BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 08:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d 530d turbo brak mocy, dym biały, wyciek oleju na
PostNapisane: 5 lipca 2009, 05:37 
Offline
Specjalista

Wiek: 47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa Legionowo
Moje BMW: 314d e46
Witam, szukałem ale nie znalazłem jak w temacie.

(Proszę bez podsumowania, że na zimnym oleju był męczony samochód, nie ja jechałem i takie gadanie nie zmieni już faktu dokonanego).

Na zimnym został odpalony silnik, dwa starty od razu, następnie pojawiły się kłęby dymu i nie ustawały, turbo przestało prawie świszczeć i nie było mocy, po 2 km zaświeciła się lampka oleju. Z rury wydechowej kapał olej. Na bagnecie oleju niet.

Nie mam pojęcia czy powodem było to, że zimmering turbo mógł się rozsypać i cały olej wyszedł z silnika, czy EGR, czy coś innego?

Proszę o poradę, tylko od kogoś, kto przerabiał już taki temat w 530d lub 330d, że mu cały olej uciekł z silnika na tak małej odległości.

_________________
B eemka
M oże
W szystko

www.twojeautozniemiec.pl


Ostatnio edytowano 5 lipca 2009, 07:34 przez piotrgagarin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Zmęczenie materiału. Jesteś pierwszym właścicielem? Jeżeli nie to nie wiesz jak turbosprężarka była wcześniej traktowana. Zapchany filtr powietrza żle wpływa na turbine jak i przepływomierz, zapchana odma także szkodzi turbinie w dłuższej eksploatacji. Nieszczelności w układzie dolotowym. Temat dawania w pi....e na zimnym silniku już poruszyłeś, gaszenie silnika po dynamicznej jeździe bez odczekania przynajmniej pól minutki. Mogło coś w łopatki uderzyć i wirnik stracił wyważenie co spowodowało nadmierne drgania i w końcu doszło do rozszczelnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:29 
Offline
Specjalista

Wiek: 47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa Legionowo
Moje BMW: 314d e46
Babka jeździła od nowości. Ja go mam pół roku i 60.000km. Za moich czasów jak zjeżdżam z trasy, to dojazd do posesji 3 km jedzie się 40km/h także się schładzała.

Cóż raz na 14 lat się zapomniało, żeby jechać pierwsze 2km do 2.500 obr/min.

Kwestia jakiegoś konkretu. ;) Jak podejść do turbiny coby ją wyjąć i co dalej z nią zrobić. Czy ewentualnie tylko ją jakoś przeczyścić/uszczelnić(kto to umie zrobić dobrze) + czyszczenie wydechu z oleju i nie wiem czy tam są sondy lambda, czy stare turbo jest to już złom i konieczna regeneracja całej, ale przy okazji chyba już lepiej zapodać większy rozmiar?? :zawstydzony:

_________________
B eemka
M oże
W szystko

www.twojeautozniemiec.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:29 
Offline
Specjalista

Wiek: 47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa Legionowo
Moje BMW: 314d e46
Babka jeździła od nowości. Ja go mam pół roku i 60.000km. Za moich czasów jak zjeżdżam z trasy, to dojazd do posesji 3 km jedzie się 40km/h także się schładzała.

Cóż raz na 14 lat się zapomniało, żeby jechać pierwsze 2km do 2.500 obr/min.

Kwestia jakiegoś konkretu. ;) Jak podejść do turbiny coby ją wyjąć i co dalej z nią zrobić. Czy ewentualnie tylko ją jakoś przeczyścić/uszczelnić(kto to umie zrobić dobrze) + czyszczenie wydechu z oleju i nie wiem czy tam są sondy lambda, czy stare turbo jest to już złom i konieczna regeneracja całej, ale przy okazji chyba już lepiej zapodać większy rozmiar?? :zawstydzony:

_________________
B eemka
M oże
W szystko

www.twojeautozniemiec.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Jeżeli turbina puszcza olej to została tylko regeneracja lub kupno nowej, nie da się jakoś przeczyścić i uszczelnić. To jest turbina ze zmienną geometrią nie musisz auta ciągnąć do wysokich obrotów aby turbo dostało w kość a to że jeździła kobitka to żaden argument że auto było prawidłowo użytkowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
piotrgagarin napisał(a):
Jak podejść do turbiny coby ją wyjąć

od dołu ją tylko wyjmiesz
piotrgagarin napisał(a):
ale przy okazji chyba już lepiej zapodać większy rozmiar

obecnie turbiny są dobierane do silnika, jak założysz większą to trzeba będzie ją dostroić do auta a to nie takie proste, może być tak że w ogóle nie dostroisz i auto będzie źle jeździło. Większa turbina = większa bezwładność wirnika co za tym idzie potrzeba więcej gazów do rozpędzania wirnika, może być tak że auto do 2500-3000 obr/min będzie strasznie zamulone. W nowoczesnych silnikach montuje się dwie turbiny aby były mniejsze i szybciej się rozkręcały, co powoduje szybszą reakcje silnika na wciśnięcie gazu,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam a ja spodziewał bym się najgorszego .......... Kiedyś widziałem Passata po chipie ukręciło mu ośkę w turbinie przy stronie gorącej, łopatki turbinki zatrzymały się na katalizatorze a olej z rury szedł ciurkiem. Przy nieszczelności olej zazwyczaj się spala na łopatkach od wysokiej temperatury spalin. Albo spora nieszczelność......... albo wirnik na katalizatorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Witam,

Turbina do regenarcji lub wymiana. Sam ostatnio mialem podobny problem. Objawy takie jakby cos wpadlo do turbuny i uszkodzilo ja. NIe kombinuj i wkladaj taka sama jak masz. Jak CIe stac to wkladaj nowa. Ja wsadzilem regenreowana. Oddalem swoja i dostalem druga. Rok gwarancji bez limitu km. Jesli jest tak jak piszesz (olej poszedl z rury wydechowej) musisz wyczyscic uklad wydechowy, intercoocler, wymien filtr powietrza, odme i olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 11:01 
Offline
Specjalista

Wiek: 47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa Legionowo
Moje BMW: 314d e46
Hmm, samochód był świeżo po inspekcji, ech :)

_________________
B eemka
M oże
W szystko

www.twojeautozniemiec.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
MOj tez. Malo tego, tydzien przed padnieciem turbiny nakrecilem filmik z przyspieszeniem i auto trzymalo fabryczne dane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL