BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z centralnym zamkiem
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
witam

znów liczę na Waszą pomoc.

problem nastepujący:

wyświetla mi caly czas komunikat "tour offen"(otwarte drzwi) i przez to nie działa centralny zamek. Tzn dziala, ale sekunde po zamknieciu rygle odskakuja. i tak w kółko. nie da sie w ogole zamknac auta ! centralka przestala reagowac na pilota.

w pierwszej chwili wywnioskowalem ze winne beda "switch'e" - te pstryczki, ale nie moge ich zlokalizowac.

aha. oswietlnie wnetrza tez jakos dziwnie dziala:
sa przeciez 3 mozliwosci ustawien, tzn:
1. bez oswietlenia (dziala)
2. oswietlnie caly czas (dziala)
3. oswietlenie po otwarciu drzwi (nie dziala!)

jakies propozycje gdzie szukac przyczyny??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Zwykle przyczyną są przetarte przewody tylnej klapy , switch-e są zamontowane w ryglach zamka czyli elementach zamocowanych na słupkach .wystają tam takie małe prostokątne czarne przyciski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 09:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Problem z oświetleniem, to też krańcówki.
Dlatego istnieje problem nr. 3
Oświetlenie nie zadziała, bo według sterownika nie zamknąłeś drzwi, po ich wcześniejszym otwarciu.
Moje zdanie jest takie jak Marka, więc nie będę go cytował.Jedynie z tym wyjątkiem, że skoro jest problem z oświetleniem wewnątrz, to raczej któraś z krańcówek drzwi.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 10:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
no to sie podepne pod temaciwo. ja tez mam jakies czary mary z centralnym tyle ze u mnie działa i jest si tylko jak działa.... raz otwiera sie na raz a zamyka na dwa (przekrecenia luczykiem jak zamkne to sie otworzy i musze drugi raz zamykac) innym razem zamyka na raz a na dwa otwiera.... a na pocztku jak ja kupiłem zamykała i otwierała na 2 a teraz wedle jej widzimisie czaruje raz tak raz tak powiedz cie mi co to za sztuczki z tym centralnym.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 11:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
kaczor e30 2,5, W twoim przypadku obstawiałbym stycznik przy bębenku zamka.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Toudi napisał(a):
to raczej któraś z krańcówek drzwi.

jak zlokalizowac ktora to?

i co z nia pozniej zrobic? wymienic? no nie wiem co mozna by z nia zrobic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 15:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
majler, ustaw oswietlenie wnetrza na "po otwarciu drzwi" no i po koleji otwieraj kazde drzwi z osobna i sprawdz, jezeli swiatelko sie zapali tzn krancowka jest ok jezeli nie bedzie reakcji to masz winowajce. a co z nia zrobic... sprawdzic przewody moze sie ktorys przetarl, a jesli przewody ok to wymien krancowke
pozdrawiam

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Simoniak napisał(a):
ustaw oswietlenie wnetrza na "po otwarciu drzwi" no i po koleji otwieraj kazde drzwi z osobna i sprawdz, jezeli swiatelko sie zapali tzn krancowka jest ok jezeli nie bedzie reakcji to masz winowajce. a co z nia zrobic...


Simoniak, o to chodzi ze swiatla we wnetrzu pala sie caly czas (bo komputer widzi otwarte drzwi przez uszkodzona krańcowkę, nawet gdy sa one zamkniete)

chyba tylko elektryk z miernikiem mnie wyratuje :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
aha. po odpieciu akumulatora zaczeła działać juz opcja "po otwarciu drzwi". tak wiec teraz swiatlo pali sie non stop nawet z zamknietymi drzwiami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 09:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ale jak to, po zamknięciu drzwi świeci Ci się dłużej niż 5 min, w ogóle nie gaśnie??
Tam powinien być taki przekaźnik, który zgasi oświetlenie po jakimś czasie, nawet przy otwartych drzwiach.
Może w nim jest problem.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
majler, ja bym dokladnie posprwdzal wszelkie przewody nawet te przy klapie bagaznika, gdzies na forum jeden z kolegow opisywal, ze mial rozne cyrki z elektryka... rozne rzeczy dzialaly kiedy chcialy i jak chcialy :kwasny: przyczyna okazaly sie poprzecierane przewody, ktore robily zwarcia. niestety trzeba sprawdzac wszystko pokolei od poczatku do konca
zycze powodzenia i cierpliwosci
pozdrawiam

ps tutaj masz ten temat

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25062

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Toudi napisał(a):
Ale jak to, po zamknięciu drzwi świeci Ci się dłużej niż 5 min, w ogóle nie gaśnie??

nie potrafie powiedziec przez jaki czas byly otwarte, ale swiatlo nie gaslo wcale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 19:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
majler napisał(a):
Simoniak, o to chodzi ze swiatla we wnetrzu pala sie caly czas (bo komputer widzi otwarte drzwi przez uszkodzona krańcowkę, nawet gdy sa one zamkniete)

chyba tylko elektryk z miernikiem mnie wyratuje :wstyd:

a spróbuj palcem wciskać krańcówki po kolei może się któraś wytarła i drzwi nie wciskają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Cytuj:
a spróbuj palcem wciskać krańcówki po kolei może się któraś wytarła i drzwi nie wciskają

robiłem juz tak wczesniej. ale nic to nie dalo.

problem nadal nie rozwiazany. odizolowalem wiazke idaca do klapy bagaznika i kable wygladaja ok. tak wiec utwierdzam sie ze padla ktoras krancowka. ale nie wiem jak znalezc ta wlasciwa..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 12:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Odkręcaj zamki po kolei.
Jak trafisz na właściwy, to żarówka powinna zgasnąć (oczywiście po odpowiednim opóźnieniu).
Masy tych krańcówek są z reguły pobierane z obudowy/karoserii. Odkręcając cały zamek/uchwyt pozbawisz krańcówką masy ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL