BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 lipca 2025, 04:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Układ wydechowy - dziwny dzwięk przy wyższych obrotach
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 22:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam

Jestem posiadaczem bmw e46 330 ci, kilka dni temu zabrałem się za czyszczenie układu wydechowego. Wyglądało to w ten sposób że do tłumika od strony końcówek wsypałem trochę kreta zalałem ciepła wodą dodatkowo włożyłem szlałf i wpuściłem trochę wody nie za dużo.
Po całym eksperymencie mam takie objawy że samochód głośniej chodzi a przy wyższych obrotach ponad 4 tyś zaczyna świszczeć tak jakby chodziła turbina której nie mam. Widoczne jest to zwłaszcza na drugim biegu. Na biegu jałowym tego nie słychać.
Wchodziłem pod samochód i nie zauważyłem aby spod uszczelki coś dmuchało.
Praca silnika jest identyczna jak przed eksperymentem, chodzi równo tylko ten głos.
W związku z tym mam pytanie co może być nie tak, czy przez cały eksperyment uszkodził się katalizator lub uszczelka łącząca katalizator z pierwszym tłumikiem a może nie ma to nic wspólnego z tym i coś nie tak z silnkiem jeśli tak to co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 22:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
kedzior001 napisał(a):
Wyglądało to w ten sposób że do tłumika od strony końcówek wsypałem trochę kreta zalałem ciepła wodą dodatkowo włożyłem szlałf i wpuściłem trochę wody nie za dużo.
:zdziwko:

Ło jezu,nie slyszalem jeszcze czegos takiego rzeby tak czyscic układ wydechowy.W jakim celu to przeprowadziles?Prawdopodobnie zalales katalizator , ktory ma przpuszczac gazy a nie wode.I teraz po rozgrzanu tej wody ktorej nalałes do wydechu cos tam musi sie z nia dziac.Ale nie wiem za bardzo co.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Prawdę mówiąc to wątpię abym zalał katalizator, ponieważ przed katalizatorem są jescze 3 tłumiku a nie są dzę aby woda doszła aż do katalizatora ponieważ znajduje się on zaraz za u góry przy silniku zaraz przy układzie wylotowym.
Pozatym jeżeli kret miałby uszkodzić katalizator to powinnien również uszkodzić jedną z sąd które znajdują się przed i za katalizatorem. A tutaj nie świeci mi się żadna kontolka.
Wydaje mi się że kret wygryzł uszczelke która łączy katalizator z pierwszym tłumikiem, gdyż jest to jedyne łączenie w układzie wydechowym wszystkie inne łączone są na spaw więc wątpie aby kret mógł przegryść inne elementy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Dalej i tak nie moge zrozumiec w jakim celu przprowadzales taka operacje?KRET-a uzywa sie do WC a nie do BMW :wstyd:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 136
Lokalizacja: 3-miato
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47D20O2
czytam i nie wierze w to co czytam :zdziwko:
dołączam się do pytania kamillo_19
może to było zwierzątko kret ... to w takim razie wiadomo skąd mają czarne futerka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ghm a moze kret uszkodzil wnetrze tlumika?
ma wlasciwosci żrące.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 00:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Dla wyjaśnienia kreta użyłem ponieważ z jednej rurek słabo leciał dymek, w tej chwili z obu leci tak samo.

Wątpię aby kret przegrysł tłumik, to jest niemożliwe a jeżeli uszkodziłby się w środku to zapewne słychać byłoby dzwonienie w tłumiku a to akurat nie występuje. Jutro wymienie uszczelkę więc coś można będzie wykluczyć.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
skoro wsypales kreta i zalales niewielka iloscia wody to pewnie powstala masa i zalepila ci tlumik... i przez zwerzenie wydaje dziwny odglos....

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
kedzior001 napisał(a):
ponieważ z jednej rurek słabo leciał dymek
:mur:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
:rotfl: nie no rewelacja brawo ...... bez komentarza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Gratuluje pomyslu :rotfl:

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 13:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Najlepszy sposób na udrożnienie tłumika to ze 200 km trasy z prędkością równą dystansowi ;) czyli 200km/h
Cały syf z wydechu wydmucha.
Kret prawdopodobnie wyżarł część wygłuszenia i kanałów tłumika, dodatkowo mógł zadziałać taki efekt jak opisywał variant, stąd ten dźwięk.

P.S. Cosik mi się wydaje, że kolega niedługo sprezentuje sobie nowy wydech.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 13:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
:hurra: :hurra: Gratuluje pomyslu. Tapicerke w srodku polecam czyscic domestosem, kret przyda sie jeszcze do przetkania ukladu chlodzenia oraz do czyszczenia silnika przy wymianie oleju :ok: Do czeszczenia lakieru i wydobycia z niego glebi polecam przetarcie cifem z mikrogranulkami po czym polecam polerowanie szczotka drucianka, badz szmatka do garnkow z traca powierzchnia. Po tych zabiegach mysle ze zarowno wyglad jak i dzwieki wydawane przez twoj pojazd nabiora rasowego charakteru :super: :super:


P.S. Skad ty wziales taki pomysl na czyszczenie tlumika? Szkoda bylo 15 zl na preparat do tego? :zdziwko: :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Wnukus bardzo dobrze powiedziane mam nadzieje że kolega zdąbęcie te wspaniałe środki do swojej Betki. Nie no musiałem dać komentarz bo twoja odpowiedź była wysmienita Pozdrawiam Wnukusa :)))) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
kurcze a mi szkoda samego samochodu E46 ma piekna linie a tu taka kopa z wydechu... :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 01:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Panowie po założeniu uszczelek na wydechu których tak łatwo nie mogłem dostać wszystko wróciło do normy. Plus cały taki jest w tym że spaliny wylatują równo z obu rurek zamontowałem również wkładkę filtru powietrza K&N i wszystko chodzi rewelacyjnie.

Swoją drogą może ktoś udzieli mi informacji od czego jest przepustnica na jednej rurze w ostatnim tłumiku przy końcówce, za co ona odpowiada i na jakiej zaszadzie działa?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
ja niestety nie mam pojecia :) ale dobrze ze udalo Ci sie naprawic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL