BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Amortyzatory do e36 91r a nie po 06.92r...
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 02:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Witam czy Ta-technix produkuje amorki gazowe do bmw 91r e36? czy tylko od 92r.06 ?
Nigdzie ich nie moge znaleść...a chcialem je kupic bo nikt nie narzeka.
Czy zostaja mi bilsteiny b6 tylko ? - gdzie one w necie sa bo przeszukalem z 20 stron i polowa z tych stron to taki burdel ze nic sie znalesc nieda a na 2 polowie wszystkie sa do nowyszych modeli.
Czy sa jeszcze jakies gazowe amorki produkowane do mojego auta w klasie ta-technix - to ponoc to samo co mtsy ktore maja niezla opinie, narazie smigam na mtsach springach i sa super.
Odnosnie jakosci ta-technix amorkow prosze o niewypowiadanie sie osob ktore na nich nie jezdziły bo ci co je maja sa zadowoleni.A myśle o nich bo czuje ze przy moim uzytkowaniu nie zjade ich predko - nie driftuje ale mam -40/20 a rocznie robie moze 4-5 tys km bo to moje 2 auto.
Nie mniej jednak wolalbym cos tanszego niz b6 za 900zl a musze wymienic tylko przednia oś

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 08:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
mts,ta technix nie robi amorków przed 06.92r moze i robi ale nigdzie ich nie mozna dostac nawet w raichu nie mają.ja mam auto z konca 90r wiec ja zrobiłem tak kupiłem amorki po 06.92r i krótkie łaczniki stabilizatora z mocowaniami do wachacza oraz stabilizator po 06.92r i wszystko sobie zmieniłem jezdzi sie bardzo dobrze:)zadnego druciarstwa wszystko pasuje bez problemu.koszt stabilizatora i łaczników to około 150zł.ja dodatkowo zapodałem sobie stabilizator od m-technika ale ten grubszy od 325i tez jest ok.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 11:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Dziekuje za cenne informacje , a te 150zl wyszlo za szt /1 amor czy na 2 amory ? jeszcze nie wymienialem tych elementow :)
pzdr

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 15:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
stabilizator urzywka od e36 325i po 06.92r( 50zł), 2xkrótki łacznik nówka(2x40zł),2xmocowania łącznika urzywki(2x10zł).bo normalnie amorki przed 06.92r były na długi łacznik stabilizatora mocowany do amorka a po 06.92 na krótki łącznik mocowany do wachacza.zeby przejsc z długiego na krótki sa ci potrzebne te elementy które wymieniłem i oczywiscie amorki po 06.92r:) czasami zdarza sie ze trzeba jeszcze wymienic mocowanie amorka(łożysko) ale to bardzo rzadko.jak masz takie to wszystko bedzie ok:
http://allegro.pl/item641098814_bmw_e36 ... nione.html

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: SÂłupsk
A czy w ogóle są jakieś tańsze amorki na przód do e36 1991r. 1.6 ? Czy tylko około 4 stówek za jeden? :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 00:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
B4 250zl przod i 150zl tył ja chyba sobie takie wezme bo mam obniżenie -40/20 i spręzyny dosyc sztywne a drift cup nie smigam, , bilstein robi chyba do kazdego rocznika jesli sprzedawcy nie wprowadzaja mnie w bląd.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Czy po foto da sie poznać czy moze jakis poprzedni wlasciciel nie robił tego typu modyfikacji może już mam zmienione a nie wiem :wstyd: :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

prosze o opinie.
pzdr

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
bilstein b4 jest robiony przed i po 06.92r,ja sam na takich jezdziłem na długi łacznik mocowany do amorka dopóki nie zmieniłem na gwint.do amorków miałem sprezyny jamex -40mm.tak wygladały amorki(niedawno je sprzedałem):
http://bmwklub.szczecin.pl/forum/download.php?id=487
bilsteiny sa teraz dosc tanie i komplet (przód i tył) nie powinien byc drozszy niz 800zł
z tych fotek ciezko cos zobaczyc,nie widac jaki jest łacznik,zrób fotke łacznika na koncu stabilizatora(tego wygietego preta zamocowanego poprzecznie gumami do podłużnic).sprawdz czy łacznik jest przymocowany do wachacza(krótki) czy do amorka(długi)

jak chcesz zamątowac seryjne amorki to bierz bilstein b4 przed 06.92r i zostajesz przy długim łaczniku,nie musisz nic zmieniac.tylko znajdz takiego sprzedawce co sie orientuje aby były na pewno do aut 90-06.92r
zmiana opłaca sie jak chcesz załozyc gwint lub sportowe amorki bo na długi łacznik robia tylko markowe-drogie firmy

jest jeszcze jeden patent mozesz do amorka po 06.92r dospawac ucho(odciac ze starego lub zrobic z jakiegos płaskownika) do zaczepienia długiego łącznika

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Generalnie lubie czasem wejsc szybko w zakręt wieczorem i pomanerować miedzy pachołkami,ale w zadnych zawodach nie startuje i nie rżne auta bo planuje nim smigać dlugo te bmw w sobie coś ma :hyhy: , a obnizenie mam niby -40/-20 i mam dylemat B4 czy mtsy sportowe , mtsy to koszt 550zl zestawu , a generalnie przy tym lajtowym obnizeniu nie wiem co bedzie bardziej zywotne.co ty byś polecił

Poprzedni wlasciciel mowil mi ze to niby b6 z przodu i z tylu jakies m-technika zawieszenie, natomiast wszystko wygląda juz na dosyc wyexplaatowane i nie potrafie odczytac nic z amora.
Czy gdybym mial np teraz b6 w co nie dokonca też wierze i zalozyl b4 czy auto moze sie podnieść?? czy to tylko springi decyduja ?? bo nie chcialbym niespodzianki w stylu terenowki :zdziwko:

Obrazek

Uglebienie tak wygląda jak tutaj

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 01:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Kolego Ben_sage

Proszę Cię zrób coś z tym silnikiem ,bo aż mnie serce ściska jak widzę tyle oleju od spodu :(

:wstyd: :wstyd:

Nie obraź się to taka rada tylko :)

A co do amorków to ja też mam z tym problem. Wymieniłem cały przedni zawias na nowy oprócz amorków no i teraz niestety tylko w ofertę wchodzą te przed 1992r. :|

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 08:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z tego co widze to nie koniecznie musi byc olej.poprostu dół auta jest mokry,moze jedził w deszczowa pogode lub wjechał w duza kałuze,swoznie wachacza,stabilizator,drozki i inne czesci sa mokre i to nie musi byc olej:)

sprawdz czy amorki sa zółte(jesli orginał robiony jako m-technik to nie koniecznie) i maja grubą lage(trzpien amortyzatora) powinny tez miec nabity jakies numer.jesli naprawde sa to b6 to mozesz dac je do regeneracji w zerkopolu(zregeneruja amorek,ustawia wysokosc i twardosc według twojego upodobania) koszt około 150zł/szt.na nowych b4 na pewno bedzie koza-e36 offroad :hyhy: nawet na obnizonych springach,musiałbys dac -50,-60mm zeby to wygladało na -30mm ale sa naprawde dobre według mnie lepsze(na pewno twardsze) od sachsa

jesli chcesz tanio cos w sportowym stylu to polecam ta technix
jesli masz pieniadze zainwestuj w b6 lub b8,naprawde sa dobre i pancerne a do tego zawsze jest zerkopol:)a i b6 i b8 sa tez robione do wersji przed 06.92r

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 21:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
1.B6 to raczej jednak nie są , czy z tych zdjęc da sie już poznać ??
2.Ile B6 kosztuja na przod do mojego auta?
3.Czy można miec z przodu b6 a z tylu np mtsy sportowe?
4.A może wystarczy wyciac ten element z amorka starego co siedzi teraz gdzie jest przymocowany lacznik do amora i wspawać go w miejsce na nowym amorku czy to sie da zrobic i ze spawaniem nie było by problemu ?? - generalnie gosciu mechanik co u niego robie spawa czesto tłumiki jak i ten co mam to moze to nie bedzie problemem dla niego ale czy to dobry patent?? czy tylko o to chodzi co o tym myslisz?? może bedzie to mniej problematyczne niz kupowanie tych pierdól i bym kupil amorki za 550zl caly zestaw mtsow na ktore i tak planowalem przeznaczyc , nie wiedzac o tych mocowaniach :/

Generalnie to widze ze u mnie lącznik jest przyczepiony na gorze amorka wiec chyba mam te stare bo na foto w tych mtsach na allegro niema tego mocowania :(
http://allegro.pl/item664201959_amortyz ... g_mts.html
Moje chyba wygladaja jak te do m3
http://allegro.pl/item672587222_zawiesz ... 3_e36.html

Obrazek

Obrazek

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 07:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
no masz na długi łacznik mocowany do amorka.zadziej spotyka sie patent z przespawaniem ucha na łacznik.ale na pewno nie jest gorszy przeciez w orginale te uszy tez sa przyspawane do amorka.jak chcesz to wez mts(poleciłbym jednak ta technix) zmierz dokładnie w którym miejscu sa te uszy i jesli ten spawacz jest troche ogarniety to bez problemu odetnie od starych amorków i przyspawa do nowych.ale tak jak mówie metoda ze zmiana łacznika jest jest bardziej popularna i zawsze przy zmianie na gwint masz juz spokój,bo gwint na długi łacznik to juz rarytas.a przy gwincie na krótki łacznik nie przespawsz ucha-w miejscu ucha jest nagwintowana kolumna.bo chciałem u siebie przespawac ale nie da rady.

bilstein b6 przód cos koło 500-600zł/szt

mozna miec z przodu b6 a z tyłu cos innego,najwazniejsze aby na osi było to samo :hyhy:

jak dobrze poszukasz to koszt czesci do przeróbki na krótki nie przekroczy 150zł na całą przednią os nie liczac amorków.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2009, 10:10 przez reza, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 22:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
reza napisał(a):
jak dobrze poszukasz to koszt czesci do przeróbki na krótki nie przekroczy 150zł na całą przednią os nie liczac amorków.


dokladnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WaÂł-Ruda
witam ja mam pytanko do kolegi co przerabiał sobie ten stablizator, bo też planuje zrobić taką modyfikację w swoim e36 320I 1991r. kupiłem ten oto stabilizator z łącznikami: http://www.allegro.pl/item663768101_sta ... kombi.html i czy coś jeszce mi trzeba do tej przeróbki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WaÂł-Ruda
i jeszcze takie pytanko skoro ten łącznik (krótki) jest montowany do wachacza to czy są już w nim gotowe jakieś otwory do przykręcenia łącznika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Witam ja jeszcze swoich nie zalozylem czekam na troszke kasy bo narazie jutro powinna byc paczka z mtsami na 4 kola i visco behr ale w tym miesiacu zakladam :)

Na zdjeciu jest stabilizator i laczniki - brakuje ci z 2 stron mocowania lacznika.To maly element popytaj kogoś kto sprzedaje na czesci nowsze e36.Myśle ze za 20-30zl ktoś ci opchnie.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... zer_front/

element numer 8

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 22:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
reza napisał(a):
ja zrobiłem tak kupiłem amorki po 06.92r i krótkie łaczniki stabilizatora z mocowaniami do wachacza oraz stabilizator po 06.92r i wszystko sobie zmieniłem jezdzi sie bardzo dobrze:)zadnego druciarstwa wszystko pasuje bez problemu.koszt stabilizatora i łaczników to około 150zł.


hmmm, obecnie też przerabiam ten sam temat i u mnie wyszło tak że: miałem is-a 05.92r a wsadziłem r6 i stabilizator jest na krótkie łączniki mocowany do wahacza i z tego co wiem to po 06.92r były stabilizatory na długie łączniki mocowane do mcpersona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL