BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Czy mogę wlać olej 5W40 jak zalany był 10W40???
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 23:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Witam!
Tak jak w temacie, pół roku temu wymieniłem silnik który miał około 150tys km zalałem wtedy Valvoline Maxlive 10W40 (nie wiem jaki był wcześniej) teraz czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się nad Castrolem Magnatec 5W40, chciałbym przedłużyć żywotność silnika, czy zmiana z pół syntetyku na pełny syntetyk mu nie zaszkodzi???

Proszę o szybkie odpowiedzi bo kilometry lecą a olej trzeba szybko wymienić.

Z góry dziękuję i za cenne porady klikam pomógł :]

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2009, 23:16 przez piorom3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 23:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
mysle ze przy tym przebiegu (jesli rzeczywisty) nie bedzie roznicy, ale moze zaczac popalac syntetyk. uszczelniacze zaworowe moga go puszczac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 23:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
mysle ze przy tym przebiegu (jesli rzeczywisty) nie bedzie roznicy, ale moze zaczac popalac syntetyk. uszczelniacze zaworowe moga go puszczac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
hmm myślę że przy tym przebiegu taka sytuacja nie powinna mieć miejsca (przebieg w 99% oryginalny, silnik był założony od uszkodzonej Z3, anglika)


ma ktoś jeszcze jakieś sugestie??? proszę o odpowiedzi

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
moim zdaniem możesz spokojnie lać, jeżeli silnik jest zdrowy na pewno mu nie zaszkodzi;)

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
tak też właśnie myślę, tylko teraz jeszcze pytanko jakim olejem zalać?????

zastanawiam się nad castrolem oryginalnym niemieckim, jest w przystępnej cenie

oto link sprawdźcie i oceńcie: http://moto.allegro.pl/item663153905_ca ... mocja.html

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
nikt więcej nie jest w stanie się wypowiedzieć???

kwestia wymiany oleju dotyczy prawie każdego użytkownika samochodu, więc myślę że ten temat przyda się nie jednemu.

Więc poradzajcie, doradzajcie, czekam jeszcze na odpowiedzi i sugestie ;)

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Też mi się wydaje że z gamy Castro to CASTROL MAGNATEC 5W40 będzie najlepszym rozwiązaniem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 17:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
piorom3 napisał(a):
nikt więcej nie jest w stanie się wypowiedzieć???

kwestia wymiany oleju dotyczy prawie każdego użytkownika samochodu, więc myślę że ten temat przyda się nie jednemu.

Więc poradzajcie, doradzajcie, czekam jeszcze na odpowiedzi i sugestie ;)


Ja bym zalał coś Liqui Moly, Motula, Mobila tylo nie Castrola bo Magnatecki to szit.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Bobby_Valentino napisał(a):
Ja bym zalał coś Liqui Moly, Motula, Mobila
Lub Valvoline

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
a ja bym na syntetyka nie zmieniał bo rozszczelnisz silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
andrzej520 napisał(a):
ja bym na syntetyka nie zmieniał bo rozszczelnisz silnik
Bla Bla Bla Bla nic z tego bylo na forum tysiace razy....

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
variant napisał(a):
andrzej520 napisał(a):
ja bym na syntetyka nie zmieniał bo rozszczelnisz silnik
Bla Bla Bla Bla nic z tego bylo na forum tysiace razy....

było a u mnie się rozszczelnił a było sucho
ja tylko wyraziłem swoje zdanie a brać pod uwagę nie musi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
z jakiego na jaki rpzeszedles z pol syntetyka na syntetyk?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: krakĂłw
jej syntetyka .nie sluchaj pierdól opowiadanych przez "fachowców".
silnik jest w idealnym stanie ,będzie szybciej się kręcił na obroty,lepsze wlaściwości smarne itd.
sam jeżdżę na mobilu 5w50 i jest ok.

_________________
daro1971


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
daro1971 napisał(a):
sam jeżdżę na mobilu 5w50 i jest ok.

ale cały czas jeździsz a nie zmieniałeś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: krakĂłw
masz rację .mój touring jest z niemiec i "fryc" od początku jeżdził na syntetyku.
kiedy go kupilem było 169 000 km. teraz jest 181000 km i zegarek...

_________________
daro1971


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Możesz i powinieneś jeśli silnik jest w dobrym stanie i nie bierze oleju. Ja jeżdzę zawsze na syntetyku 5W40.Ostatnio przeszedłem z Castrola(do którego nie miałem zastrzeżeń) na LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.Zrobiłem tak,gdyż poprzedni właściciel w Niemczech jeżdził na takim oleju,a nie miałem jeszcze beemki z silnikiem w tak doskonałym stanie :) olej sprawdził się doskonale w zimie, w lutym przy -20 st.
Jest sklep w internecie liquimoly-sklep.pl

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Koszalin
generalnie żaden mechanik nie poleca zmiany oleju z pólsyntetyka na pełen tak że nie wiem czy to dobry pomysł,słyszałem też że możesz doprowadzić tym do rozszczelnienia silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
bo nie powinno sie... to fakt ale jak silnik jest w bardzo dobrym stanie nic nie stoi na przeszkodzie a to wszystko przez blad uzytkujacych skoro silnik jest dobry kiego Ch**a przechodza na polsyntetyk !!! bo co? przebieg 200 juz na liczniku? a jak bedzie 300 tys to juz mineralny? Pytam po co? skoro swietnie sie sprawuje na syntetyku i go nie łyka...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL