BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak zrobić wydech przelotowy?
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 84
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E36,E34
Kod silnika: M50B25, M50B20
Witam chłopaki mam pytanko chce zrobić przelot w swojej E36 Coupe tylko nie wiem jaki kolektor dobrać i resztę jak zrobić :/ Pomożecie bo nie mam pojęcia. Mile widziane linki do aukcji albo sklepów :) z góry dziękuję.


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2009, 10:42 przez MaTeK88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
po co masz dobierac kolektor? przelot to poprostu kawal rury zamaist calego ukladu wydechowego z tlumnikiem koncowym. A pytasz jak sie zabrac? Jedziesz do ogarnietego mechaniora w dziedzinie wydechow, ustalasz material, sredncice i jazda.

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 01:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Kup strumienice el-tec , i tlumik koncowy przelotowy , co do tlumika srodkowego to narazie zostaw bo moze okaże sie ze bedzie glosno ?
Ja mam seryjny kolektor i prawie pelen przelot wlasnie jak wyżej z tym że srodkowy mam,mimo to uważam ze jest glosno , mi to nie przeszkadza a co do srodkowego mysle ze jego wywalenie to juz przegięcie.

http://www.youtube.com/watch?v=ojuAtMWDVlM
Efekt taki tylko ze mam kamere ktora dobiera glosnosc ,automatycznie dlatego wydaje sie cicho ale w nocy z 500-1000m to pewnie mnie slychać.A przy redukcji też nie jest za cicho zwlaszcza jak odpuszcze sprzegło i w tym samym momecie pojawia sie boom :padam:

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 07:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
tak brzmi w e36 318i m40 kolektor ta technix,rura z kwasówki i koncowy dedykowany ac schnitzer:
http://www.youtube.com/watch?v=s1YM3KYSh5c
ile masz do wydania?jak cos koło 1500zł to zrób sobie cały dedykowany z kwasówki w el-tec lub MG motorsport

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
W przypadku 325i szkoda kasy na wydech jest on w zupelnosci odpowiednich srednic po wywaleniu zaporek w postaci koncowego,i kata nie wspomne.Nie chce obrażac kolegi ale myśle ze dla r6 , r4 nie bedzie w zadnej postaci jakimkolwiek przykladem ;)

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 84
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E36,E34
Kod silnika: M50B25, M50B20
Czyli myślicie że "wypruta" końcówka i strumienica i będzie ładnie brzmiało ?? Jak narazie mam katalizator i jakąś sportowo końcówkę i jest głośno parę dni temu zabrali mi za to dowód :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 13:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
nie chodzi o dzwiek 6r czy 4r,chodzi o to ze bedzie specyficzny terkot na jednym tłumiku koncowym i strzały przy puszczaniu gazu ewentualnie zamiast terkotu metaliczny dzwiek.zalezy ci na dzwieku,osiagach,czy ciszy?nie zakładaj strumienicy,zrób tak:kup 2 katy sportowe(metalowe) o zwiekszonej przepustowosci i jakis dedykowany koncowy lub zostaw orginał.ewentualnie 2 tłumiki przelotowe dobrego producenta a tył tak jak wczesniej.małe ryzyko utraty dowodu.najlepej zostaw serie a zmien tylko koncowy na cos dedykowanego lub robionego na zamówienie.

ludzie to sa silniki n/a a nie turbo tutaj wywalanie wszystkiego i odtykanie na siłe sie nie sprawdza.a w dodatku przy seryjnym wałku,dolocie itd.w układzie musi byc odpowiednia ilosc komór(puszek) rezonansowych o odpowiedniej wielkosci,objetosci i odległosci od siebie.chodzi o zjawiska dynamiczne i falowe oraz pojemnosc całego układu.poczytajcie troche o tym(teksty grabowskiego) lub popytajcie maxituna

teksty grabowskiego o układach wydechowych:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

szkoda kasy na wydech?na wszystko szkoda(felgi 19'',sprzecik grajacy,m-pakiecik itd),ale na tym to polega ze kazdy wydaje na to co lubi.

wydechy mg motorsport robione na zamówienie do 325i nawet bez zmiany programu to przyrost minimum 5%,a z dolotem i strojeniem mozna juz sporo uzyskac.a do tego dzwiek jest piekny:)

ps."myśle ze dla r6 , r4 nie bedzie w zadnej postaci jakimkolwiek przykladem" to ci powiem ze moje r4 jezdzi lepiej niz połowa r6 ;)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 22:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
kto ci zabrał dowod ?
A odnośnie niededykowanych orginalnych katalizatorow na forum chyba nie wypowiadali sie zbyt dobrze.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 08:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
wszystko zależy od tego do czego auto ma słuzyc jak do sportu to metalowe katy sa najlepsze,dobre sa firmy magnaflow lub mgmotorsport ale sa dosc drogie.nie mówie o katach no name za 150zł tylko juz o czyms lepszym.

jak chcesz miec dowód to wstaw przeloty w obudowie katalizatora lub jeden z dwoma wejsciami i wyjciami:)no bo do czego ci ten przelot?jesli chodzi o dzwiek to mozesz go uzyskac koncowym tłumikiem przy seryjnej reszcie układu wydechowego.poszukaj sobie nawet na allegro sa tanie dedykowane urzywki roznych firm(powerflow,remus,schnitzer,suypersprint) przy tłumikach dedykowanych które posiadaja homologacje do konkretnego modelu auta nikt nie ma prawa zabrac dowodu.na tłumiku masz przewaznie tabliczke lub wybite nr nazwe,homologacje europejska itd. np e36 316-320i

Mi juz kiedys za schnitzera(reszta była seryjna) dedykowanego do e36 316i,318i chcieli zabrac dowód ale na spokojnie im wszystko wytłumaczyłem,musiałem nawet auto lewarkiem podnosic aby sobie tabliczke obejrzeli.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL