BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 10:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] kilka problemów
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
Szanowna Administracjo jeżeli napisałem to w złym temacie to przenieście to do dobrego tematu albo usuńcie i dajcie warna.

Sprawa wygląda tak: Kupiłem jakieś 2 tygodnie temu e34 2,5 12 zaworów. Jeździłem wcześniej samymi pierdzi kółkami i wreszcie przesiadłem się z moich pierwszych wrażeń na całkiem solidny i przyzwoity samochód e34. kupiłem to auto w dość zaniedbanym stanie i wszystko co sam umiałem zrobić to zrobiłem ( włożyłem brakujący tłumik końcowy i tarcze z klockami na przód które były tak dodarte brakiem klocków że w życiu nie widziałem tak cienkich tarcz hamulcowych. )
męczy mnie jeszcze kilka spraw i tu prosił bym o podesłanie jakich ciekawych linków z forum do poczytania bo ja jestem tu nowy i nie bardzo potrafię się odnaleźć na tym forum.

męczą mnie takie rzeczy jak:

zestaw wskaźników u mnie pokazuje tylko prędkość , obroty , ekonomizer działa i wskaźniki paliwa i temperatury. reszta po prostu świeci na kolorowo i nic.
druga sprawa to komputer pokładowy za każdym razem pokazuje to samo : ---- takie kreski albo te same wartości spalania i etc.
kolenie mam cały czas ciepły nawiew. po mimo regulacji za zimne ona dalej mnie podgrzewa.
Ze stukaniem w prawym przednim kole sam będę se musiał poradzić bo według mnie trudno na odległość cokolwiek zdiagnozować .

Ogólnie autko całkiem przyjemne do jazdy po mimo swojego wieku ale takie oto pytania mnie męczą bo lubię mieć auto w miarę możliwości w 100% sprawne.

Administrację proszę o wyrozumiałość dla nowego użytkownika a szanownych kolegów z forum o przydatne linki do poczytania albo ewentualnie jasne podpowiedzi co i jak z moimi problemami.

Pozdrawiam .


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2009, 12:08 przez Barret, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 11:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,czy auto ma instalację gazową?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marekb, a co ma piernik do wiatraka?? ;)
Żaden z wyżej wymienionych problemów nie ma nic wspólnego z instalacją LPG. Podejrzewam że zmierzasz w stronę usterki ogrzewania, ale to prawdopodobnie problem elektrozaworu.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=513239
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=511148
Stuki w przednim kole to różne możliwości;
-końcówka kierownicza
-luz maglownicy
-amortyzator
-łącznik drążka stabilizatora
-guma łącznika

Co do zegarów to, to jest dopiero wyzwanie :)
Co masz namyśli pisząc??
Cytuj:
reszta po prostu świeci na kolorowo i nic.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
co do zegarów to sprawdź najpierw wszystkie bezpieczniki dokładnie .... jeśli nie to to pewnie kondensatory w zegarach.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Toudi napisał(a):
a co ma piernik do wiatraka??

kolego wiem o co pytam :hyhy: problem z tymi silnikami zwykle ma miejsce,gdy jest wstawiona zwykła dziadowska instalacja gazowa(niestety często tak jest).Silniki w BMW nie tolerują na dłuższą metę takich instalacji,przegrzewają się,padają uszczelki i głowice,zaczynają się problemy...znam osobiście 4(cztery, takie przypadki 520i,525i) jednemu kolesiowi to radziłem by nie kupował 525i E34 z 1989 ze zwyklą ,niewłaściwą instalacją,ale i tak kupił :) o dziwo nawet jeżdzil cale 8 m-cy b.zadowolony,aż skoczyła temp....wymienil termostat,visco,chłodnicę,plyn,odpowietrzał ileś razy,aż pojechał na giełdę i pozbył się kłopotu za 5000-5500zł, i dwoch napalonych na tanie BMW i ładne i z gazem wzięlo na siebie ten problem,dlugo nie pojeżdzili.. Dlatego przestrzegam wszystkich przed takimi zakupami,po to jest forum.Np. lepiej kupić trójkę E36 318i prod.po 08.1993 z łańcuchem i bez gazu niż 525i ze zwykłą instalacją.Co do tematu-by coś doradzić koledze dobrze byloby wiedzieć czy ma ten gaz czy nie? czy dał się skusić na tanią beemkę z gazem czy nie? jeśli nie ma gazu to ja mu powiem co ma zrobić przy tym aucie,a zwłaszcza przy silniku :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
marekb napisał(a):
Silniki w BMW nie tolerują na dłuższą metę takich instalacji
kto ci takich głupot nagadał? jest gorsza od sekwencji to fakt ale ze silnik bmw nie lubi takiej instalacji? :znudzony: jak jedźi ktoś tak długo az sam stanie to takie sa skutki

marekb,
Toudi napisał(a):
Żaden z wyżej wymienionych problemów nie ma nic wspólnego z instalacją LPG

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Barret, pisze;
Cytuj:
mam cały czas ciepły nawiew

Jakby padła uszczelka, to nie byłoby ciepłego powietrza, poza tym silnik dawno wypchnąłby płyn z układu chłodzenia.
Dobrze że czytał to ktoś, kto ma pojęcie o czym mówi. Nic więcej nie trzeba dodawać do postu AC_SCHNITZER ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 08:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
Oki koledzy. Dzięki za jakiekolwiek wskazówki ale temat będę męczył niestety dalej.

Co do ciepła w aucie to już sam na forum nawet się dokopałem o elektrozaworach i będę to musiał pokonać jak przestanie deszcz padać .

co do innych moich zapytań to tak : Auto mam niestety z gazem i nie sekwencja. Zwykła gazolina założona w AGS polska. butla stako 80L a instalacja lovato z automatycznym przełączaniem się z benzyny na gaz. To moja cała wiedza na temat gazu. co do zegarów to zrobiłem foto i wyglądają one tak :

http://images46.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/151/28858f1458cbf937med.jpg

i tu moje pytanie: jestem w posiadaniu zegarów z angielskiej wersji takiej samej Buni i boję się podłączać żeby niczego nie zepsuć . Pytanie do kogoś kto już taki eksperyment przeprowadził : czy takie coś będzie działać i niczego nie spali?

no i mój nieszczęsny BC :

http://images46.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/151/50c9565192686145med.jpg

za każdym razem jak uruchamiam auto to taki oto odczyt mam na BC : czyli właściwie nic mi nie pokazuje .

To tyle . czekam na opinie expertów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
Sorki . niechcący powieliłem posta . proszę o usunięcie :wstyd:


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2009, 08:57 przez Barret, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
sorki niechcący powieliłem posta . proszę o usunięcie :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Zegary w stanie odpalenia stacyjki tak wyglądają, a godzinę próbowałeś sam ustawić? Bo wygląda jakby ktoś odłączył klemy i zresetował się komputer.

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
No akumulator zaliczył padake jak ją kupiłem to po dwóch dniach całkowicie nie było prądu.

A co do zegara to 1: nie wiem gdzie on jest a 2: nie wiem jak się go ustawia.

Wszystkim śmiejącym się teraz ze mnie przypominam ;) że mam bardzo krótko to auto i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 18:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
a nie powinny być 00:00 zamiast----?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 18:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
Dobra . sprawę BC mamy już prawie za sobą bo brat znający niemiecki język zjechał z zagranicy i ustawił mi godzinę i datę. A sprawa załatwiona prawie dla tego , że jak by ktoś był tak łaskaw napisać mi do czego który klawisz służy w kompie pokładowym to był bym wdzięczny.

Dalej zagadką pozostaje licznik który nie świeci na dole w tych okienkach. Po odpaleniu silnika wygląda tak samo jak przed . nie pokazuje nic . Tak po prawdzie to nawet przebiegu tego auta nie znam.

a PS Gong mi się dość często odzywa a sadzę że jak bym miał licznik sprawny to on by mi pokazał czego gong ode mnie chce . Dodam tylko że jak depnę więcej gazu lub skręcam to gong się odzywa a jedyne co mi przyszło na myśl to sprawdzenie poziomu płynów i wszystkie są ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Ok, gongi słychać jak coś się na wyświetlaczu pojawia. Gonga masz też wtedy jak temperatura spada Ci do 3 stopni na zewnatrz, a wtedy też na komputerze gdzie ustawiałes godzinę mryga Ci temperatura. Jeśli masz gongo a wyświetlacz martwy to...już zaczyna się robić ciężko. bo na wyświetlaczu masz info o wielu rzeczach, klocki hamulcowe, ilośc płynu chłodniczego, przepalona żarówka....a tak to gdybać sobie możesz.
Co do komputera: ja ustawiałam go intuicyjnie czyli metoda prób i błędów. Ale jak poszperasz w googlach to powinna jakaś instrukcja pełna Ci wyskoczyć. Zastanawiam się tylko czy to co masz nie jest tylko połowiczne czyli czy ma wszytskie sprawne funkcje bo z tego co się orientuje to pełna wersję kopmutera miała e32....a nasza albo połowiczna jak w mojej albo zegary analogowe.
Nikt się z Ciebie nie śmieje. Ja już w swojej e34 preszłam masę problemów to piszę co wiem. Tez się uczyłam :-) Bogiem się nie urodziłam :)

Dla porównania masz tu zdjęcie mojego wyświetlacza. Tam przy komendzie jest czerwony plusik a oznacza on że są kolejne komendy które "przewija się" przyciskiem obok. Jak są zamiast plusa czerwone strzałki a wyświetlacz pusty to znaczy ze sa jakieś komendy i żeby je wyświetlić trzeba ten przycisk przycisnąć.

Obrazek

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
no właśnie u mnie wyświetlacz pusty. Widziałem na forum post o kasowaniu wymiany oleju itp ale cholernie się tego boje żeby nic nie zepsuć i muszę sobie poszukać kogoś kto weźmie odpowiedzialność na siebie i mi skasuje to. ale z drugiej strony jak wyświetlacz jest pusty to sądzę że coś się zepsuło i koszty będą . ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 01:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: WrocÂław
Mało się dzisiaj z wrażenia nie wywaliłem za kierą na plecy. Termostaty sterujące temperaturą nawiewu mi nie działały i mi cały czas ciepło leciało jak wspomniałem wcześniej aż tu nagle dzisiaj zaczęło wszystko działać jak należy . Normalnie się samo naprawiło. Normalnie szok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 07:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Pewnie przez deszcz :D:D:D

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 09:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Barret napisał(a):
Normalnie się samo naprawiło.

E34, przyzwyczaj się do takich zachowań. :)


Agrafko, nie wiem dlaczego, ale podobają mi się Twoje zegary... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Szukasz i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL