BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 maja 2025, 18:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Klimatyzacja chodzi tylko przez tydzień po napełnieniu
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Witam wszystkich.

Problem jak w temacie a mianowicie układ teoretycznie szczelny sprawdzony wymieniony nawet ostatnio oring przy sprężarce. Zaraz po napełnieniu układu czynnikiem klima działa aż miło i wszystko Ok o czasu i co mnie martwi niedługiego. Po ok tygodniu kilma nie chodzi, początkowo syczy jakby z nawiewu i później zonk do następnego napełnienia. Szukałem na forum ale podobnego problemu nie znalazłem.


Ostatnio edytowano 6 lipca 2009, 16:35 przez Walldo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego masz nieszczelny układ
do czynnika chłodzącego powinni dodać specjalny dodatek który świeci w ultrafiolecie i w ten sposób wykrywa się nieszczelności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E 36 1.8TDS
mam ten sam problem maszyna pokazuje ze układ mam szczelny a po 3 dniach klima nie działa ,gdzie znajde warsztat z tym płynem fluorescencyjnym?kazdy mi gada o sprzegiełku??????????????????o co loto?

_________________
Codziennie przybywa ludzi,którzy mogą pocałowac mnie w d..e !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
ryszard55 napisał(a):
Kolego masz nieszczelny układ
do czynnika chłodzącego powinni dodać specjalny dodatek który świeci w ultrafiolecie i w ten sposób wykrywa się nieszczelności


Sęk w tym że został dodany bo mi to kolega nabijał w serwisie skody i sprawdzaliśmy w ultrafiolecie (stąd wymiana wcześniej oringa przy sprężarce) i jako tako nie widać nieszczelności. Może to być parownik? Tylko czy wtedy nie syczałoby od samego początku jak jest nabita?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 17:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba zaświecić na wszystkie podzespoły nie tylko na te widoczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Nooo sprawdzaliśmy przynajmniej te pod maską gdzie tylko światło i oko ludzkie dociera. A czy pomijając fakt szczelności może być tak że wraz z gazem poszło także powietrze? Bo butla w maszynie nie była odpowietrzona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 18:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
no tak ale pod deskę rozdzielczą już oko ludzkie nie dociera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Jakieś wskazówki w którym miejscu szukać i czy trzeba rozbierać deskę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na poczatek wymontuj schowek pasażera może od tej strony będzie coś widać
albo pod maską po wymontowaniu korytka nawiewu powietrza i dmuchawy
są to moje sugestie może ktoś będzie miał lepszy pomysł
nie demontując całej deski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
u mnie w 7 jet tak ze po sezonie czynnik ucieka :zdziwko: oczywiscie w 2 miejscach nabijałem klimę sprawdzali szczelnośc i jest szczelna (tak twierdzą) :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 20:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Jeżeli gdzies ucieka to trzeba sprawdzić szczelność przy wysokim ciśnieniu nabijając przynajmniej 15 atm azotu, jeżeli jest duża nieszczelność to będzie słychać, jak nie słychać to barwnik, na barwniku pojeździć ze 2dni wtedy dopiero wychodzi na wierzch, do tego jeszcze na każdym łączeniu spryskuje się pianką która pokaże czy coś ucieka a dla pewności jeszcze poprzez wykrywacz do gazu, taki pikacz ;] Bardzo, bardzo rzadko zdaża się, że gdzieś pod deską rozdzielczą ucieka ale są wyjątki. Nie da się tak na odległość postawić w 100% pewnej diagnozy, jest dużo rzeczy które mogą powodować to, że gaz ucieka, może on także uciekać przez zaworek do napełniania (wentyl) albo dopiero kiedy jest wysokie ciśnienie (czyli po uruchomieniu klimy), często też pada chłodnica przez korozje, albo jak coś ociera o aluminium to szybciutko zrobi się ubytek. Kamienie i wszystko co wlatuje na chłodnice jest potencjalnym jej zagrożeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
No właśnie wczoraj wieczorem (dla lepszego kontrastu) sprawdzaliśmy z kumplem jeszcze raz pod maską i wokół gwintu na wentylu wysokiego ciśnienia było widać pod UV ślady jakby przez gwint uciekał czynnik. Jest możliwość że po załączeniu klimy pod wpływem ciśnienia właśnie przez taką nieszczelność uciekł czynnik w ciągu niespełna tygodnia? Poza tym osuszacz był zielony ale taki jakby zabrudzony bardziej niż wyciek, Bunia troche latek ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
AC_SCHNITZER napisał(a):
u mnie w 7 jet tak ze po sezonie czynnik ucieka :zdziwko: oczywiscie w 2 miejscach nabijałem klimę sprawdzali szczelnośc i jest szczelna (tak twierdzą) :/


U Ciebie to chociaż po sezonie a teraz sezon w pełni :) na urlop planuje jechać i po tygodniu już klimy nie mam :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
W E32 parownik się rozszczelnił a zawór rozprężny po demontażu okazał się w środku cały zardzewiały. Skoro taki problem jest ze szczelnością czemu nie przezbroicie całego układu na nowe oringi? W ASO nie są drogie.

Nie wiem jak jest w E36 ale E34/E32 do parownika i zaworu rozprężnego dostaniesz poprzez ściągnięcie schowka tunel i osłonę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Racja choć narazie obstawiam ten zawór wymienić o-ring jak jest tam +szczeliwo uszczelniające na gwint takie do gazu no i zobaczymy co będzie się działo. Na cały układ narazie brak czasu ale jak wróce z urlopu chce ściągną zderzak dostać się do wszelkich łączeń i powymieniać o-ringi. A co do mojego pytania - możliwe że przez nieszczelności na gwincie zaworu którym się nabija uciekł gaz w niespełna tydzień?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli jest nieszczelność to normalne że czynnik 'ucieknie'. Przepatrzyć trzeba cały układ, miejsc nieszczelności układu może być kilka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Ok w takim razie zajmę się na początek tym zaworkiem i jak to nic nie da po powrocie całym układem cm po cm. Narazie dzięki wszystkim za odpowiedzi zdam relacje czy się coś uda i co dolega mojej małej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
No i zlokalizowałem wyciek to dobra wiadomość a zła że to chłodnica :( dzisiaj zmieniałem olej i filtry i zauważyłem że chłodnica klimy była mokra od zielonego oleju.

_________________
Obrazek
Zobacz mojego skromnego sedana ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ght=walldo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL