BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana pompy oleju
PostNapisane: 1 lipca 2009, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
witam bede wymienial pompe oleju bo na rozgrzanym silniku w upalny dzien mam zbyt niskie cisnienie. Moje pytanie to czy aby ja wymienic to trzeba silnik wyciagnac na zewnatrz ? czy po odkreceniu miski bedzie jakis dostep do niej ?? moze ktos juz robil cos takiego i podzieli sie spostrzezeniami na ten temat ?? czy po wyciagnieciu pompy warto tez przyjrzec sie panewka ? auto to e36 coupe a silnik M52B20 pracuje rowno, nic nie cyka, nie stuka, prosze o pomoc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
ile masz kilometrów nabite? i na jakim oleju jezdzisz?
Azeby ja wytargac bedziesz musiał ulzyc silnik zeby miske zdjac.i pompe bedziesz widzial.
ale jesli na zimnm jest dobre cisnienie a na goracym niskie to raczej zmienilbym olej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
septi, twoja rada może i nie jest głupia, ale takie działanie to leczenie skutków, a nie przyczyny.

Trancemorpher, przyczyną niewłaściwego ciśnienia oleju wcale nie musi być pompa. Możesz mieć problem z panewkami. Tak czy tak trzeba zdjąć miskę olejową i wtedy masz dostęp do jednego i drugiego.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47790
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24990

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
jasne ze moze sprawdzic panewki. moze i kturas jest luzna i cienienie ucieka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
septi napisał(a):
ile masz kilometrów nabite? i na jakim oleju jezdzisz?


180tys przebiegu , a olej to castrol magnatec polsyntetyk... Nie jestem wlasnie do konca przekonany czy to pompa bo jak temp jest nizsza niz 25 stopni to problem nigdy sie nie pojawia dopiero jak temp przekroczy te ok 25 to takie cos sie dzieje, wiec moze to byc problem z ktoras panewka, co myslicie ?? Czy zalanie innym olejem pomoze ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
stawiam na olej skoro temperatura jest wyzsza to olej jest jak woda i traci swa lepkosc.
A z takim przebiegiem panewki zeby sie wyspywac zaczynaly to silniczek musia lby byc karany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A silnik sam w sobie Ci się nie grzeje? Ciśnienie było mierzone czy opierasz się na czerwonej lampce?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
TomekB napisał(a):
A silnik sam w sobie Ci się nie grzeje? Ciśnienie było mierzone czy opierasz się na czerwonej lampce?


Jezeli chodzi o grzanie silnika to opieram sie tylko na pogladach na wskazowke od temp wody, osiaga ona pion i nie wychyla sie z niego nawet przy duzym upale i jezdzie w korku wiec chyba sie nie grzeje. Cisnienie mierzylem 3 miesiace temu jak 1 raz mi migla lampka i bylo dobre i teraz znowu mi migla, wiec w piatek sie umowilem na kolejny pomiar. Moze kolega wyzej ma racje ze lipny olej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to najpierw pomiar a potem dalsze kroki. Może tylko czujnik siada a może panewki przytarte.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
TomekB napisał(a):
No to najpierw pomiar a potem dalsze kroki. Może tylko czujnik siada a może panewki przytarte.


a czujnik moglby tak wariowac ze tylko w upaly i tylko przy staniu na wolnych obrotach ?? bo w czasie jazdy lub w chlodniejsze dni nie mialem nigdy problemu z ta lampka.. a jak przytarte panewki to tylko wymiana ich pomoze ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 07:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
panewka luzna -pwoduje stuki -panewki przytarte tez bo wystapia za duze luzy -ale moga byc zuzyte naturalnie i wtedy spada cisnienie - sprawdz cisnienie w ukaldzie - sprobuj wymienic owa pompe - panewke mozesz obejrzec ale do tego muszisz miec nowe sruby i klucz dynamometryczny - ja bym nie ruszal -lub zrob remont dolu - ale ja mam 260000 i jest spoko i cicho -moze jestes przeczulony - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czujnik może się wywalać.
Moja rada na początek.
Zmienić olej na jakiś 10W40 lub 10W50 (Castrol, Valvoline, Motul)
Zmierzyć właściwe ciśnienie oleju (z wykorzystaniem manometru)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
no wiec panowie bylem na pomiarze cisnienia w piatek no i
na oleju tym co mialem wlany czyli castrol cisnienie na wolnych obrotach na rozgrzanym motorze bylo 0,09 MPa po zalaczeniu klimy 0,08 MPa
postanowilem wymienic olej na Valvoline i po wymianie cisnienie na rozgrzanym bylo rzedu 0,12 MPa, po zalaczeniu klimy tak spadlo do 0,1-0,11 MPa, natomiast przy obrotach ponad 4000 cisnienie wynosilo tak w przedziale 0,4 do 0,5 MPa

co sadzicie o tych wynikach ?? bo narazie sie nie zabaralem za rozbieranie dolu, zobacze czy po pokonaniu wiekszej trasy w upalny dzien cos sie bedzie dzialo z ta kontrolka...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 13:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dobre wyniki. Na wolnych dopuszczalne minimum to 0.5 bara a potem wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć około 1bar na 1000obr/min czyli jak masz te 4-5bar przy 4000 to jest ok.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL