BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Zawieszenie MTS Technik plus info o modach
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:36 
Witam.
Kupiłem z myślą o zabawie i KJS'ach E30 320i w 3 drzwiach.
Mam kilka pytań co do autka. Po pierwsze czy ktoś jeździł na MTS Technik w E30 o obniżeniu -40mm przód i tył? Czy zawias za taką cenę spełnia się czy szkoda wydawać 800 zł?!
Drugie pytanie o felgi. Mam zamiar poruszać się na slickach 185 szerokości i teraz pytanie czy lepiej 185/60/15 czy 185/55/16?
Trzecie pytanie o silnik. Wiem że z 2.0 cudów nie zdziałam ale chciałem R6 i pojemność do 2.0 bo wtedy przy regulaminie takich imprez ten silnik ma racje bytu. Ale pytanie brzmi czy na wydechu 2.5 cala rura od kolektora do samego końca z tłumikiem środkowym daje rade czy raczej poza głośnym dźwiękiem mogę spodziewać się tylko straty mocy?
I ostatnie pytanie tu już o wygląd. Mam listwy szyb chromowane... jest jakiś dobry patent żeby trwale je na czarno przemalować ? Czy raczej farba będzie odpadać? I czy do przednich lamp jak chce włożyć krzyże to jest to coś prostego czy lepiej się w to nie bawić?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
zrobić shadow line'a jest prosto - musisz zmatowić listwy, jakiś podkład i czarny lakier. jeżeli chcesz oryginalny to u nas zostały jakieś elementy, mogę ci podać numer na pw, to się dokładnie dowiesz co jeszcze jest.

black hellę też dość prosto zrobić, najlepiej zamówić krzyże z allegro, bo są już gotowe wycięte (no chyba, że masz ochotę na zabawę z wycinaniem z blachy krzyży, a później malowaniem ich na czarno), później rozklejasz lampy albo opalarką albo w piekarniku, do długich wkładasz krzyże, a w światłach mijania malujesz plastik czarnym matem odpornym na temperaturę

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 16:52 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
bimmerkuba11 napisał(a):
Ale pytanie brzmi czy na wydechu 2.5 cala rura od kolektora do samego końca z tłumikiem środkowym daje rade czy raczej poza głośnym dźwiękiem mogę spodziewać się tylko straty mocy?

Podejrzewam, że tylko straty mocy :D
bimmerkuba11 napisał(a):
Mam listwy szyb chromowane...

Tak jak pisze Koleżanka wyżej, albo dorwać gdzieś listwy ciemne i podmienić po prostu ;-)
bimmerkuba11 napisał(a):
I czy do przednich lamp jak chce włożyć krzyże to jest to coś prostego czy lepiej się w to nie bawić?

Tak jak pisała Koleżanka wyżej, tylko powoli, spokojnie, bez szarpania i nerwów. Tu akurat trzeba być wyjątkowo dokładnym.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 17:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
jeżeli to ma być zabawka do KJS'ów to IMO ten zawias się nie nadaje chociażby ze względu, że znacznie obniża, -20mm to raczej max do takich imprez, chyba, że masz jakieś KJSy po równym asfalcie to wtedy MTS ma rację bytu

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja jezdze(w zreczniosciowkach,pztkach itd) na ta technix(gwint) i sobie chwale.nie za miekie nie za twrade takie w sam raz na amatorskie sciganie :) z tego co ludzie mówia to mts jest bardziej miekki-komfortowy?
dokładasz 200zł i masz gwint ta technix(około 1000zł),mozesz sobie dowolnie ustawiac wysokosc.ale z tego co mi sie zdaje ta technix chyba nie robi gwintów do e30...

tak jak kolega wyrzej pisał na kjs sa strasznie nierówne odcinki wiec max obizenie to 30mm,poszukaj lepiej bilstein b6 nawet urzywek mozna je bez problemu regenerowac w zerkopolu i do tego ustawia pod twoje wymagania.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 14:00 
reza napisał(a):
tak jak kolega wyrzej pisał na kjs sa strasznie nierówne odcinki wiec max obizenie to 30mm,poszukaj lepiej bilstein b6 nawet urzywek mozna je bez problemu regenerowac w zerkopolu i do tego ustawia pod twoje wymagania.



No powiem Ci ze nie pomyslalem nawet o Blisteinie. A moze i masz racje B6 chyba nie bedzie kosztowal wiecej niz 1000 zl a tyle moge dac ;)
Co do gwintu to mialem w E36 KW Variant 2 i powiem szczerze nie mam zamiaru pchac sie w gwint do e30. Zwlaszcza ze to tylko 320i ktore ma sluzyc do zabawy. Co do obnizenia napewno nie bede jezdzil na imprezy gdzie nie ma utwardzonych nawierzchni bo najzwyczajniej nie mam kasy zeby latac auto po szutrze wiec to 40mm moze jakos da rade. Chyba ze B6 ma mniejsze obnizenie bo nie powiem zaciekawila mnie ta zwiecha.


Co do reszty modow to krzyże sobie odpuszczam a listy przemaluje te co mam jak mi radzicie.


A jeszcze takie pytanie B6 ma jakies regulacje czy nic juz sie tam nie ustawia? I jezdzil ktos na tym wogole? Zalezy mi zeby nie bylo mega strasznej dechy jak np mialem na KW w E36 bo tam byla masakra na nierownych drogach. ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 14:03 
reza napisał/a:
tak jak kolega wyrzej pisał na kjs sa strasznie nierówne odcinki wiec max obizenie to 30mm,poszukaj lepiej bilstein b6 nawet urzywek mozna je bez problemu regenerowac w zerkopolu i do tego ustawia pod twoje wymagania.



No powiem Ci ze nie pomyslalem nawet o Blisteinie. A moze i masz racje B6 chyba nie bedzie kosztowal wiecej niz 1000 zl a tyle moge dac ;)
Co do gwintu to mialem w E36 KW Variant 2 i powiem szczerze nie mam zamiaru pchac sie w gwint do e30. Zwlaszcza ze to tylko 320i ktore ma sluzyc do zabawy. Co do obnizenia napewno nie bede jezdzil na imprezy gdzie nie ma utwardzonych nawierzchni bo najzwyczajniej nie mam kasy zeby latac auto po szutrze wiec to 40mm moze jakos da rade. Chyba ze B6 ma mniejsze obnizenie bo nie powiem zaciekawila mnie ta zwiecha.


Co do reszty modow to krzyże sobie odpuszczam a listy przemaluje te co mam jak mi radzicie.


A jeszcze takie pytanie B6 ma jakies regulacje czy nic juz sie tam nie ustawia? I jezdzil ktos na tym wogole? Zalezy mi zeby nie bylo mega strasznej dechy jak np mialem na KW w E36 bo tam byla masakra na nierownych drogach. ;)
_________________


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 14:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
praktycznie kazdy kjs ma jakas próbe z mocno nierównym terenem,do tego dochodza krawezniki,wystajce płyty,studzienki itd jest w co przypierniczyc,.b6 sa to amorki dosc twarde,specjalne do sportu niby do seryjnych sprezyn ale spokojnie -30 mozna załozyc.ewentualnie bilstein b8 sa juz przystosowane do krótszych sprezyn(maja skrócony skok).cena b6 i b8 jest zblizona, z tego co sie orientuje to nówki przód około 400zł/szt, tył 350zł/szt.poszukaj na aukcjach lub w ogłoszeniach urzywanych,w dobrym stanie komplety sa juz po 500zł a zawsze mozna dac je do regeneracji i ustawienia(koszt około 150zł/szt)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 13:05 
A jeszcze takie pytanie. Zadzwonilem do ziomka ktory handluje zawieszeniami i spytal mnie cyz mam grube lagi czy cienkie?! O co com on. Tzn niby slyszlame cos ze w E30 sa 45 mm albo 51 mm chyba. Ale jak sprawdzic jakie mam moje e30 320i z 1988 roku? POMOCY ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
wydaje mi się, że wszystkie sześciocylindrówki miały grubą lagę.

edit: źle mi się zdawało ;) prawdopodobnie dopiero od pojemności 2,3 szła gruba laga

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 02:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Ja bym brał mtsy pakiet mtsow bo wyjdzie cie ok.550zl a caly zestaw b6 to pewnie ok.1500zl. raz że są tanie a 2 nie bedzie ci ich szkoda.Do kjsow polece ci obniżenie takie jak ja mam -40/-20 wydaje mi sie ze faktycznie obnizaja -30/20 auto stoi prawie równo.Odnośnie spręzynek auto zrobilo sie dosyć miekkie na tych mtsach także chyba było by spoko.Dla mnie bardzo duży komfort jest.Sa sztywne w stosunku do blue apexow i red Hr.
Mniejszy profil zdzialby więcej na szybkich zakrętach po równym asfalcie do dziur bierz 60.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 141
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e87
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146208
Ania napisał(a):
wydaje mi się, że wszystkie sześciocylindrówki miały grubą lagę.

edit: źle mi się zdawało ;) prawdopodobnie dopiero od pojemności 2,3 szła gruba laga


nadal Ci sie zle wydaje.. ja mam 2.0 i mam gruba.. zeby sprawdzic najlepiej podnies odrobine na lewarku i po prostu zmierz zewnetrzna srednice oslony amora..
bo w e30 nie wymieniasz calego mc phersona tylko masz wklad do niego.. i chodzi o zewnetrzna srednice lagi..
pozdrawiam

_________________
Moja Mała Jedyneczka E87 118d

Poprzednie e30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 20:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A ja mam 320 i mam cienką lagę ;)
Czyli... Ani dobrze się wydawało, że źle się jej wydawało :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 20:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja w swojej starej e30 320i z 90r tez miałem cienką lage

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL