BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Jakie parametry akumulatora?
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
Witam.
Moje pytanie dotyczy akumulatora do BMW e30 316i M10 ?
Na obecnym aku mam napisane "50Ah, 12V, 420AEN". Chyba z racji wieku rozładował się bez niczyjej pomocy (na pewno nie zostawiłem włączonego radia, ani świateł ani nic z tych rzeczy). Zdarzyło się to już drugi raz i dlatego chcę kupić nowy.
Jakie powinien mieć parametry?

Z góry dziękuję za pomoc.


P.S. Dodam tylko że auto po dwzględem wpasu to zupełny golas; ma tylko elektryczne lewe lusterko (prawego nie ma wcale :) - fabrycznie :!: ). Żadnego wspomagania, el.szyb czy dachu, czy jakichkolwiek innych elektrycznych bajerów, nie ma też (i nie było) GAZU. :hyhy: Nie wiem czy to wogóle potrzebnie piszę, ale są to rzeczy które jakiś tam prąd pobierają więc wolę o nich napisać, a właściwie o ich braku.

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Do twojego auta, fabrycznie przewidziany jest akumulator 44Ah o prądzie rozruchu ok 420A.
Niema co przesadzać z akumulatorem, bo alternator go nie doładuje, a to z kolei skraca żywotność akumulatora.
Co do producenta to ja polecam Centra Futura.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
Dziękuję i klikam POMÓGŁ. :)

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Polecam się na przyszłość ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
A to przy okazji pozwól(cie) że zadam jeszce jedno pytanie;
skąd na przyszłość wziąć takie informacje? Jest jakaś stronka w necie gdzie takie parametry są podane?

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
pgmuzyk napisał(a):
A to przy okazji pozwól(cie) że zadam jeszce jedno pytanie;
skąd na przyszłość wziąć takie informacje? Jest jakaś stronka w necie gdzie takie parametry są podane?

w instrukcji kolego w instrukcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
a wiec producent przewidzial od 46AH do 65AH.
Ja ososbiscie mam 55AH i mysle, ze jest to optymalny wybor :)

Cytuj:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1331&mospid=47271&btnr=61_1286&hg=61&fg=30

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
akumulatorek do twojej buni to od 46AH do 55AH

to tak na oko wzialem ze stronki :)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=30

a co do twojego opisu Bmw 316i
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - również w "delfinku" :)

powinno byc M10B16 <--------- no chyba ze masz 1.8 :rotfl: :rotfl: :hyhy: :hyhy:

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
darosnk1985 napisał(a):
a co do twojego opisu Bmw 316i
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - również w "delfinku" :)

powinno byc M10B16 <--------- no chyba ze masz 1.8 :rotfl: :rotfl: :hyhy: :hyhy:

Oj, kolego, chyba powinieneś się zagłębić w silniczki M10 i ich oznaczenia, bo w moim opisie wszystko jest w porządku. ;)

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
a mi jednak wydanie sie ze M10B18 to silnik 1.8 według oznaczen BMW a M10B16 to 1.6

a co do akumulatorka i stronki mysle ze pomoglem ;) ;)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
darosnk1985 napisał(a):
a mi jednak wydanie sie ze M10B18 to silnik 1.8 według oznaczen BMW a M10B16 to 1.6

Oczywiście że tak. Tylko że silnik M10 w E30 miał pojemność 1.8 i dwa warianty mocy; ten mocniejszy był oznaczany jako 318i, a słąbszy jako 316i.
Ja mam widocznie ten słabszy, czyli 316i m10b18. :)
m10b16 był to silnik gaźnikowy, a jego oznaczenie na klapie to bodajże 316 (bez "i).
Myślę że ja również Ci pomogłem poszerzyć twą wiedzę. ;)
Pozdrawiam.

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
ok moze niech wypowie sie jeszcze ktos na temat oznaczenia tego silnika :P :P :P bo dalej nie wierze :) :) :] :] Pozdrawiam

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 08:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
pgmuzyk, ma rację.
W latach 1982-1987 w autach z oznaczeniem 316 był montowany silnik o kodzie M10B18, mocy 66 KW i pojemności 1766 cc
W latach 1987-1989 316i miało silnik M10B18 o mocy 77 KW
Równolegle, 1982-1994 w E30 318i silnik miał oznaczenie M10B18 i moc 77 KW

Sam się przez chwilę zastanawiałem czy kolega coś nie czaruje, ale chodziło mi po głowie, że kiedyś też się naciąłem na takie oznaczenie silników w 316.
Sprawdzałem w specyfikacjach i jest tak wyżej.
Co do akumulatora to te same specyfikacje mówią o akumulatorze od 44Ah do max 65Ah, ponieważ taki jest maksymalny prąd ładowania alternatora.
Te 46 może być w katalogach producentów akumulatorów, ja w specyfikacji auta min. mam 44Ah :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
Toudi napisał(a):
Równolegle, 1982-1994 w E30 318i silnik miał oznaczenie M10B18 i moc 77 KW

Oj, 318i miało silnik M10b18 do roku bodajże 88, a w latach 88-94 w wersji 318i montowano silnik m40b18. ;)

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
Toudi napisał(a):
Równolegle, 1982-1994 w E30 318i silnik miał oznaczenie M10B18 i moc 77 KW

Oj, 318i miało silnik M10b18 do roku bodajże 88, a w latach 88-94 w wersji 318i montowano silnik m40b18. ;)

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 11:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
realoem pokazuje, że m10 znaczone jako 316 szły do sierpnia '88, natomiast m10 znaczone jako 318 szły do września '87.

Tak na marginesie to w zeszłym roku mieliśmy właśnie szeroką lampę z m10 pod maską ze znaczkiem na klapie 316 z '88 roku. Wg mnie jest to najfajniejszy 4-cylindrowy silnik jeżdżący w BMW.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
To moze ja jako posiadacz m10b18 sie wypowiem :]
do 318i ktory ma oznaczenie m10b18 akumulator przewidziany przez bmw to od 44ah do 65ah.
do 316 ktory ma oznaczenie m10b18 (czyli takie samo) producent zaklada od 46ah do 55ah (slabszy alternator)

Wersje 316 z "i" i bez "i" ;) roznily sie albo tym ze byly na wtrysku(z "i" albo tym ze byly na gazniku(bez "i"). 316i od 318i roznily sie TYLKO moca. Pojemnosc identyczna ozneczenie takie samo czyli m10b18 :]
silniki o innych pojemnosciach niz 1766cm (mniejszych i wiekszych) byly montowane w bmw e21, 1500 2002tii etc. w e30 tylko m10b18 :)
Sam silnik produkowany byl w latach 1961r do 1987r. i wyprodukowano go w roznych odmianach i pojemnosciach w ilosci przekraczajacej 3,5 miliona egzemplarzy :D
ps
Ciekawostka jest, ze zmodyfikowana wersja tego silnika byla uzywana w formule 1 (mial turbine etc).
Mocno spokrewniony jest rowniez silnik S14 czyli uzywany w BMW E30 M3 :)

ps2
kup 55ah bedzie idealny. Alternator doladuje bez problemu, a pradu pod dostatkiem bedzie. ja taki mam :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2009, 13:23 przez PageUp, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Toudi napisał(a):
pgmuzyk, ma rację.
W latach 1982-1987 w autach z oznaczeniem 316 był montowany silnik o kodzie M10B18, mocy 66 KW i pojemności 1766 cc
W latach 1987-1989 316i miało silnik M10B18 o mocy 77 KW
Równolegle, 1982-1994 w E30 318i silnik miał oznaczenie M10B18 i moc 77 KW

no wlasnie, chodzilo mi o to ze model pgmuzyk 316i ma silnik 1.8 dlateo oznaczenie b18, no :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
a 316 bez "i" ma takie samo oznaczenie! tylko ze jest na gazniku :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 02:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Zawiercie
darosnk1985, ale jesteś ściemniacz... ;)

_________________
ByÂłe:
e30 318i M40 coupe 88r e30 325iX Touring 91r e30 320i coupe 90r
ObrazekObrazekObrazek
Obecna:
e30 316i M10B18 88rok - rĂłwnieÂż w "delfinku" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL