BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 lipca 2025, 13:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kiedy i czy zmienic maglownice
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
.
Mechanik stwierdził, że z jednej strony maglownicy jest luz i ze trzeba ja regenerować. To kosztuje ok 1000zł. Pytanie co sie dzieje jesli sie jej nie zregeneruje i zostawi tak jak jest zakladajac ze jezdze rocznie ok 10 tys km. Czy poprostu zaczna sie wycieki i bedzie sie powoli psuła i bedzie do regeneracji ale np za rok czy tez jej stan bedzie mial negatywny wpływ na inne elementy układu?
Innymi słowy - czy moge z tym poczekac czy regenerowac teraz.
I jeszcze jedno - kto wie dla czego ta regeneracja jest tak droga - to przciez robi sie dosc szybko, wymiana podzespolow nie powinna kosztowac tysiaka :-(
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 19:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
luzy na maglu objawiaja sie tym ze auto ucieka ci i musisz ciagle kontrowac kierownica.cos drogo ta regeneracja.to taniej by bylo kupic uzywke ale teraz uceluj w jakas sprawna :rotfl:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
No własnie auto idzie prosto, nie sciaga w bok wiec czy jest sens cos naprawiac? Wg mnie jest jesli ten luz ma negatywny wplyw na stan innych czesci. Pytanie do tych co sie znaja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 21:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
M57 napisał(a):
Wg mnie jest jesli ten luz ma negatywny wplyw na stan innych czesci.

wydaje mi sie ze jedynym negatywnych wplywem moze byc szybsze zuzycie drazka kierowniczego ktory de fakto jest powiazany z maglem.Ale mysle ze to tez nie jest jakos znaczace.Jezli bedzie ubywalo ci plynu od wspomy i bedzie cie rzucalo to wtedy naprawiaj magiel.teraz spokojnie mozesz jezdzic :super:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Olsztyn
Z maglownicą sprawa wygląda tak: jest to element niedopracowany przez fabrykę, bardzo częstą usterką jest luz listwy zębatej w obudowie. Objawia się stukaniem na wybojach. Póki luz jest nieduży to elastycznośc uszczelnień wystarcza żeby nie było wycieku oleju. Duży luz powoduje że przestają trzymac uszczelki i zaczyna ciec. Osobiście odradzam tzw. regenerację, jeśli już to tylko polskim przedstawicielstwie firmy ZF - producenta oryginału. Podchodza do tego 100% profesjonalnie - robią weryfikację po rozbiórce i informują czy sie kwalifikuje do naprawy. Niestety nie są tani ale wymiana przekładni to spora robótka i tez kosztuje. W moim przypadku ZF odmówił regeneracji. Kupiłem więc regenerowaną (Słupsk) ze zwrotem mojej starej. Po dwóch miesiącach zaczęła się kołomyjka z wyciekiem oleju (trzeba pamiętać że większy wyciek podczas dłuższej jazdy może się skonczyć zniszczeniem pompy - ona nie może pracować na sucho). Kupiłem drugą regenerowaną w Belgii no i wymiana. Wyjętą , cieknącą (Słupsk) oddałem do reklamacji. Po jakimś czasie reklamacja została uznana ale bez kosztów wymiany - czyli pare stów w plecy.
Ta "belgijska" niby chodziła dobrze ale wciąż musiałem uzupełniać olej w pompie. Ciekawostka - żadnych plam oleju, wszystko suche, a olej ubywa. Po jakimś czasie na parkingu przy skręcie kół na maksa pod silnikiem plama czerwonego oleju wielka jak ocean. Okazało się że powoli ciekła ale olej gromadził sie w osłonie gumowej, dlatego nie było plam wczesniej mimo ubytku. Przy skręcie guma wypełniona olejem pękła i wsio chlusnęło. I zabawa od początku. Ale zrobiło się juz mało śmiesznie. Dlatego kupiłem nówkę - oryginał ZF i problemy jak ręką odjął. Morał z tej bajki taki: żadne regeneracje, zwłaszcza w tanich warsztatach które zakładają "oryginalne" uszczelnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
koszt regeneracji w piasecznie 450 zł ale niewiem jak robią .W inter-cars nowa 1300zł.Pytałem do e 36.Pozdrawiam :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Hebron
to nie jest tak jak w mechanicznej że luzy przxenoszą się bezpośrednio na drążki, tu jeszcze jest dwustronne tłoczysko w cylindrze napełnionym olejem,
więc nawet na wybojach nie jest tak krytycznie, ogólnie zasada jest taka: jak ci nie cieknie to jej nie ruszaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siema -mysle ze powod stukow w malownicy to jakosc naszych drog - zdarzalo mi sie pare razy regenerowac maglownice - wyciekal olej wlasnie spod gumowej oslony -nie bylo reklamacji -znaczy sie dobrze zrobione bylo - wymienialem wszystkie uszczelniacze plastikowe prowadnice itp.itd. - ze cztery lata temu to robilem wiec juz nie pamietam co tam przychodzilo - po prostu wymienilem caly zestaw naprawczy- roboty z wyjeciem i naprawa maglownicy oraz powtornym montazem okolo 4- 5 godzin z popijaniem browarka - mialem kolege do pomocy-laik- ale sie przydal- w twoim przypadku -jezdzij -mechanik zawsze cos znajdzie -by zarobic -jak zaczna sie problemy - kup jak kolega radzi po regeneracji w solidnej firmie- jestem zdania ze raz a dobrze - z uzywkami roznie bywa a zwlaszcza w Polsce - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siema -mysle ze powod stukow w malownicy to jakosc naszych drog - zdarzalo mi sie pare razy regenerowac maglownice - wyciekal olej wlasnie spod gumowej oslony -nie bylo reklamacji -znaczy sie dobrze zrobione bylo - wymienialem wszystkie uszczelniacze plastikowe prowadnice itp.itd. - ze cztery lata temu to robilem wiec juz nie pamietam co tam przychodzilo - po prostu wymienilem caly zestaw naprawczy- roboty z wyjeciem i naprawa maglownicy oraz powtornym montazem okolo 4- 5 godzin z popijaniem browarka - mialem kolege do pomocy-laik- ale sie przydal- w twoim przypadku -jezdzij -mechanik zawsze cos znajdzie -by zarobic -jak zaczna sie problemy - kup jak kolega radzi po regeneracji w solidnej firmie- jestem zdania ze raz a dobrze - z uzywkami roznie bywa a zwlaszcza w Polsce - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL