś jeden czy oba EGR??

Zawór EGR jest tylko jeden.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Spakenburg
Cytuj:
Skoro robiłeś adaptacje przepływki to musiałeś go podpiąć pod kompa to by pokazało że czujnik ciśnienia na listwie jest walnięty ale zawsze można spróbować podstawić.
Tak jak pisalem na poczatku komp nie pokazuje zadnych bledow nic sie nie zmenilo.to co opisuje jasiu1979 ja tego wezyka nie mam bo turbine mam sterowana elektrycznie nie podcisnieniowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 136
Lokalizacja: 3-miato
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47D20O2
Biały_79 napisał(a):
szaman7878 napisał(a):
czyściłeś jeden czy oba EGR??

Zawór EGR jest tylko jeden.

miałem na myśli elekrozawory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Olsztyn
W silnikach common rail sprawa wygląda tak: po dodaniu gazu zapala się kontrolka DDE z symbolem spiralki. Najlepiej pojechać na test komputerowy - błąd powinien pamiętać główny komputer, ale nie zawsze. Przyczyną gaśnięcia może być:
1. pompa w zbiorniku
2. pompa podprogowa
3. filtr paliwa (raczej rzadko chyba że leje sie opał)
4. pompa wysokiego ciśnienia
5. zawór regulacji wysokiego ciśnienia (siedzi w pompie CR)
6. czujnik wysokiego ciśnienia na końcu listwy

W moim przypadku był to właśnie czujnik, a miałem fajnie bo wymieniełem kolejno pkt: 2, 3, 5 i na końcu 6. Po pomiarach i analizie doszedłem do wniosku że najbardziej prawdopodobne jest uwalenie jak w p-cie 6. Ale niestety nie "chodzi" w podróbach a kosztuje nieźle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL