BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 lipca 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Fajnie macie z tymi dieslami, nie dają o sobie zapomnieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Mi tez sie udalo otworzyc. A czy walnieta przeplywka ma wplyw na zuzycie paliwa?? Pytam bo moja benia na zborniku robie okolo 1000km oczywiscie nie po miescie, na trasie pali mi 5l/100km a w jezdzie laczonej 6,5l/100km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Jakub napisał(a):
Fajnie macie z tymi dieslami, nie dają o sobie zapomnieć.


Benzynowe co 400km nie dają o sobie zapomnieć jak trzeba jechać znów zalać do pełna 60 litrów po prawie 5zł,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 06:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
barti napisał(a):
Jakub napisał(a):
Fajnie macie z tymi dieslami, nie dają o sobie zapomnieć.


Benzynowe co 400km nie dają o sobie zapomnieć jak trzeba jechać znów zalać do pełna 60 litrów po prawie 5zł,


Tankowanie to pikuś, niektórych stać. bardziej chodziło mi o więź emocjonalną z silnikiem. Mój jest strasznym odludkiem, cichy, skromny i bardzo zamknięty w sobie. Czasami pytam go czy się dobrze czuje, czy czegoś potrzebuje, a on się glupio uśmiecha i zawsze burknie pod nosem "jak chcialeś ciągle pod maskę zaglądać to trzeba bylo diesla kupić"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 08:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
Cytuj:
Czy byly te same obiawy??? Jezeli przyspieszales jednostajnie auto ladnie przyspieszalo???
a w momencie szybkiego wcisniecia gazu auto przyspieszalo do pewnego momentu a potem przestawalo??? tak jak by go cos odcinalo? Dzieki za podpowiedz.



Tak kolego dokładnie te same objawy. Jak jechałem delikatnie wszystko było ok....ale gdy tylko chciałem mocniej ruszyć bądź wyprzedzić inny pojazd kaplica :(... auto nie przyspieszało ... na 4 biegu ekonomizer pokazywał zaledwie 15ltr a na 5 biegu niecałe 10 ltr...a to nie jest normalne. Jeżeli będziesz kupował przepływke to tylko oryginał z BOSCHA... żaden zamiennik!!! Ja kupiłem swoją w Inter Carsie i po dobrym rabacie i znajomości zapłaciłem 400,- (normalnie około 550,-)... oczywiście numery muszą się zgadzać i wtedy nie trzeba robić żadnej adaptacji przepływomierza jak piszą niektórzy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
.Witam Co do przepływki...z moich obserwacji jeśli padła elektronicznie (zazwyczaj jest przerwa komp jej nie widzi, mamy błąd w pamięci ecu i jest podstamiany parametr zastępczy .W VW prawidłowa praca wolne obroty pomiar 250 jednostek (otwarty egr ) z zaślepionym około 400 .Z butem w podłodze powinna pokazac 850 i to jest minimum aby silnik utrzymał serie (moc i niutki) Idealna przepływka mierzy nawet 1200 jednostek. Wtedy autko przy bucie dostaje więcej paliwa i wzrasta dynamika.
Uwalona (najczęściej zasyfiona) mierzy liniowo ale mniej -i obcinane są dawki paliwa(efekt znany-brak mocy i brak dymka z wydechu) Z wa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Jutro jestem umowiony na kompa. Jak tylko bede cos wiedzial to napisze. A mam jeszcze takie zapytanko. Bo jeden z "fachowcow" zucil mi takie haslo ze moze to byc problem z wieszajacym sie wtryskiem. Jest to mozliwe??? a moze z niego taki "fachowiec"???
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
sory ...net :( Za zwalonÄ… totalnie komp podstawia 500 jednostek i mamy bÅ‚ad i tryb awaryjny.Dobry fachowiec problem rozkmini w 2 minuty! Ale tylko komp i pomiary podczas jazdy. Ja jeszcze dokÅ‚adnie sprawdziÅ‚bym ciÅ›nienie w dolocie.PamiÄ™tajmy Åźe efektowne ciÅ›nienie turbina dmucha przy 2000 tyÅ› obr.JeÅ›li po uzyskaniu ciÅ›nienia w overboÅ›cie ono nie zacznie spadać mamy przeÅ‚adowanie i błąd a w efekciÄ™ obciÄ™cie dawki paliwa-efekt koÅ„cowy taki sam brak mocy brak dymu.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Wybaczcie literÃłwki i inne piszÄ™ z kom.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 14:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Jeśli ktoś ma pytania śmiało dzwonić ..na wakacjach net tylko w kom. A to nie robota :( 600218347


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 16:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
zurma35 napisał(a):
Jutro jestem umowiony na kompa. Jak tylko bede cos wiedzial to napisze. A mam jeszcze takie zapytanko. Bo jeden z "fachowcow" zucil mi takie haslo ze moze to byc problem z wieszajacym sie wtryskiem. Jest to mozliwe??? a moze z niego taki "fachowiec"???
:)

wieszający sie wtrysk raczej by powodował dragania i szarpanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: e46 320d, E39 523i
Kod silnika: M47, M52
Witam!
Ja mam podobny problem, a mianowicie, do 2500 obrotów niewiele się dzieje. Dopiero potem załącza się turbina. Myślałem, że to EGR bądź przepływomierz, ale po podpięciu kompa wyskoczyła iglica, czyli wtrysk sterujący, Dodam, ze żadnego szarpania, ani dymu z autka nie zauważyłem. Jeszcze tego nie naprawiłem, bo czekam na termin... Mam za to jedną prośbę, czy możecie napisać po jakim przebiegu Wam się to dzieje. Na zegarach mam 220 tys.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Witam witam panowie.
Bylem w sobote na tym kompie... i zaskoczenie czysto... zadnego bledu :(. Opisalem mechanikowi caly problem... powiedzial ze czesto tak bywa ze komputer nie pokazuje ze jest problem z przeplywomierzem. Wiec odpielismy go i bylem sie przejechac... po odpieciu przeplywomierza auto do 2000odrotow mulaste jak niewiem ale jak tylko przekroczylo 2000 obrotow dostawalo mocy... nie bylo juz tego spadku. Wiec czeka mnie wymiana przeplywki. Chociaz po odlaczeniu i jezdzie, gdy podlaczylismy go z powrotem auto tak jakby sie cos poleprzylo.... Wiec w najblizszym czasie czeka mnie wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
No to ja ponownie nieco odgrzeje temat.
Turbina po sprawdzeniu okazała się 100% sprawna.Wszystkie elektrozawory,czujnik doładowania sa OK.Wymontowałem nawet klapki z kolektora bo juz jednej nie mialem więc wyjąłem.Ale nie wiem czy nie kupię innego z klapkami i złoże tak jak fabryka sobie to wymyśliła.I cóż- żadnej poprawy :-( nawet wymontowałem tłumik aby pozbyć się katalizatora i tu niespodzinaka:auto jechało jeszcze gorzej...Przepływka wydaje się być dobra.Zamieniłem ją z innego auta i na jednym i drugim jeżdzi tak samo.A jednak objawy ciągle wskazują jakby to ona właśnie była przyczyną...Nie wiem już co dalej działac.Chyba wybiorę sie do ASO i może za parę stów dowiem się co się dzieje.... :/

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Pozwolicie że coś wyjaśnię.

Tylko 0928 400 468 po zmianie na 0928 400 527 nie wymaga adaptacji a reszta tak. Więc jak masz 0 928 400 314 to musisz zrobić adaptacje. Adaptacja przepływomierza nie jest wymagana jeśli wcześniej posiadaliśmy przepływomierz o nr 0928 400 468 a zmieniamy go na 0928 400 527.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
NO i taki miałem i taki mam ...527

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 06:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Witam Panowie
:( Wymienilem wczoraj przeplywomierz i d..a. Jest tak samo jak bylo :( zadnej poprawy. Zalozylem orginal BOSCH, moj byl o numerach .....468, a zalozylem ...527.
Sprawdzilem auto i zauwazylem ze jest to na kazdym biegu, ale tylko w tedy jezeli wcisne raptownie gaz do podlogi, w pierwszym momencie auto przyspiesza fajnie ale jak przekroczy 2300 obrotow to nagle odpuszcza, tak jakby turbina sie wylaczala. Jak wymienialem przeplywke to zauwazylem ze ten wezyk od podcisnienia nie jest w najlepszym stanie. Czy on moze miec jakis wplyw na to????
Nieznam tez histori tego auta, a jak sa obiawy jezeli nie zrobi sie adaptacji przeplywki??
Byc moze poprzednik wymienial przeplywomierz, a nie zrobil adaptacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 08:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
zurma35 napisał(a):
est to na kazdym biegu, ale tylko w tedy jezeli wcisne raptownie gaz do podlogi, w pierwszym momencie auto przyspiesza fajnie ale jak przekroczy 2300 obrotow to nagle odpuszcza, tak jakby turbina sie wylaczala.

Właśnie taki są objawy. Adaptacja nie jest konieczna więc może być tak ze akurat w tym przypadku będzie potrzebna. Skasuj wszystkie błędy jak będziesz wkładał nową przepływkę.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
[/quote]Właśnie taki są objawy. Adaptacja nie jest konieczna więc może być tak ze akurat w tym przypadku będzie potrzebna. Skasuj wszystkie błędy jak będziesz wkładał nową przepływkę.[/quote]
Przeplywke juz zalozylem i nic sie nie zmienilo, nieznam histori tego auta byc moze poprzednik wymienial przeplywke niewiem jaka byla przedtem.
A co do bledow, to na starym przeplywomierzu tym ....468, komputer nie pokazal zadnych bledow, bylo czysto. Na nowym tym z nr .....527, sa takie same obiawy jak i na tym starym. Sprawdzie jeszcze ten wezyk z gruszki i do groszki. Moze to jest jego wina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
czym diagnozujesz?
Podaj parametry starej i nowej przepływki. Zresztą jak to robisz INPA to tam jest podane czy się mieści w normie czy nie

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL