BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 12:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Eksploatacja samochodu
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Witam szanowne grono użytkowników BMW. Jeżeli ten temat jest w nieodpowiednim miejscu to proszę o wyrozumiałość.
Posiadam 523 z lpg z 97 roku, zakupiony w kwietniu ubiegłego roku. Martwi mnie fakt że troche włożyłem do auta, może przesadzam, nie wiem. Wydaje mi sie też że auto jest chyba troche awaryjne, może to już tak ma być? W ciągu 15 miesięcy wymieniłem następujące podzespoły:
ABS szwankował, dwa czujniki na gotowo 830zł
Amortyzatory przód 500
Płyn hamulcowy oraz pęknięty wężyk 140
Płyn chłodniczy 140
czujnik wałka rozrządu 600
Pompa wody paski i napinacze 380
wahacz 360
hamulce tył 120
poduszka nivo 250
wycieraczki 120
napinacz pasów kasowanie 50
klime nabijałem 2 razy 300
oleje filtry 3 razy 550
opony 600
świece 80
przegląd gazu 2 razy 160
naprawa podnośnika szyby 70
filtry kabinowe 50

Wszystko razem daje to ponad 5000zł
Za te 15 miesiecy przejechałem 25000km
Auto ma obecnie przejechane 250tys km, sądze że przebieg oryginalny, potwierdzone książką do 190kkm w 2007 roku

Czy dużo włożyłem za ten czas, czy ja przesadzam?
Dodam że jeszcze musze wymienic tarcze i klocki przód, troche pogrzebac w zawieszeniu, to wyjdzie jeszcze z 1000zł

Dwóch znajomych mają passaty B5 tdi, też taki czas jak ja i podobne przebiegi robią, wiem że to vw, kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia. Komfort chyba nie jest niższy jak w E39, ale oni nawet razem tyle nie włożyli w te auta co ja sam za ten czas.

Proszę o komentaż, wypowiedzenie sie na ten temat.

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
woyteck napisał(a):
Komfort chyba nie jest niższy jak w E39

Nie przesadzaj :P
Jak się kupi, tak się ma, moim zdaniem. To nie jest nowy samochód. Sam trochę robię swoją po znajomości, a i tak niemało włożyłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
to sa po prostu normalne eksploatacyjne rzeczy - a ze ktos nie dbal musisz doprowadzic do porzadku - poczekaj co powiedza koledzy od yw jak im przyjdzie to badziewie naprawiac -paski zebate itp. - te auta tez sie sypia gorzej niz myslisz - doprowadziles swoja juz do jakiegos stanu i jezdzij - pomalu zawsze cos popraw a mysle ze auto ci sie odwdzieczy - nie patrz na przebieg -jesli oryginalny to fajnie -jesli nie a silnik smiga to dalej smigaj -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 06:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Co do silnika to nie narzekam, czasami stoi dwa dni, zapalam i nic nawet zakopci, nawet popychacze nie tykną ani razu, silnika jestem pewien w tym aucie, troszke kapie z pod miski, dolewam od wymiany do wymiany litr oleju.

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 06:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Albo masz kolegów sknerusów albo nie wiem.
Ciekawe w jakim stanie są ich auta ? amory pewnie 0% , klimy pewnie nie używają bo nie działa- szkoda kasy, można tak wymieniać do bólu
Ja w swojego też zainwestowałem
1. delikatny chip
2. oleje klocki itd. -ale to chyba w każdym
3. dwa wtryski 500zł i pół dnia roboty - telepało na zimnym, inny pewnie by to olał
4. fotele skórzane M - nie zginą :D
5. opony zimowe bridgestone z felgami stalowymi, drugi powie że głupi jestem że po co zimy u nas nie ma
6. wahacz i łączniki stabilizatora - delikatnie pukało na nierównościach.
przejechałem jakieś 30000
kiedyś miałem e30 przejechałem 60000 i tylko olej wymieniałem, tylko tam nie miało się co psuć :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 07:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siema - ja mysle ze pisanie ze ma sie zimowki lub wymienilo sie stabilizator lub cos innego mija sie z celem -to sa rzeczy ktore w normalnej eksploatacji auta sie zuzywaja - a kolega nabyl auto ktore po prostu bylo zaniedbane -stad duze koszty , ktore poniosl i byc moze poniesie jeszcze zanim doprowadzi auto do porzadku - pisanie ile to wyniosl olej czy filtry nie ma sensu - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 07:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Barti, ta e30 to byla perelka :)

Po cenach jaki kolega wymienia wnioskuję, że większość napraw dokonuje u mechanika. W starych BMW (pow 5 lat) tak się nie da. Dużo rzeczy trzeba robić samemu, wtedy koszty będą niższe. e39 niestety jest stosunkowo skomplikowanym autem i do tanich w eksploatacji nie należy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Tak naprawy dokonuje u mechaników, bo nie za bardzo znam to auto, troche skomplikowane, w wiekszosci napraw bez komputera nie podchodz, miałem kiedyś długo golfa2, to sie samemu naprawiało, proste jak budowa cepa.

Oczywiście opony, oleje, płyny, filtry to naturalna rzecz że w każdym trzeba wymienic.

Liczyłem sie z tym ze E39 bedzie drogie w eksploatacji, ale nie przypuszczałem że tyle raze wyląduje u mechanika w ciągu ponad roku, no chyba że źle trafiłem na zaniedbany model, ale jak oglądałem przy kupowaniu, to niektóre naprawde były wraki.

Jestem pełen nadzieji, że już wiele nie bede musiał wymieniac, że moze teraz troche wiecej nim pojeżdze jak zainwestowałem w naprawy.

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Eksploatacja samochodu
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
woyteck napisał(a):
Amortyzatory przód 500
Płyn hamulcowy oraz pęknięty wężyk 140
Płyn chłodniczy 140
wahacz 360
hamulce tył 120
wycieraczki 120
klime nabijałem 2 razy 300
oleje filtry 3 razy 550
opony 600
świece 80
przegląd gazu 2 razy 160
filtry kabinowe 50


Koledzy z passatów oczywiście:
- nie wymieniają hamulców (bo przecież w VW klocki są wieczne, nie mówiąc o tarczach)
- zawieszenie mają idealne i nieawaryjne :lol: bo przecież w B5 wielowahacz to najtrwalsze co wymyślono :D słychać to zwłaszcza jak taki passacik leci po nierównościach
- w VW opon się nie wymienia
- świec też (no bo to TDI i pali w zimę na dotyk)
- olej to w fabryce zalali, filtry też są samoczyszczące

woyteck napisał(a):
czujnik wałka rozrządu 600


:znudzony: W M52? Ktoś cię ładnie zrobił na trzy-cztery stówki.

woyteck napisał(a):
ABS szwankował, dwa czujniki na gotowo 830zł
Płyn hamulcowy oraz pęknięty wężyk 140
Pompa wody paski i napinacze 380
poduszka nivo 250
napinacz pasów kasowanie 50
naprawa podnośnika szyby 70


Pozakupowe "awarie" na 1500zł czyli 10% ceny auta, nie wiem czy to tak strasznie? Zwłaszcza że teraz już będziesz miał spokój ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Eksploatacja samochodu
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
TomekB napisał(a):
woyteck napisał(a):
czujnik wałka rozrządu 600


:znudzony: W M52? Ktoś cię ładnie zrobił na trzy-cztery stówki.



To było tak że silnik skakał i nie ciągnął.
Pojechałem na diagnostyke i stwierdzono czujnik wałka korbowego, cena 50zł za diagnoze
Auto potrzebowałem i umówiłem sie za 2 dni na wymiane.
zadzwoniłem do bmw i powiedzieli ze czujnik kosztuje 400
Naprawił auto i powiedział że to jednak był czujnik wałka rozrządu i zaśpiewał 550, mówie że zapłaciłem 2 dni wcześniej u niego 50 i nic z tego nie wyszło bo diagnoza była jak dla mnie błędna. Ale co miałem zrobic.

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Teraz to po ptokach ale moja rada to trzymać się od naciągacza z daleka.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
znalazłem teraz ten czujnik na realoem bmw 12147539165 cena 404 zl w serwisie
czy to i tak dużo jak 600 za naprawe z diadnozą?

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 18:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
:zly: z daleka od naciągaczy i passatów.to lipa dla LUDU :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
woyteck napisał(a):
znalazłem teraz ten czujnik na realoem bmw 12147539165 cena 404 zl w serwisie
czy to i tak dużo jak 600 za naprawe z diadnozą?


Ten numer nie pasuje do Twojego auta (zakładam że chodzi o 523i z 97 roku czyli dokładnie taki sam silnik jak w moim E36). Jeśli wymieniałeś czujnik położenia wałka ssącego w M52B25 to jego koszt to jakieś 200zł za SIEMENSa czyli pewnie to samo co dostaniesz w serwisie z naklejką BMW. Wymiana to 10 minut dla laika, mechanikowi pójdzie pewnie szybciej.
Generalnie wg. mnie to czujnik + diagnoza + wymiana to jest 300zł max. Wiadomo że ceny są różne ale bez przesady, ja bym do tego machanika już swojego samochodu nie postawił.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
tak chodzi o 523 z 97 mowił ze to czujnik firmy siemens

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
woyteck napisał(a):
znalazłem teraz ten czujnik na realoem bmw 12147539165 cena 404 zl w serwisie
czy to i tak dużo jak 600 za naprawe z diadnozą?


Dużo, bo to cena detaliczna, a mechanicy mają spore rabaty.
Rada na przyszłość -proś o faktury za uslugę z wyszczególnieniem wymienionych części oraz zwrotu uszkodzonej części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Jak można porównywać passata do "bunii"?!!!
:zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
borxon napisał(a):
Jak można porównywać passata do "bunii"?!!!
:zly:


Oczywiście to było tylko, porównanie "ekspoatacyjne" ;)

Najbardziej podoba mi sie w passacie tdi głos silnika, kiedyś jeździłem ursusem C-330, tyle że w passacie jest wygodniej. Znowu BMW i silnik R6.......... :):):)

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 16:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 47
Posty: 4
Lokalizacja: Lichfield UK
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Witam
Ja swoje BMW kupilem od starszego pana jest to E39 520i z 1998 roku przebieg okolo 200tkm.
Do auta dorzucilem tylko tyle, wymiana oleju, wywarzanie kol przod, poprawka hamulca recznego i tulejka plywajaca do wymiany w tylnym zawieszeniu, kwiczala troche.
czyli koszty prawie zerowe a taczka kula sie luksusowo.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 17:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Wymieniasz opony, świece...są to normalne koszty eksploatacji (poza ,,nabijaniem klimy" - jeśli układ jest sprawny nic nie trzeba ,,nabijać")
Mogłyby być mniejsze gdyby poprzedni właściciel dbał o auto.
Współczuję temu komuś kto kupi te passaty od Twoich znajomych :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL