BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 22:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 tds strasznie kopci (a dużo wymieniłem)
PostNapisane: 1 lipca 2009, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
ludzie pomóżcie bo już nie wytrzymam! sprawa wygląda następująco:kupiłem bmw 1.8 tds po jakimś czasie zaczął ostro kopcić.pojechałem do mechanika zalecił oddanie turbiny do regeneracji-oddałem,i nic nie pomogło.później kazał wymienić pierścienie na tłokach i zrobić z 1000 km-zrobiłem i dalej nic!!!!!!!!!wydałem już 3000zl. a on jak kopcił tak kopci,poradźcie co robić ????????!!!!!!!!zaznaczam,ze jeszcze trochę cieknie mi wtrysk sterujący,czy to może być tez przyczyna???staram się kupić ale nowy jest strasznie drogi.proszę odpiszcie.dzięki

_________________
bimbo78


Ostatnio edytowano 1 lipca 2009, 14:27 przez bimbo78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
komputer i sprawdz wyprzedzeni wrrysku zapłonu i dawke. a wtrysk gdzie ci cieknie z pod cniego czy tam gdzir kabel idzie. moze trzeba tylko uszczelnic. troche przykre to naciaganie tych naszych mechanikow. a przydymic troche musi jak mu sandala docisniesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć
Nie boję się powiedzieć że 90% kopcących ropniaczków ma problemy z dolotem powietrza.
Inaczej mówiąc mieszanka paliwowo powietrzna nie ma właściwej proporcji w większości przypadków brakuje powietrza. Paliwo zostaje niewłaściwie spalone i stąd sadza i dym za autem.

Pytanie ......czy auto kopci i mimo wszystko osiąga V max ? Jak z dynamika? Kiedy kopci? Rano ? ,wieczorem? na wolnych obrotach czy z butem w podłodze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
generalnie kopci nawet na postoju jak troche przycisne,a jak docisne mocniej to juz tragedia.nie wazne rano,wieczor ,zimny ,cieply na wolnych obrotach normalnie.co do osiagow to chyba jest ok.malo koni to slabo sie buja chyba ze przycisne do 3.5 tys.obrotow.a na trasie to leci elegancko.wydaje mi sie ,ze troche za duzo pali 8-9 na trasie.

_________________
bimbo78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
mechanik jeszcze sugerowal,ze kopcenie ustanie po jakims czasie bo sie nazbieralo osadu bo jakas puszka nie odprowadzala spalin-ale ile mozna czekac?

_________________
bimbo78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
a wtrysk cieknie z gory i dzwonilem po roznych warsztatach i mowili,ze to jest juz do wymiany bo takiego nie da sie uszczelnic.w polowie wtrysku jest taka nakretka szescioramienna w ktora wkreca sie wtrysk tam cieknie.

_________________
bimbo78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 18:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
bimbo78 napisał(a):
,ze troche za duzo pali 8-9 na trasie.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: wow stary takiego wyniku to chyba nawet e34 2.5 tds nieosiąga ,
bimbo78 napisał(a):
mechanik jeszcze sugerowal,ze kopcenie ustanie
zmeń mechanika
septi napisał(a):
a przydymic troche musi jak mu sandala docisniesz.
:zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
obstawiam pompę wtryskową , sprawdz jaka jest dawka ustawiona i jaki jest kąt wtrysku , ostatecznei wyciągnij pompe i na stole sprawdz jej kondycje

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Jeśli autko faktycznie ostro śmiga nadal jest dynamiczne to w jakim tam stopniu powietrze dostaje ale w jakim ?

To co kolega wcześniej powiedział "zmień mechanika!!!"

Sprawdź jakie ciśnienie pojawia się w kolektorze dolotowym na 3 biegu z butem w podłodze. Poszukaj informacji ile powinno być w tym aucie albo poproś kogoś z takim silnikiem o ten pomiar. Jeśli będzie podobnie zapominamy o problemie z powietrzem.

Co do pompy............ nie jestem pompiarzem ale nie słyszałem żeby kończąca sie pompa wtryskowa zwiększyła sobie dawkę ropki (zazwyczaj czym cieplejsza i starsza daje słabiej i mniej) Albo twój "mechanik " miąchał w niej. I oby nie.

A tak z ciekawości kazał wymienić pierścienie i on je wymieniał ?
Ciekaw jestem czy w ogóle wie jaki powinno być sprężanie .

Na allegro sprzedają nr aukcji (666710801) mierniki ciśnienia . Mały wydatek ale w diagnostyce i nie tylko zdaje egzamin. Tobie może się przydać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 05:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
dzięki za rady będę działał.

_________________
bimbo78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 06:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
moze ktos ma do sprzedania wtryskiwacz sterujacy do 318 tds?

_________________
bimbo78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M41
Jeszcze tak odnośnie spalania. Mój pali w trasie 4,2/4,7l/100km, oczywiście przy prędkości 90-120 ale rzadko zdarza mi się utrzymać tak dobry wynik, w mieście do 7/7,5 max i to jak przekroczę 3500 obr na każdym biegu, mieszany mi wychodzi 5,5. 8 / 9 w trasie to 530 V8 potrafią spalić a nie 1,7 TDS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Kolego napisz jaki kolor dymu. Jeśli dym jest czarny to jak już wcześniej napisano sprawdź dolot i wtryskiwacze w 90% przypadków jest to problem z mieszanką gnojówki. Albo dziurawy dolot albo lejące wtryski. Jeśli dymi na biało, to już inna historia ... w tym wypadku sprawdź zapach spalin .. czy czuć palony olej. Jesli nie to szukałbym przyczyny w układzie chłodzenia i ew. uszczelki pod głowicą. Jeśli wali palonym olejem to do sprawdzenia turbina (to rozumiem jest ok), kompresję (uwaga na świece, ale pierścienie ponoć zmienione więc powinno być ok). A i sprawdź czy nie ma czasem oleju przed turbiną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL