BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] E30 316i -> przeniesienie aku do tyłu.
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 15:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Witam. Tak jak w temacie co myślicie o takim zabiegu??? Od razu mówię, że pomysł wziął się z tego, że w planach mam nie mały system audio (na razie jest przód przygotowany) i nie ukrywam aku z tyłu byłby dla mnie jak zimne piwko w piękny letni wieczór. Teraz kilka pytań (może być jedno duże):
- Co muszę ogólnie zrobić żeby umiejscowić go w bagażniku???
- Dużo roboty??? Jak dużo???
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Po pierwsze przewody z R6 ;) długie i grube...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 13:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
http://allegro.pl/item668936132_przewod ... a_bmw.html chodzi o taki???

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 15:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Ja bym se dal siana bo roboty bedzie nie malo i dobrze byloby miec orginalna wiazke z szostki.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 16:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Zamiast pisać, że roboty będzie nie mało mógłbyś napisać co trzeba zrobić. Jak narazie doszedłem do tego, że wystarczy ten kabel co wysłałem.

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 18:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
downloader19 napisał(a):
http://allegro.pl/item668936132_przewod_akumulatora_bmw.html chodzi o taki???

:14:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 18:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Nie jest za krótki ten przewód??? To chyba wszystko co potrzebuje żeby aku do bagażnika przenieść??? Czy jeszcze coś potrzebuje???

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 21:39 
Po mojemu bez sensu.

1- i tak musisz się bawić z kablami i tak

2- przesuniesz i tak mocno przesunięty środek ciężkości do tyłu

3- znaleźć miejsce w bagażniku, pociągnąć 2. kable + i - i gotowe. Przygotować tylko jakieś zastępcze bolce na które nałoży się klemy i gotowe.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Fryderyk, Nie bardzo zrozumiałem 3 punkt. Co mnie interesuje środek ciężkości, dla mnie jest to nie istotne jak na razie. Aku jak będę miał w bagażniku to będę miał mniejsze spadki napięcia, krótsze kable zasilające do sprzętu. Tylko chce wiedzieć co potrzebuje do przeniesienia go.

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 22:10 
downloader19 napisał(a):
Co mnie interesuje środek ciężkości, dla mnie jest to nie istotne jak na razie.


Jedni jeżdżą samochodami, drudzy słuchają w nim muzyki jak widać :zdziwko:

downloader19 napisał(a):
Nie bardzo zrozumiałem 3 punkt.


A do czego klemy przykręcisz?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Ja chcę to zrobić tak jak jest w silnikach R6.

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 23:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
downloader19 tak jak ci mowilem - ten kabel z linku wyzej oraz przerobic kleme w e30 na oczko, tak samo odlaczyc cienki kabel idacy do komputera i na jego koniec tez oczko, mysle ze wiecej kombinacji nie bedzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
No i to mi się podoba qrax, za tydzień biorę się za to ;)

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 00:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
Trzeba trochę odświeżyć ;) Mam już kable, ale nie wiem, którędy go położyć. Wie ktoś jak jest w E30 z silnikami R6??? Którędy idzie kabel (cała droga)???

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 16:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
W E36 idzie w kabinie.Wchodzi za tylna kanapą i dołem po stronie posażera idzie do przodu

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
nie przerabiajcie klem na jakieś oczka i nie łącznie na dziwne śruby!! Profesjonalnie takie kable łączy się na tulejki (wykonane z miedzi) i zaprasowuje praską do tulejek jak chcesz możesz dodatkowo zalutować miejsce połączenia( nie konieczne ale nie bedzie szkodzić) takie połączenie jest NIE ROZBIERALNE (masz pewność że się śróbka nie poluzuje i nie spalisz auta) skrócona instrukcja :)
1) obcinasz kable zaraz przy klemach
2) na w/w kable zakładasz koszulki termokurczliwe(dobrej jakości nie jakiś badziew z cienkiego materiału)
3) odizolowujesz kable(tak aby wchodził do połowy tuleki)
4) zakładasz tulejki na kable( obojętnie które mogą być te od których obciełeś klemy) i zaprasowujesz z jednej strony
5) w/w tulejki wkładasz następne kable i prasujesz z drugiej strony
6) naciągasz koszulke na tulejke i zgrzewasz
Uwagi
1)uważaj abyś przy odizolowywaniu kabla nie poobcinał za dużo drucików miedzianych na końcu bo tulejka bedzie miała za duży luz może sie dobrze nie zaprasować
2)kup odpowiednie tulejki bo muszą buć dobrane do średnicy kabli(dostaniesz je w sklepie elektrycznym)
3)koszulke termokurczliwą możesz kupić z klejem po podgrzaniu wypływający klej chermetycznie uszczelni połączenie
Miłego grzebania :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 12:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
_VIRUS_ napisał(a):
nie przerabiajcie klem na jakieś oczka


to co napisalem wyzej o przerobieniu na oczka jest konieczne zeby podlaczyc oryginalną kleme z R4 do punktu plusowego. Tak tez jest to rozwiazane w e36 wiec jesli nie orientujesz sie to nie wprowadzaj w bład :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
qrax, kolega _VIRUS_, chyba nie do końca zrozumiał o co kaman ;) na oczka trzeba przerobić klemę bo trzeba podłączyć ją do tego punktu podłączeniowego plusa :) czy jak to tam napisać ;) że trzeba zrobić to dokładnie to wiem :] Wszystko już praktycznie mam tylko potrzebował bym jeszcze ten cały plastik z R6 z bagażnika w którym siedzi AKU :hyhy:

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
http://moto.allegro.pl/item662710965_bm ... zniku.html To będzie pasowało mi??? Nie za dużo koleś sobie życzy za to cudo???

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
faktycznie nie pomyslałem o tym co trzeba :wstyd: zwracam honor :)

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL