BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 20:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 525i brak mocy do 3000obr/min
PostNapisane: 8 lipca 2009, 07:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Wymieniłem dwa dni temu czujnik położenia wałka rozrządu (tym razem nowy OE BMW, bo miałem zamiennik), miałem nadzieję, że auto zacznie normalnie jeździć. Brakuje mu mocy do 3000 obr/min, ale głównie na rozgrzanym silniku (na zimnym ładnie się wkręca do 2500, dalej nie sprawdzam). Zajrzałem do instrukcji obsługi E39 i sprawdziłem czas przyspieszania od 80 - 120 km/h na IV biegu. Powinienem mieć 8,4s a w rzeczywistości wychodzi między 10.3 a 11,9 (czasem na PB i LPG jednakowo, czasem LPG sekundę dłużej). Wygląda to tak, że wciskam gaz przy 80 i czuję jakby ktoś trzymał samochód z tyłu "za szelki", dopiero przy ~2800 obr/min zaczyna jechać. Jako że rzadko przekraczam te 3000 obr to jest to lekko denerwujące :kwasny:
Czyli lekki muł jest :] Na dokładny pomiar na hamowni polecę w przyszłym miesiącu, jak szwagier ogarnie swoją furę.
Na komputerze brak błędów, wymienione:
- czujnik położenia wałka rozrządu (na wydechu);
- olej, filtry oleju, powietrza, gazu;
- 3 sondy lambda (została jedna stara przed katem, ale parametry ma dobre więc nie zmieniam);
- separator oleju, świece Beru i fajki cewek zapłonowych wymienione 23k km wcześniej (raczej dobrze wyglądają);
- filtr paliwa 35k km temu.

Poczytałem podobnych tematów już kilka, w większości obstawialiście czujnik wałka (kiepski zamiennik lub uszkodzony ori) a ja nie czuję różnicy między zamiennikiem Vemo a ori :niepewny:
Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 19:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
hehe kolego widze ze tutaj jest wiecej osób, które maja ten sam problem. ktos pewnie wie jak to naprawić ale bierze za to kupe kasiory i wszyscy siedzą cicho.
ja juz trzy razy z kumplem zakładałem wątek na tym forum i zero odpowiedzi.
mozesz się najwyzej dowiedziec czemu ci nie mruga kierunkowskaz albo nie działa radyjko, a jak cos naprawde auto świruje to nie ma tutaj magika.
nawet nie czekaj na sensowna odpowiedz bo nam kazdy mówił co innego.
juz przerabiabialismy czujniki wałka, wału, sonde, przepływke, łańcuchy, koło zebate na wale, filtry, swiece, fajki, cewki, silniki, płyn do spryskiwaczy i nowy zapach do samochodu i dywaniki z tesco. Niestety to nie pomaga. Pomocy!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
A dlaczego wymieniałeś ten czujnik, co lub kto Ci to wskazało? Może to niepotrzebna operacja.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Ja bym stawiał na vanos. Padają w nim uszczelnienia i olej nie wypycha tłoka sterującego. To może tłumaczyć dlaczego na zimnym i gęstym oleju jest dobrze.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Hmmm... Ciekawa teoria..
Ja ma podobny problem jak koledzy. Na poczatku stawiałem na któryś z czujników ale na kompie nic nie wychodzi..

detale w wątku: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#543597

Jeżeli to vanos to jak to diagnozować, i jak naprawiać? Jakie koszty?

U siebie zmianiałem silnik, po wymianie zalałem mobilem1 5w50 (mech powiedział, że będzie ok.) - może za rzadki ten olej i dlatego "dojechał" vanosa? czy wymiana na inny może cos "wnieść"?

pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
5w50 to nie jest rzadki olej. Powiedzialbym nawet , ze gęsty odporny na wyższe temperatury pracy.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 07:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
kwansterp napisał(a):
A dlaczego wymieniałeś ten czujnik, co lub kto Ci to wskazało? Może to niepotrzebna operacja.

Czujnik wymieniłem, bo sporo osób narzekało na zamiennik, ja też myślałem że to właśnie on może powodować zamulenie.
Jakub napisał(a):
Ja bym stawiał na vanos. Padają w nim uszczelnienia i olej nie wypycha tłoka sterującego. To może tłumaczyć dlaczego na zimnym i gęstym oleju jest dobrze.

Kumpel też obstawia uszczelniacze vanosa, poczekam aż zmieni w swoim i zda relację ;)
Po przeczytanie opisu z aukcji (ma też do M54):
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
objawy jakby podobne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 08:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Jakub napisał(a):
Ja bym stawiał na vanos. Padają w nim uszczelnienia i olej nie wypycha tłoka sterującego. To może tłumaczyć dlaczego na zimnym i gęstym oleju jest dobrze.

Twoja diagnoza okazała się trafna ;)
Uszczelniacze wymienione, tłoczki luźno latały :mur: A syfu olejowego tyle, że 1h zajęło czyszczenie obudowy vanosa...
Przy okazji wymieniliśmy uszczelkę pod pokrywą zaworów i pod gniazdami świec - po upuszczeniu tych uszczelek na ziemię, wydawały dźwięk jakby spadł kamień, a rozpryskiwały się jakby były ze szkła :mur: Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe wyglądają podobnie, ale to już grubsza akcja :suchy: Dziś jeszcze dokupię nowe świece i będzie komplet.
Po operacji samochód szybciej odpala (choć i tak było szybko), obroty nie falują (choć nie falowały) i samochód ciągnie dobrze w całym zakresie obrotów - czas na IV biegu od 80 do 120km/h to 9,5s (gaz i benzyna identycznie). Katalogowo jest 8,4s ale to i tak dobry wynik (błąd pomiaru stoperem w telefonie itp). Co mnie najbardziej cieszy to w końcu normalny dźwięk silnika - wcześniej powyżej 3000obr/min brzmiał jakby się męczył, teraz wkręca się ochoczo :D
Polecam wymianę uszczelniaczy i uszczelek silnikowych wszystkim, nawet tym co nie mają typowych objawów uszkodzenia vanosa. W M54 to zabieg wręcz banalny :)
Może zaraz kumpel Sebek2407 wrzuci foto upierniczonego vanosa i napisze kilka uwag :)
Dzięki Seba :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 525i brak mocy do 3000obr/min
PostNapisane: 24 września 2009, 20:10 
sprawić dawkę paliwa jak to nie bendzie to to sprawć ciśnienie na tłokach albo poprostu masz źle gaz ustawiony :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
Fixxxxer1 ciekawa teoria...zrobię to w swojej ciekawe czy coś się zmieni.Foto mile widziane :padam:

_________________
Jaco ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL