BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] problem z klimą - chodzi ale nie chłodzi
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 10:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubin
Witam mam problem z klimą w moim bmw 318i mianowicie klima jest szczelna i nabita ale ostatnio przestala chłodzic. Z dmuchawy dmucha wszystko chodzi ale nie chlodzi. W czym może być problem? Slyszalem ze mozna spróbować wymienić filtr kabinowy przeciwpyłkowy ... i odrazu pytanko gdzie moge go znaleść w tym modelu..


Ostatnio edytowano 30 czerwca 2009, 11:21 przez matys9999, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 11:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
to ze z dmuchawy dmuch to za mało. sprawdz czy gdy właczasz klime czy załącza sprężarke, poznasz po zmniejszonych obrotach w momencie właczenie i ciut innej przacy silnika, bo będzie on bardziej obciążony... to sprawdz.. jesli była nabita.. :]

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 11:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubin
Oczywiście załącza sprężarke wszystko dziala a nie chłodzi na testach wykazała ze jest szczelna a nabjałem ja jakieś 3 miesiące temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawdź czy działa sprzęgło sprężarki klimatyzacji ( czy się załącza ). Możesz to zrobić otwierając maskę i patrząc w lewy dolny narożnik silnika (tam gdzie umieszczona jest sprężarka klimy). Cały mechanizm ma się od czasu do czasu załączać i odłączać. Jeżeli tego nie robi może to oznaczać np. walnięty przekaźnik albo opisane wyżej sprzęgło klimatyzacji. Nie jestem specem, ale sam mam podobny problem z drobnym wyjątkiem - u mnie czasami klima działa a czasami nie. W zależności czy załączy się sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
wyobraźcie sobie ze mam ten sam problem od jakiejś doby. Nabiłam klimatyzacje chłodziło było super, na drugi dzień wsiadłam w najgorszy upał do auta i ... nic!! jeszcze bardziej cieplo bo dmuchalo ciepelkiem! myslalam ze padne. Przejeździłam pół dnia w tym piekle, zastanawiając się kiedy zdąże podjechać do tych oszustów którzy niby powiedzieli że klima jest szczelna i wzieli ode mnie kase. ale jak wsiadłam wieczorem do auta bez problemów sie włączyła. widze ze chyba problem jest po stronie mojej, jutro jade do mechanika to otym tez powiem... dziekie wielkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 12:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A słyszeliście o czymś takim jak ciepła klimatyzacja??
To że kompresor pracuje jak trzeba, nie oznacza że z kratek będzie lecieć zimne powietrze. Jeżeli padł elektozawór/zawory nagrzewnicy, to klima działa, a powietrze będzie lecieć ciepłe. Załączony kompresor można poznać po tym że kręcą się te śrubki jego koła pasowego, a nie samo koło z wierzchu (tłumacząc tak na chłopski rozum).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 14:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
te kręcące się śrubki to docisk sprężarki, zaskakuje on w momencie gdy włączamy klimatyzacje, jeżeli nie zaskakuje (nie przyciąga do koła pasowego) znaczy że padł elektromagnez bo tak to działa. Kolega tutaj też dobrze podpowiada, możliwe że padł elektrozawór który zamyka obieg ciepłej wody do nagrzewnicy i leci Ci ciepłe powietrze. Filtr kabinowy i przeciwpyłkowy to jedno i to samo, istotna by była jego wymiana gdyby Ci słabo dmuchało. Zajedź może do innego serwisu klimatyzacji i niech sprawdzą czy jest gaz, może jest gdzieś dziura, jeżeli nie ma nic to daje się azot i szuka się większych dziur, jeżeli nie widać to daje sie barwnik i szuka się dziury z lampą UV. Na własną kieszeń możesz sprawdzić czy jest gaz, odkręcasz kurek na jednej z rurek od klimy (przewody alu idą od kompresora i dalej możesz je śledzić) i przyciskasz np cieńkim śrubokrętem, jeżeli będzie duże ciśnienie to więcej nie sprawdzaj, jak lekko syknie, tak marnie to możesz spróbować jeszcze raz, byćmoże syknie słabiej i już do końca zejdzie. To będzie oznaczać że obwód jest nieszczelny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
koledzy mam 320d 2000r i jak u kilku z was (klimatronic)z środkowych kratek daje mi lód a z dolnych i górnych gorące . Może to te elektrozawory nagrzewnicy (gdzie ich szukać ? może ma ktoś jakieś foto )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
ma ktoś jakąś radę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
bet35 napisał(a):
ma ktoś jakąś radę ?


bardziej mi to wygląda na elektryke niż elektrozawór, gdyby był to elektrozawór leciało by ciągle zimne albo ciągle ciepłe powietrze nie ważne skąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
Dzięki ! Ale jak elektryka to co konkretnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
bet35 napisał(a):
Dzięki ! Ale jak elektryka to co konkretnie ?


sterowanie przez climatronic, najlepiej do elektryka zajechać, powinien wiedzieć co temu dolega. Climatronic nie jest tak prosty w budowie jak ręczna klima, nie wspominając już o dwustrefowej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
dzięki , mam pojedynczą . W poprzedniej miałem manuala i zero problemów .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
bet35 napisał(a):
W poprzedniej miałem manuala i zero problemów .


no manual to manual, tutaj tylko włączasz komresor i powinno działać, jak nie to szukasz usterki gdzieś indziej, a climatronic jeszcze lubi mieć inne problemy ;) chociaż, mogę się mylić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 22:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
bet35 napisał(a):
koledzy mam 320d 2000r i jak u kilku z was (klimatronic)z środkowych kratek daje mi lód a z dolnych i górnych gorące . Może to te elektrozawory nagrzewnicy (gdzie ich szukać ? może ma ktoś jakieś foto )
To jest raczej typowy objaw zle dzialajacych elektrozaworow. Srodkowe kratki maja oddzielny uklad i tam zawsze da sie ustawic zeby zimno lecialo. Temat wiele razy walkowany w internecie i w 90% to zawory na rurkach nagrzewnicy (te kolo serwa). Sam mam ten problem, w zime czasem zimno a w lato cieple leci :znudzony: ale nie mam czasu i checi na naprawe bo dostep bardzo kiepski :kwasny:

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
no, to możliwe że ja się myle ;) fakt, dostęp do tego ustrojstwa jest masakryczny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
Witam !
Koledzy do dzis miałem ten problem, ale teraz jestem cały happy !!!
Wystarczy wypiąć elektrozaworki( są dwa w kupie) .
Ja odkręciłem 4 x torx 10 (ten mniejszy elektrozaworek) podłączyłem wtyk i kilka razy włączyłem i wyłączyłem zapłon (rozruszał się) i przykręciłem z powrotem.
Wszystko działa pięknie (nóżki chłodne itp , itd)

P.S
W e46
dostęp jest w porządku !
Pozdrawiam i dziękuję , Tomek !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL