BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 09:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 is QP Grzeje się silnik
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
Mam problem z moim e36 coupe (318 is) Otóż pewnego dnia wsiadam do samochodu, odpalam go normalnie, jadę jakieś 3 km, patrze na zegary, a tu temperatura wskoczyła na czerwoną linię. Jako iż posiadam bmw krótko, kilka miesięcy. Dopatrzyłem się takiej małej usterki, lecz nie mam pewności czy mam rację. A więc Tak:

Odpaliłem samochód, poczekałem aż się zgrzeje, i sprawdziłem wisko, w sumie się kręciło, ale po dotknięciu ręką spokojnie je zatrzymałem. Czy to tak powinno wyglądać w bmw przy potężnej, bo tak można nazwać temperaturze silnika? Czy może wina leży po stronie termostatu?


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2009, 16:37 przez orbes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 15:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Po rozgrzaniu silnika do temperatury przy której powinien się otworzyć termostat, sprawdź chłodnicę czy jest ciepła czy zimna. U mnie jak siadł termostat to pomimo tego że temperatura przekroczyła 90 stopni chlodnica była zimna. Sprawdź a od razu będziesz wiedział czy to termostat czy wisko.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Po rozgrzaniu silnika do temperatury przy której powinien się otworzyć termostat, sprawdź chłodnicę czy jest ciepła czy zimna. U mnie jak siadł termostat to pomimo tego że temperatura przekroczyła 90 stopni chlodnica była zimna. Sprawdź a od razu będziesz wiedział czy to termostat czy wisko.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
była gorąca, nie pytaj jak, para leciała z rur doprowadzających płyn chłodzący do silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Cytuj:
Odpaliłem samochód, poczekałem aż się zgrzeje, i sprawdziłem wisko, w sumie się kręciło, ale po dotknięciu ręką spokojnie je zatrzymałem
no to wina lezy wlasnie po stronie wiskozy, bo jak ma Ci chlodzic auto skoro ono na sztuke sie kreci, przy sprawnym wisku nie musialbys reka wiatraka lapac, bo po pierwsze to bys slyszal ze dziala a po drugie Ałćććććć :P :P

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
no to w sumie sprawa wyjaśniona, dziękuje:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
no to w sumie sprawa wyjaśniona, dziękuje:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Ja nie wiem co wy macie z tymi autami ale ja ostatnio zdejmowałem visco bo wymieniałem czujnik położenia wału i bez visca chodził ok 30 min i zegar doszedł do połowy i ani troche dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
jest pewna różnica, mój samochód był tak jak by w drodze, więc obroty sięgały 2, 3.5 tys obrotów, a wiadomo, że samochód przy takich obrotach nabiera szybciej temperatury, niż ten, który stoi:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
andrzej520 napisał(a):
Ja nie wiem co wy macie z tymi autami ale ja ostatnio zdejmowałem visco bo wymieniałem czujnik położenia wału i bez visca chodził ok 30 min i zegar doszedł do połowy i ani troche dalej.

to miales szczescie ze sie nie podnioslo ale ja bym raczej tak nie praktykował wiecej czegos takiego :] :] jak chcesz schlodzic silnik skoro nie ma zadnego podmuchu wiaterka :P :P

orbes napisał(a):
jest pewna różnica, mój samochód bym tak jak by w drodze, więc obroty sięgały 2, 3.5 tys obrotów, a wiadomo, że samochód przy takich obrotach nabiera szybciej temperatury, niż ten, który stoi:)
mi w e34 zanim wymienilem visco na nowe rowniez zaczynalo grzac płyn przy jezdzie po miescie, stojąc w na swiatlach lub w korku mając temp. na 90stopni po okolo 2min temperatura zaczynala isc w gorę, jedynie co schladzalo moj silnik to predkosc okolo 70km/h wzwyz bo wolniej nie zabardzo chcialo schladzac silnik, po zmianie visca jak reką odjął zero przegrzewania i milutki dzwięk wiatraka :) :) :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
no w porządku, czyli visco do wymiany, mam tylko nadzieję, że nie okaże się to jakiś inny podzespół silnika;d hehe dzięki darosnk1985 andrzej520 w sumie to i Tobie też dziękuje;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
najlepiej podmień lub wykręć wiskozę i sprawdź bo szkoda wydać te 150zeta za nową jak starą możesz mieć sprawną, a jadąc prawdopodobnie i tak masz większy pęd powietrza niż ten co by wiskoza wytworzyła przy tych 2,5k obrotów stojąc autkiem w korku wie nie powinien się zgrzać w trasie przy 2,5k obrotów nawet z padnięta wiskozą jak się mylę to mnie poprawcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
proszę bardzo :) :) wymieniaj i ciesz się z jazdy :):) bo jest czym przycisnać :P :P ;) ;)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
orbes napisał(a):
jest pewna różnica, mój samochód był tak jak by w drodze, więc obroty sięgały 2, 3.5 tys obrotów, a wiadomo, że samochód przy takich obrotach nabiera szybciej temperatury, niż ten, który stoi:)

różnica jest taka że ty jechałeś to powinno wychłodzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
glmno napisał(a):
najlepiej podmień lub wykręć wiskozę i sprawdź bo szkoda wydać te 150zeta za nową jak starą możesz mieć sprawną, a jadąc prawdopodobnie i tak masz większy pęd powietrza niż ten co by wiskoza wytworzyła przy tych 2,5k obrotów stojąc autkiem w korku wie nie powinien się zgrzać w trasie przy 2,5k obrotów nawet z padnięta wiskozą jak się mylę to mnie poprawcie


mam takie samo zdanie na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
stojąc w korku i mając odpowiednią temperature wiskoza sie skleja i kreci sie z predkoscia obrotów silnika wiec go schladza, mając padniętą viskoze krecic sie kreci ale na sztuke nie dając zadnego efektu :kwasny:

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
glmno napisał(a):
najlepiej podmień lub wykręć wiskozę i sprawdź bo szkoda wydać te 150zeta za nową jak starą możesz mieć sprawną, a jadąc prawdopodobnie i tak masz większy pęd powietrza niż ten co by wiskoza wytworzyła przy tych 2,5k obrotów stojąc autkiem w korku wie nie powinien się zgrzać w trasie przy 2,5k obrotów nawet z padnięta wiskozą jak się mylę to mnie poprawcie


no w sumie to i racja, poczekam aż deszcz ustanie, i zobaczę to visco, ale wydaje mi się że 150 zł to nie jest aż taki duży pieniądz, biorąc pod uwagę że jest to jednak bmw;d no zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Rafał poczytaj sobie jeszcze to :)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... rz%EAg%B3a

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 225
Lokalizacja: Warszafa
Moje BMW: 328 & 318is
Kod silnika: M52B28& m42b18
poczytałem, zasadę działania znam. Wymienię visco i miejmy nadzieję problem zniknie tak szybko, jak się pojawił:) a co do metody sprawdzania... to oczywiście ją zastosuję:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL