BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 maja 2025, 17:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] osłabiony na niższych obrotach
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Mam e34 z silnikiem m50 vanos.
Silnik na niższych obrotach jest lekko zamulony, czasem czuć lekkie skoki mocy. Wymieniono czujnik wałka, wału, sondę, filtr paliwa i powietrza, testowałem kilka przepływomierzy i nic. Przekładałem cewki z innego, fajki nowe.
Na diagnostyce okazało się że silnik ma dość konkretnie opóźniony zapłon.
Jaka może być tego przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
uszkodzone czujniki spalania stukowego ale to powinno wyjść na kompie
druga ewentualność to marne paliwo i czujniki stukowe opóżniają zapłon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
oba by nawaliły??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
oczywiście że mało prawdopodobne a poza tym powinny wyjśc na kompie gdyby było coś nie tak z nimi
po prostu poddaje Ci pod rozwagę że czujniki stukowe potrafią opóżnić zapłon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
rozumiem. na kompie odczyt z jednego czujnika był podwyższony, czasem wychodził poza zakres. drugi dość znacznie sie wahał ale był w zakresie dopuszczalnym. niestety diagnosta nie potrafił tego zinterpretować. powiedział tylko że osłabienie silnika wynika z opóżnienia zapłonu. konkrenie ani przerwy ani uszkodzenia czujnika nie było na liście błędów.
paliwo raczej odpada, jezdziłem na 95 i 98. teraz mam 100 oktanow. tylko deko się poprawiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 06:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to są właśnie nasze kochane BMW niby wszystko OK a auto nie jedzie
może ktoś ma jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: sÂłupsk
jest jeszcze jedna mozliwosc malo kiedy sie to zdaza ale jednak.. wystarczy ze rozrzad masz o 1 zabek przestawiony i bedzie to samo...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 15:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
M50 jest na łańcuchu. W nim nie może się nic przestawić o jeden ząbek....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 16:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
O ten przeskok łańcucha to bym się nie zakładał ,ale sprawdż czy koło zębate wałka ssącego nie przestawiło się te owalne otwory służą do regulacji .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 16:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
dodam tylko że słabnięcie silnika na niższych obrotach bardziej jest odczuwalne w upalne dni. w chłodne dni jeździ całkiem przyzwoicie i zamuli tylko od czasu do czasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
nikt nic nie wie?
czeski film??
dochodza mnie słuchy że więcej osób ma ten problem. ludzie wymeiniają po pół silnika i bez zmian..... cos mi tu smierdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL