BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Rzuca tyłem na dziurach
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: InoworcÂław
Witam!!! mam taki problem ze jak wjezdzam w dziure to mi tyłem rzuca wynieniłem nie dawno amorki i juz jeste lepiej ale i tak jeszcze rzuca nie tak jak na poczatku ale rzuca??? co to moze byc za przyczyna??? pozdrawiam:)


Ostatnio edytowano 21 czerwca 2009, 19:49 przez artur111222, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 16:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Prawdopodobnie winne sa tuleje pływajace tylnego zawieszenia.najlepiej jedz na szarpaki do dobrego diagnosty i wszytsko bedziesz wiedzial.Byc moze co jest czesta usterka w e46 ale nie jestem pewien czy w compakcie rownierz sa pekniete sprezyny.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 17:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: InoworcÂław
to jest e36 a sprezyny sa całe a jak byłem na diagnostyce to tylko powiedział ze amorki do wymiany pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
artur111222 napisał(a):
byłem na diagnostyce to tylko powiedział ze amorki do wymiany
im nie ma co na słowo wieżyc, zaciągnij ręczny i na wstecznym strzelaj sprzęgłem w krótkich odstępach tak aby lekko podnosił się tył i będziesz czół czy masz gumy walnięte, do przodu tez to działa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 18:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
kamillo_19 napisał(a):
Prawdopodobnie winne sa tuleje pływajace tylnego zawieszenia
nie prawdopodobnie tylko napewno a jak nie to sprezyny nic innego

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
Miałem taki sam przypadek w swoim e36,myszkowało ,a w zimie to już w ogóle wyższa szkoła jazdy ;) U mnie nie było zbieżności(tam występuje rozbieżność) na tylnych kołach ,ustawia się ją na wahaczach .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Cybinka
u mnie w BMW E36 QP dzieje się to samo... byłem na szarpakach powiedział ze wszystko jest ok a ja na dziurach czuję jak rzuca tyłem... lewo, prawo... co to może być ?? :/

_________________
^^SzerokO i NiskO JaK MĂłwI PismO^^

OceĂą mojÂą Coupe ;p
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/66898


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 06:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
tuleje gumowo metalowe na tylnych wahaczach ;) mialem to samo w swojej poprzedniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 08:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 567
Lokalizacja: Neuhofen/Zamosc
Moje BMW: E46 320d +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129411
luki0170 napisał(a):
tuleje gumowo metalowe na tylnych wahaczach ;) mialem to samo w swojej poprzedniej


luki ma racje ja wymienialem w czwartek tuleje wszystkie a potem musowo pojechac na zbierznosc. i bedzie wszystko gralo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dla wyjaśnienia, Panowie.
W E36 NIEMA tylej wahliwych/pływających.
Przyczyną takiego zachowania może być;
-sprawność amortyzatorów //możemy wykluczyć
-luz na tulejach wahaczy //trzeba sprawdzić
-luz na łożysku koła //sprawdzić
-niewłaściwa geometria.

W tym aucie reguluje się zbieżność, zarówno z przodu jak i z tyłu auta.
Piszesz że wymieniałeś amortyzatory, po takiej robocie, należy dokonać regulacji zbieżności, ponieważ pozmieniało się położenie elementów zawieszenia.
Koszt 100/150 pln.
Wymienialiście kiedyś końcówki kierownicze z przodu?? Jeżeli po takich zawodach nie ustawi się zbieżności, to samochodem rzuca jak kotem po landrynkach ;)
Dane do geometrii:
Przód
zbieżność 0°20' +/- 10'
pochylenie koła 0°30' +/- 30' (zawieszenie standardowe - brak możliwości regulacji)
pochylenie koła 0°50' +/- 30' (zawieszenie sportowe - brak możliwości regulacji)
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 3°50' +/- 30' (zawieszenie standardowe - brak możliwości regulacji)
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 3°55' +/- 30' (zawieszenie sportowe - brak możliwości regulacji)

Tył
zbieżność 0°30' +/- 15' (zawieszenie standardowe - regulacja)
zbieżność 0°35' +/- 15' (zawieszenie standardowe - regulacja)
pochylenie koła 2°00' +/- 30' (zawieszenie standardowe - regulacja)
pochylenie koła 2°30' +/- 30' (zawieszenie sportowe - regulacja)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Obrazek

Nie ma potrzeby ruszania/ustawiania zbieżności z tyłu przy wymianie amortyzatorów jeśli przed wymianą była dobra.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
TomekB napisał(a):
Nie ma potrzeby ruszania/ustawiania zbieżności z tyłu przy wymianie amortyzatorów jeśli przed wymianą była dobra.
to chyba ze bmki tak maja bo w innych markach trzeba... albo sie mylisz...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
TomekB, To zależy co przy wymianie zostało odkręcone. Jeżeli odkręcono, którąkolwiek śrubę mocującą wahacz główny, lub ten mały, odpowiadający za zbieżność, to ja nie wyobrażam sobie żeby nie zrobić geometrii.
Druga sprawa w tych autach, profilaktycznie jest wskazane sprawdzać takie rzeczy raz na jakiś czas. Nic nie jest wieczne. Wpadniesz w jakąś potężną dziurę, postawisz auto bokiem (przy okazji rąbniesz jakiś krawężnik) i zbieżność się poprzestawia ;)

P.S Zwracam honor za te tuleje, ale byłem pewien że Compact ich niema :wstyd:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 22 czerwca 2009, 09:34 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
po wymianie amorków wymagana jest geometria przeciez po wlozeniu nowych amorkow sila nacisku dzialajaca na wszystkie tuleje i sworznie w zawieszeniu jest inna niz przy starych zuzytych amorach...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Oczywiście, ale póki nie ruszysz samego mocowania wahacza to nawet wymiana tuleji nie ma prawa zmienić zbieżności. Pochylenie koła to już inna bajka ale też mi się nie trafiło żebym musiał tam coś ruszać.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
variant napisał(a):
po wymianie amorków wymagana jest geometria przeciez po wlozeniu nowych amorkow sila nacisku dzialajaca na wszystkie tuleje i sworznie w zawieszeniu jest inna niz przy starych zuzytych amorach...


Przecież auto "nie stoi" na amortyzatorach tylko na sprężynach. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
chodizlo mi o komplet amor+sprezyna tak sie powinno wymieniac

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
variant napisał(a):
chodizlo mi o komplet amor+sprezyna tak sie powinno wymieniac

Że jak? :zdziwko: Sugerujesz że wymieniając amortyzator powinno się wymienić sprężyny? Śmiała sugestia, nawet bardzo, bardzo śmiała. ;)

Analogicznie, zmieniając opony na nowe, powinno się zmieniać felgi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja również jestem zwolennikiem tej teorii, zwłaszcza jak mowa jest o 15 letnim aucie w którym siedzą oryginalne sprężyny.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
BaX napisał(a):
Że jak?
a tak... trzesie plywa skacze tanczy.. wymienisz sam amor i dalej trzesie plywa skacze tanczy i co znowu bedziesz rozbieral zeby sprezyny wsadzic? mysle ze lepiej doinwestowac w sprezyny to nie jest nie wiadomo jak duzy wydatek zeby oszczedzac na tym a przynajmniej zrobione praktycznie juz do konca istnienia ponad 15 letniego auta nie mowie o bezpieczenstwie juz bo niektorzy maja to gdzies

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL