BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Różnica amortyzatorów od r4 a r6, mały problem po swap
PostNapisane: 11 lipca 2009, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam, e36 coupe 318is 92r maj, robiłem swap na r6 m50b20 i mam problem z stabilizatorem tzn z is-a nie podejdzie bo jest za płytki i miska się opiera o stabilizator.
Załatwiłem sobie inny stabilizator od r6 chyba 2,5L i niestety nie podchodzi tzn: w is-ie stabilizator był mocowany łącznikami do wahacza a jak jest np r6 2.0 ?? do czego jest stabilizator przymocowany ?? do mcpersona ??

może ktoś mi coś doradzi jak to rozwiązać ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
różnica w amortyzatorach przednich w E36 nie wynikała z silnika lecz z rocznika - trafiłeś na tyle pechowo, że twoje auto jest z początku produkcji i ma starsze rozwiązanie.

Jeśli będziesz miał nowszy stabilizator i nowsze amortyzatory (po 93) to wszystko będzie pasować.

Sprawdź sobie budowę przedniego zawieszenia na realoem.com dla swojego rocznika i np. 94.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
stabilizator mam to pozostaje mi kupić mcpersony do 2.0?

PAMO napisał(a):
Sprawdź sobie budowę przedniego zawieszenia na realoem.com dla swojego rocznika i np. 94.

przeglądałem porównywałem i na tych rysukach jest wszystko takie samo jedynie sa inne nr mcpersonów między is a 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
po numerze OE drążka dojdziesz do amortyzatora - po prostu kup do takiego samego auta. Sprawdź przy okazji wszystkie inne połączenia, być może jakiś drobiazg typu tulejka, czy łącznik gumowy będą nieco inne. Trzeba by też sprawdzić sprężyny, ale z tym jest kłopot na realoem, więc najlepiej sprawdzić katalog części jakieś firmy, czy oferują jeden typ sprężyn do E36, czy jest ich więcej.

Zmiana stabilizatora i amortyzatorów była w czerwcu '92.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
PAMO napisał(a):
Zmiana stabilizatora i amortyzatorów była w czerwcu '92.


zmiana była chyba po 06.92r a ja mam 05.92r , łatwiej mi będzie chyba znaleść stabilizator który jest połączony krótki łącznikami do wahacza, znalazłem taki na allegro czekam teraz na odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
tak, taniej będzie kupić stary stabilizator niż wymieniać amortyzatory....

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
PAMO napisał(a):
Zmiana stabilizatora i amortyzatorów była w czerwcu '92.
Chyba wczesniej bo mam e36 z maja '92 oraz z listopada '96 i maja identyczne stabilizatory tylko grubosc inna ale to dlatego ze jedna jest w m techu. Zmiana byla chyba w 10.1991 z dlugich lacznikow mocowanych do amortyzatora na krotkie mocowane do wahacza. I tutaj tkwi problem autora ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 18:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Wg danych z realoem zmiana była na przełomie maja i czerwca '92. Być może masz już tę nowszą wersję. Z powodu kłopotów z dostępnością starych części i tak większość osób zmieniając amortyzatory zmienia je na te nowszego typu.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 22:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
BetaBoy napisał(a):
I tutaj tkwi problem autora ;)

Dokładnie, ale juz doszedłem co i jak nie będę zmieniał amortyzatorów tylko znalazłem już stabilizator do r6 na krótkie łączniki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 10:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
sory ze sie wcinam panowie a niema ruznicy w mocowaniu siabilizatora do tych lap przy podlurznicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 19:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
septi napisał(a):
sory ze sie wcinam panowie a niema ruznicy w mocowaniu siabilizatora do tych lap przy podlurznicy.


właśnie też się teraz zastanawiam czy te mocowania do podłużnic będą pasowały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Więc tak, mocowania do podłożnicy niczym eis nie różnią, starsze roczniki 91 miały stabilizator na długie łączniki połączone z mcpersonem a nowsze np od 05.92r maja stabilizatory na krótkie łączniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL