BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 11:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Swap z 325 do 525 chodzi o M50b25
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 04:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Mam pytanko bo słyszałem że są to identyczne silniki i bez problemu można je przekładać z tym że widze już jedną różnic a mianowicie miske olejowe się różnią ale z zamianą misek raczej nie będzie problemów ale czy inne rzeczy związane z podłączeniem silnika są kompaktybilne?? dodam że w mojej 525 mam automat a 325 było w manualu ale mechanik powiedział że z tym też nie będzie problemu. Pytam się bo chciałbym się upewnić jak to w praktyce wygląda bo mechanicy często i gęsto mówią różne rzeczy które odbiegają od prawdy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 05:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Siema! Miałem podobną sytuacje kupiłem silnik z e34 (m50b25 Vanos) w automacie i wsadziłem go do e36 (taki sam padł). Misa olejowa pasowała. Musiałem tylko zmienić tarczę sprzęgła i docisk bo ponieważ ja mam skrzynie manualna, a i trzeba wymienić 2 czujniki, o ile pamiętam to położenia wału i wałka rozrządu (ale nie jestem pewien w 100% za to te)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 06:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
czyli jak mam automat e34 i kupuje z manuala e36 to też musze te czujniki wymieniać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
podepnę się.
Wyjasnij kolego proszę czemu zamiana tych czujników jest konieczna?

Z góry dzięki,

pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 12:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
letki nie mam zielonego nie mam zielonego czemu trzeba je zmieniać. Ja sobie sam wsadziłem silnik tylko nie mogłem sobie dać rady z podpięciem elektryki bo jak wyjmowałem stary silnik nie pooznaczałem sobie jaka kostka do jakiego czujnika. Elektryk kazał mi przywieść 2 czujniki ze starego motoru chyba były to te dwa co pisałem wyżej ale na 100% nie jestem pewien czy to akurat te.


kosiara tak musisz je zmienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 00:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
mój mechanik ma problem gdyż jest włożony silnik i niby wszystko powinno być ok ale nie ma ponoć iskry czy to może być spowodowane tymi czujnikami?? bo jeszcze nie zamienił ich?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
dobra silnik jest zamontowany odpala i niby jest wszystko ok ale no właśnie jest ale silnik nie chodzi na wolnych obrotach tak mega równo, mechanicy tłumaczą to tym iż gazownik coś spieprzył itd. pozatym nie mam filtra powietrza oraz guma przepływomierza łącząca kolektor jest do wymiany. po wyjechaniu z warsztatu troszkę się dusił jak chciałem depnąć ale zanim dojechałem do domu to zauważyłem że np na postoju na światłach itd samochód poprostu gaśnie to wina tych części??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 10:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
kosiara napisał(a):
dobra silnik jest zamontowany odpala i niby jest wszystko ok ale no właśnie jest ale silnik nie chodzi na wolnych obrotach tak mega równo, mechanicy tłumaczą to tym iż gazownik coś spieprzył itd. pozatym nie mam filtra powietrza oraz guma przepływomierza łącząca kolektor jest do wymiany. po wyjechaniu z warsztatu troszkę się dusił jak chciałem depnąć ale zanim dojechałem do domu to zauważyłem że np na postoju na światłach itd samochód poprostu gaśnie to wina tych części??


Jeżeli jest nieszczelność między przepływomierzem a kolektorem dolotowym (gumowa rura)
to jasne że tak będzie. Nie będzie wolnych obrotów, auto będzie gasło i nie będzie się tym dawało jeździć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL