BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 lipca 2025, 15:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:23 
palec216 napisał(a):
Zakov napisał(a):
OK! Ale to, że olej w skrzyni JEST, to dopiero połowa sukcesu. Pytanie jeszcze JAKI? Z tego co wiem, do skrzyń BMW i Mercedesa można wlewać TYLKO I WYŁĄCZNIE oryginalny olej rekomendowany przez producenta. Kolega twierdzi, że niedawno nabył autko, wiec nie wiadomo, czy jakiś "idiot" nie zalał tam jakiegoś syntetyka albo czegoś gorszego... Jeśli chodzi o sprawę synchronizatorów, to bym polemizował, ponieważ jeżeli skrzynia jest w złym stanie, to w pierwszej kolejności siadają synchronizatory 1 i wstecznego biegu. Uważam, że należy wylać to co aktualnie jest w skrzyni a później zalać ją oryginalnym olejem od producenta, czyli taki jak powinien tam być i zobaczyć co sie będzie działo. Bo szczerze mówiąc, coś mi tu śmierdzi czyimś partactwem. Miałem dużo starsze bmw niż E46 i skrzynia zawsze chodziła jak szwajcarski zegarek, nawet przy wbijaniu biegów "na chama" nie było ani zgrzytu...


do automatu TYLKO orginalny olej z ASO według numeru na skrzyni który jest http://img269.imageshack.us/img269/6741 ... 00o.th.jpg ale manual jesli ma odpowiednią specyfikację to czemu nie lać?.



Ze 2 razy czytałem w prasie motoryzacyjnej, zarówno odnośnie Merca jak i Bmki, że stosuje sie tylko i wyłącznie oryginalny olej od producenta, również w manualnej skrzyni. Owszem jeżeli ktoś wie jaki jest identyczny odpowiednik tego oleju poza ASO, to niech bierze. Jeśli jest co do tego pewien i wie, że mu sie to opłaca. Ale ja bym wolał nawet dopłacić już te parę złotych i mieć 100% pewność, że mam właściwy olej. W końcu olej w skrzyni zmienia sie najwyżej raz a producent zaleca w ogóle nie zmieniać...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:42 
Iwan1803 napisał(a):
Rocznik 99' wiec napewno pierwszy olej.

Nie wiem czy ma to jakiś związek z wypadaniem biegu ale puścił spaw podporowy miedzy mostem a karoseria. Problem był już opisywany na innych forach ale nic tam o biegach nikt nie pisał.

Olej wymienie i zobaczę co bedzie dalej.


Wiesz, ja też nie powiem Ci na 100% czy to akurat to. Tak czy inaczej na pewno na wymianie oleju nie stracisz, auto może tylko na tym zyskać. A nawet jeżeli to nie pomoże, przynajmniej wyeliminujesz jedną ewentualność. Nieraz wymiana oleju w skrzyni w której biegi wchodziły z trudem, powoduje, że wszystko zaczyna nagle działać poprawnie a skoro kij ma dwa końce, to i zalanie jakiegoś nieodpowiedniego środka może mieć nieciekawy skutek. Musi to być jakiś skrajny przypadek, albo skrajne zaniedbanie z czyjejś strony, bo nawet jeżeli skrzynia była by w złym stanie, to skutkiem tego są najczęściej zgrzyty i problemy z wrzucaniem biegów, ale żeby wypadanie? Sprawdź sobie jeszcze, czy nie masz przypadkiem jakiegoś bicia na wale napędowym, bo to też może być przyczyna...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 16:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
powiem tak przy wymianie oleju w skrzyni odrazu doradzam wymiane zimmeringu na wybieraku i zimeringu na wale (one lubia puszczac olej tym bardziej ze autko ma pewnie ponad 140k przebiegu wiec warto przy okazji je zmienic bo predzej czy pozniej puszcza).. kosztu obu tych czesci w ASO około 60 zl.( wiem po miesiac temu sam kupowałem)

co do pekniecia to juz sie nie wypowiadam .. bo czuje sie nie doceniony :) za sam olej do skrzyni juz sie KLIK należy :)

ale nie bede łapał fochów z tego powodu :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Bad Marienberg
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52
marver napisał(a):
powiem tak przy wymianie oleju w skrzyni odrazu doradzam wymiane zimmeringu na wybieraku i zimeringu na wale (one lubia puszczac olej tym bardziej ze autko ma pewnie ponad 140k przebiegu wiec warto przy okazji je zmienic bo predzej czy pozniej puszcza).. kosztu obu tych czesci w ASO około 60 zl.( wiem po miesiac temu sam kupowałem)

co do pekniecia to juz sie nie wypowiadam .. bo czuje sie nie doceniony :) za sam olej do skrzyni juz sie KLIK należy :)

ale nie bede łapał fochów z tego powodu :D


Jest dużo postów jak zreperować pęknięcie. Kilka osób miało ten sam problem i są nawet fotorelacje na forum. Co do wymiany oleju to już na początku pisał o tym inny użytkownik i to jemu się należy podziękowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Bad Marienberg
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52
Problem powrócił. po wymianie oleju było wszystko ok. Zrobione jest jakieś 2 tys, km i znów bieg wyskakuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 11:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Iwan1803 napisał(a):
Problem powrócił. po wymianie oleju było wszystko ok. Zrobione jest jakieś 2 tys, km i znów bieg wyskakuje.


UP! :)
Poradziłeś sobie z problemem Kolego? Mam podobny więc stąd ta ciekawość ;)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z 3 biegiem.
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Bad Marienberg
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52
Niestety nie:( ale po wymianie oleju bardzo żadko wyskakuje. Nie mam pojęcia co to może być:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL