BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 lipca 2025, 18:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Cabrio silnik M54 170ps
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: bwa
Witam mam taki problem, dzisiaj jadac samochodem pod gorke przez niedluga chwil moze kilometr stanalem i gdy otworzylem maske po lewej stronie silnika wydobywal sie dym, nie bylo go znaczaco duzo ale smierdzialo spalonym olejem ? Cos w tym stylu olej byl wymieniany 1,5 miesiaca temu i zrobione jest nawet nie 1tys km co to moze byc ;> po powrocie do domu jakies 10 km przez miasto auto postawilem i nic nie bylo widac ani dymu ani nic... olej jest plyn chlodzacy takze... co to moze byc ;> prosze o szybka odpowiedz poniewaz za 3 dni jade w trase autem okolo 1500 km pozdrawiam

P.S szukalem w szukajce czegos ale nie moge znalesc kontkretnej odp.. czytalem o jakims podgrzewaczu czy to o to chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wycieków nie masz oleju zadnych? przyjrzyj sie dobrze

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Jaki to byl dym ? ciemny ? jasno siwy ?

Obejrzyj dokładnie komore silnika ... czy nie zostaly jakies wyschniete plamy ... itd itp. i daj znac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: bwa
lekko saczy sie po lewej stronie na rogu przy poczatku pokrywy silnika jest tam cos takiego malego jakby romb ale nie do konca kanciasty (sorry ale nie znam sie wogole na tym) ale poziom oleju trzyma

dym byl siwy ani nie zbyt jasny ale tez nie walilo typowym czarnuchem jak z diesla.. ilosc dymu byla taka jakby ktos z ust wypuscil po papierosie.. co do plamy nie wiem bo to bardziej pod spodem bylo... i nie mam jak tam zzajrzec niestety..

sorry za post pod postem :)


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2009, 20:24 przez kawul, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: bwa
lekko saczy sie po lewej stronie na rogu przy poczatku pokrywy silnika jest tam cos takiego malego jakby romb ale nie do konca kanciasty (sorry ale nie znam sie wogole na tym) ale poziom oleju trzyma normalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
spadnie kropelka na tłumik i wszystko jasne wyciek to wyciek... skoro saczy nie odczujesz tego na bagnecie a kapać kapie...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: bwa
to bylo mniej wiecej miedzy zbiornikiem na spryski a kielichem bardizej przy stronie kielicha na dole tam... i skad tam moze cieknac jak to to ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 10:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
A wiec tak ... zaczal ci sie silnik pod pokrywa pocic ... czy sączyć jak to woli ..znaczenie to samo :)

jezeli ci sie poci ...to na bagnecie nie jestes wstanie zobaczyc roznicy bo to jest ubytek kilku kropel :) podczas gdy kropla oleju spadla na rozgrzany element w komorze silnika powstał dym ...


kontroluj to miejsce w ktorym sie poci .. przetrzyj je szmata do sucha ... nastepnie raz dziennie kontroluj ... jak stwierdzisz ze po np. 100 km przejechanych znowu jest mokro .. i wyciek sie nasila ... proponuje wymiane tej uszczelki ... jesli jest to gorna tuz pod pokrywa .. to koszt duzy nie bedzie :)

no i druga sprawa ... kontroluj obrony silnika na luzie ... ja zaczna szalec to tez moze to byc wina uszczelki poniewaz silnik cisnienia nie bedzie trzymal .. ale przy takich malutkich wyciekach jest to malo prawdopodobne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: bwa
marver napisał(a):
A wiec tak ... zaczal ci sie silnik pod pokrywa pocic ... czy sączyć jak to woli ..znaczenie to samo :)

jezeli ci sie poci ...to na bagnecie nie jestes wstanie zobaczyc roznicy bo to jest ubytek kilku kropel :) podczas gdy kropla oleju spadla na rozgrzany element w komorze silnika powstał dym ...


kontroluj to miejsce w ktorym sie poci .. przetrzyj je szmata do sucha ... nastepnie raz dziennie kontroluj ... jak stwierdzisz ze po np. 100 km przejechanych znowu jest mokro .. i wyciek sie nasila ... proponuje wymiane tej uszczelki ... jesli jest to gorna tuz pod pokrywa .. to koszt duzy nie bedzie :)

no i druga sprawa ... kontroluj obrony silnika na luzie ... ja zaczna szalec to tez moze to byc wina uszczelki poniewaz silnik cisnienia nie bedzie trzymal .. ale przy takich malutkich wyciekach jest to malo prawdopodobne :)


dokladnie jest tak jak mowisz... tam sa takie aluminiowe blaszki i na nich jest(byl) olej.. gdy jedna z nich poruszylem olej skapnal i byl odkladnie taki sam efekt jak wtedy.. i gdy bylem u mechanika okazalo sie ze to wlasnie uszczelka pod pokrywa... co do obrotow juz cos tkaiego zuwazylem... a wyciek maly nie jest bo przetarlem zrobilem nie iwem czy 40 km i pojawil sie znowu olej... na dniach wymienie usczelke pozdrawiam !

aha jeszcze jedno... podczas gdy dodaje gazu na "luzie" to w momencie dotkniecia pedalu gazu slychac odglos jakby zasysania powietrza lae to jest chwilowe pozniej juz cisza jak bardziej sie wcisnie pedal... i to jest za kazdym razem.. to jest normalne ? bo pod maska troche mnie to zdziwilo czy tak aby napewno ma byc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL