BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 20:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] INPA live data i przekroczone "luftmasse"
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam.

Dzisiaj dokonałem odczytów parametrów silnika "na żywo". Niestety, wartość jednego z parametrów wykracza poza normę. Parametr to "luftmasse", wartość maksymalna (według INPA) to 16 (kg/h) u mnie, dochodziło do 70 :/.

Grzebałem troszkę po internecie i wiem już, że chodzi o coś z przepływomierzem.
Samochód jeździ moim zdaniem normalnie (nie mam zbytnio porównania, ale takie są moje wrażenia). Czasem ciężko zapala, ale to chyba bez związku ... Błędów w module silnika nie ma.

Jaki wpływ na silnik ma ten parametr? Czy jedynym sposobem naprawy jest wymiana przepływomierza (czy mam tylko jeden)? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić?

Z góry dziękuje za wszelkie informacja.

_________________
rk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 21:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
rychuka napisał(a):
(czy mam tylko jeden)?


Przeplywke masz napewno tylko jedna.

rychuka napisał(a):
Czy jedynym sposobem naprawy jest wymiana przepływomierza


Tak badz tez jego czyszczenie.Ale musi to byc wykonane profesjonalnie bo to czułe diabelstwo.

rychuka napisał(a):
Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić?


kiedy wymieniales filtr powietrza?ja sprawdzil bym jak mocno zasyfialy jest przeplywomierz.

rychuka napisał(a):
Jaki wpływ na silnik ma ten parametr?


A ztym to roznei bywa.Czasem silnik nie ma wogole mocy czasami wiecej pali , czasami szarpie itd itp.

Aha przy wymianie przeplywki (jakby co) kupuj tylko orginal i zapewne bedziesz musial wgrac nowego softa do tej przeplywki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
kamillo_19 napisał(a):
rychuka napisał(a):
Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić?


kiedy wymieniales filtr powietrza?ja sprawdzil bym jak mocno zasyfialy jest przeplywomierz.

Parę tygodni temu, a wcześniej rok temu. Wymieniam przy wymianie oleju. Wypada, mniej więcej raz do roku.

_________________
rk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EU
Moja uwaga ... nie sugeruj sie wartoscia maksymalna bo niektore z nich w inpie maja sie ni jak do rzeczywistosci ... jesli chodzi o przeplywke luknij w okno gdzie masz wartosc zadana (oczekiwana) i rzeczywista i bedziesz wiedzial cos wiecej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
tomaszf napisał(a):
Moja uwaga ... nie sugeruj sie wartoscia maksymalna bo niektore z nich w inpie maja sie ni jak do rzeczywistosci ... jesli chodzi o przeplywke luknij w okno gdzie masz wartosc zadana (oczekiwana) i rzeczywista i bedziesz wiedzial cos wiecej.


Pewnie to będzie "lamerskie" pytanie, ale w jakie "okno" mam luknąć ;) ?

_________________
rk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 12:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
rychuka to Twoje "luftmasse" to masa powietrza zasysanego przez silnik.

Mały referat. ;)
Dawka paliwa zasilająca silnik, jest uzależniona od różnych czynników, oraz od rodzaju układu wtryskowego. W układach wyposażonych w Miernik masowego przepływu powietrza (przepływomierz) dawka paliwa ustalana jest na podstawie tak zwanej mapy obciążeń, oraz masy powietrza zasysanej przez silnik oraz jego temperatury, uprzednio zmierzonej przez przepływomierz.
Na daną masę powietrza, o danej temperaturze, przypada określona ilość paliwa.
Tak więc w przypadku błędnego odczytu dawki zasysanego powietrza, nastąpi niewłaściwe wtryśnięcie paliwa, a to z kolei powoduje spadek mocy, oraz duże zużycie paliwa.
Przepływomierz w twoim aucie, to tak zwany przepływomierz "gorący drut".
Jest to bardzo precyzyjne urządzenie, działające na następującej zasadzie;
W przepływomierzach gorący drut pomiar przepływu powietrza polega na pomiarze
natężenia prądu potrzebnego do utrzymania temperatury elementu gorącego na poziomie 130° C powyżej temperatury otoczenia.
Elementem pomiarowym jest w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego platynowy drut lub płytka. Moc prądu wymagana do utrzymywania temperatury na stałym poziomie jest bezpośrednim wskaźnikiem masy przepływającego powietrza.
Jedną jego część stanowią rezystory nagrzewające, drugą rezystor służący do pomiaru temperatury powietrza.
W zależności od natężenia prądu, sterownik ECU/DDE oblicza jaka masa powietrza w danym momencie "przeleciała" do silnika i na taką masę dawkuje paliwo zgodnie z dawkami zawartymi w mapie obciążeń sterownika.

Istnieją również wzory, za pomocą których, w przybliżeniu, można policzyć jaką masę powietrza zasie silnik o danej pojemność.
Stosując ten wzór, w przybliżeniu wychodzi mi, że przy pojemności 1995 cm³ i obrotach na poziomie 1000 RPM, masa powietrza zasysanego powinna wynosić ok 61kg/h
Tak więc masa odczytana przez twój przepływomierz jest mniej więcej prawidłowa, ponieważ jej wartość zależy też od temperatury otoczenia, której wzór nie uwzględnia.

Ktoś tam pisał o czyszczeniu przepływki :zdziwko: . Taka zabawa może spowodować uszkodzenie drutu przepływomierza. Jeżeli niema takiej potrzeby to lepiej nie wkładać rąk do czujnika.
Jeżeli jednak niema innego wyjścia, to drucik miernika można wyczyścić kiedy jest zimny i tylko i wyłącznie wacikiem/pałeczką kosmetyczna z dużą ostrożnością. Jedyna chemia jaką można zastosować to spirytus bądź denaturat.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
Toudi dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Dochodzę do wniosku, że parametry graniczne w INPie są zwalone - wcześniej pisał o tym tomaszf. Zainstaluję nową wersje INPy i zobacze jak tam będzie wypadała moja przepływka.

Dobrze, że Was o to podpytałem, bo już się miałem zabierać za jej czyszczenie - nawet zakupiłem odpowiedni środek specjalnie do tego celu :).

_________________
rk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 13:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Jeśli masz taką możliwość to podejrzyj wartości Live Data w DISie, INPA podobno nie zawsze dobrze wskazuje :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
INPA daje dypy w temacie live data nie sugeruj się nią zbyt mocno

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EU
sorki za okno ... pod F6 w DDE oczywiscie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL