BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 12:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m40 Brak mocy
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
Witam

Temat wraca w różnych postach jak bumerang, chcialbym opisac tu swoj przypadek.

Auto E36, 318i, beznzyna + gaz(dwa lata), rocznik 1991, przebieg 280 tysi.

Problem jest taki że jak depne do "dechy" auto bardzo dlugo wchodzi na obroty, przyspieszenie jest ledwo odczuwalne(przy pracy na benzynie).

Silnik chodzi równo, i wiekszych problemow z nim nie ma.

Co to moze byc, sonda, przeplywomierz? Prosze pomórzcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
pewnie wałek wytarty i zaworki się nie otwierają do końca
nie słychać zaworów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
pewnie będzie się coraz gorzej wkręcało. jest to typowy dla silnika m40 objaw - wytarty wałek.

edit: widzę, że powtórzyłam się z diagnozą...

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Zaraz chwila moment:P niech kolega powie czy jak stopniowo dodaje gazu to czy np na 3 biegu dojdzie mu do odcinki? i czy zamula wtedy gdy daje gwaltownie w gaz?... juz odrazu wałek uważajcie Bo :P nie zauwazyliscie ze objawy dotycza tylko benzyny? ja obstawiam na sonde gdyz sonda nie pracuje gdy auto jest na Gazie i jej objawy sa takie ze slabo silnik reaguje na ruchy pedałem gazu :)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2009, 19:35 przez Clatrine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 19:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
podbijam temat... zwieszka strony

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
Na gazie jest jeszcze gorzej, ale to podobno normalne.

Co do stukania, to rzeczywiscie ostatnio slychac lekkie 'cykanie' na wyzszych obrotach, ale to od niedawna, a na brak mocy narzekam od poczatku.

Np. jak depne na jedynce to kola ledwo zrobią jeden obrot w miejscu i juz sie zaczyna dlawic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
Na gazie jest jeszcze gorzej, ale to podobno normalne.

Co do stukania, to rzeczywiscie ostatnio slychac lekkie 'cykanie' na wyzszych obrotach, ale to od niedawna, a na brak mocy narzekam od poczatku.

Np. jak depne na jedynce to kola ledwo zrobią jeden obrot w miejscu i juz sie zaczyna dlawic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
Na gazie jest jeszcze gorzej, ale to podobno normalne.

Co do stukania, to rzeczywiscie ostatnio slychac lekkie 'cykanie' na wyzszych obrotach, ale to od niedawna, a na brak mocy narzekam od poczatku.

Np. jak depne na jedynce to kola ledwo zrobią jeden obrot w miejscu i juz sie zaczyna dlawic(na benzynie).

Edite:
Przepraszam za zdublowane posty, ale przy odpowiedzi dostawalem blad z serwera, wiec powtarzalem zapis. Sorki:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 07:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
variant ty jak zwykle swoje
n1cr4m napisał(a):
Na gazie jest jeszcze gorzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 12:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przyczyn może być wiele:
-przytkany dolot powietrza
-uszkodzony czujnik temperatury silnika
-cewka zapłonowa
-aparat zapłonowy
-ustawienie rozrządu
-wytarty wałek.

Ja, tak jak variant, nie czepiałbym się odrazu tego wałka, chociaż nie można go wykluczyć.
Objawy odpowiadają nieodpowiedniemu ustawieniu zapłonu i tu raczej kierowałbym swoją uwagę. Teoretycznie moment zapłonu nie jest regulowany, a kąt zamknięcia sterowany elektronicznie, ale jak ktoś przestawił rozrząd, przy wymianie paska, to efekt będzie taki jak opisywany.
Pasek mógł przeskoczyć przy obciążeniu.
Sprawdzałeś ustawienie rozrządu??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie
Hejka koledzy mam pytanko czy można sprawdzić jakoś samemu stan popychaczy lub który może być do wymiany??? i jeszcze jedno a jeżeli na wałku są po robione takie wżery to też może przez to klepać???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
Byłem na diagnostyce i mechanik powiedział że sonda lambda pokazuje bardzo małe dozowanie paliwa. Coś mówił o możliwym zasysaniu lewego powietrza, jednak nie był w stanie powiedziec co dokładnie jest tego przyczyną.

Chyba zostawie ją na dłużej w zakładzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
n1cr4m napisał(a):
Byłem na diagnostyce i mechanik powiedział że sonda lambda pokazuje bardzo małe dozowanie paliwa. Coś mówił o możliwym zasysaniu lewego powietrza, jednak nie był w stanie powiedziec co dokładnie jest tego przyczyną.

Chyba zostawie ją na dłużej w zakładzie.


Procentowo, postawił bym na :
70% sonda do wymiany,
20% lewe powietrze ( będzie "ogłupiać" sterownik, wtedy sonda wyłapie zły skład mieszanki co nie znaczy że źle pokazuje... )
10% walnięty przepływomierz ( w co bardzo wątpie, chyba że miałeś "strzał" LPG kiedyś)

Jest jeszcze jedna sprawa. Może gazownicy źle wpieli się pod sondę i dlatego jest kicha na LPG i wtedy też na PB.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL