BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Toyota Hilux? Jeep Cherokee? Co do ciągania lawety???
PostNapisane: 13 lipca 2009, 10:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Siemka,

Jako że ostatnio troszkę autek wożę a zapowiada sie że będę więcej... Zmieniam samochód.

Myślę o Toyocie Hilux lub Jeepie Cherokee.

Preferuję benzynę + LPG. Ew. diesel, ale one palą ponad 10l w mieście...

Absolutnie skrzynia manula, dopuszczam hilux-a bez klimy, bo prawie nie ma, cherokee tylko z klimą.

Hilux:
http://www.allegro.pl/item674328700_toy ... _taro.html

Cherokee:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7876862
http://www.allegro.pl/item682455965_jee ... d_96r.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8477537
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9199199

Przedział cenowy widać po aukcjach.

A może coś innego do ciągania lawety? Musi mieć te 2tony na haku. Im więcej tym lepiej.

Jak jest z przepisami za granicą? Jakie trzeba spełnić warunki żeby bez obaw u Wroga ciągnąć lawetę????

Dzięki za podpowiedzi.


P.S. A wiecie coś o awaryjności Cherokiego? Albo o częściach do Hiluxa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Awaryjność Cheeroka jak to w Jeepie, "zawsze coś". Hilux to legenda, nad tymi starymi, zwanymi w Europie VW Taro sam myślałem ale wybito mi to jednak z głowy. Generalnie użytkowo tylko i wyłącznie Nissan, do lawety Patrol, jak ma być pickup to Navara D22 a jak nowe to NP300 (ale dowiedzieć się o silnikach). Auta sprawdzone do bólu, odporne na naprawde brutalne zarzynanie (laweta z cieżkim sprzętem rolniczym i dziesiątki kilometrów na dwójce po górach - i tak przez 300tyś km).
O szczegóły pytaj usera qqiz.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
TomekB, jakie nowe... ja szukam do 15tys.

Czemu nie Taro/Hilux ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie kup hi-lux'a i na pewno będziesz zadowolony, cherokee jest OK, ale Ty potrzebujesz niezawodnego auta, więc Toyota bedzie lepsza

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Hilux mocno jedzie na pewnej legendzie która nie zawsze może mieć pokrycie w rzeczywistości.

Generalnie problemem jest serwis - w ASO VW odsyłają do Toyoty, w ASO Toyota odsyłają do VW a jak przyjdzie to co czego to i tak nikt nie potrafi znaleźć częsci nie mówiąc już o tym żeby dobrze ogarnąć naprawę.
Pierwsza rzecz która powinna Ciebie zainteresować to znalezienie specjalisty od terenówek u którego będziesz mógł auto serwisować. Popytaj na rajdy4x4.pl.

Żeby zobrazować sytuację - najlepszy w Augustowie zakład mechaniki pojazdowej, w którym zawsze serwisuję swoje beemki, przy niby prostych naprawach w terenówce wymięka po dwóch dniach kombinowania. Przyjeżdża fachowiec (albo konsultuje przez telefon) i problem rozwiązuje w 15 minut. Niby brzmi zaskakująco że aż ciężko uwierzyć, ale nie bez powodu w jego przydomowym warsztacie stoją terenówki przyciągnięte z małopolskiego czy podkarpackiego.


Aha, do 15tyś myślę że da się kupić Patrola ze zdrową ramą. Navare D22 może być ciężko, jeszcze 2-3 lata temu spokojnie, teraz już poprostu drożeją z uwagi na swoją niezawodność.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie patrola odpuść w przedbiegach - auto dobre, ale paliwożerne :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
KotSylwester napisał(a):
TomekB, jakie nowe... ja szukam do 15tys.

Czemu nie Taro/Hilux ?


Bardzo slaby silnik jest w tej generacji Hiluxa, ponizej 90 KM i 2 tony na haku nie brzmi jak dobre polaczenie.

D22 jest spoko, o ile ma zdrowy silnik. Poczatkowo silniki w tych Navarach mialy problem z panewkami, w ASO wymieniali cale silniki na kampanii.

A co do Cherokee, to NIE PCHAJ sie w diesla 2.5 produkcji VM, bo to porazka, niedosc ze bardzo awaryjny, to jeszcze nikt tego nie potrafi naprawic. Najlepszy bylby 4.0 + LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
Jeździłem sporo Hiluxem i odradzam może i wytrzymałe auto ale jako wół pociągowy nie będzie się spisywało zbyt dobrze, nie wiem jak Jeep bo tym nie jeździłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
R4 2.4 l (2366 ccm) 22R-E SOHC, 105 KM - 114 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
KotSylwester napisał(a):
R4 2.4 l (2366 ccm) 22R-E SOHC, 105 KM - 114 KM


Z benzyna masz racje, myslalem o dieslu, chociaz benzyna na gazie tez straci czesc mocy. Przejedz sie jednak takim Hiluxem, zobaczysz czy Ci cos takiego odpowiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
TomekB napisał(a):
Awaryjność Cheeroka jak to w Jeepie, "zawsze coś". Hilux to legenda, nad tymi starymi, zwanymi w Europie VW Taro sam myślałem ale wybito mi to jednak z głowy. Generalnie użytkowo tylko i wyłącznie Nissan, do lawety Patrol, jak ma być pickup to Navara D22 a jak nowe to NP300 (ale dowiedzieć się o silnikach). Auta sprawdzone do bólu, odporne na naprawde brutalne zarzynanie (laweta z cieżkim sprzętem rolniczym i dziesiątki kilometrów na dwójce po górach - i tak przez 300tyś km).
O szczegóły pytaj usera qqiz.


Jeep jest świetny do jazdy. Bardzo przyjemny w prowadzeniu i z wypasami we wnętrzu. Niestety awaryjność spora. Mam cheerokee od 4 lat, 4,0automat, miałem też wranglera 2,5. Powtarzające się proste, ale wkurzające w polskich warunkach usterki:
- krzyżak półosi
- krzyżak wału
to tak kilka razy w roku wymięka. Oczywiście zależy od sposobu używania auta, ale to po prostu są "miękkie" auta. Koszt krzyżaka śmieszny, bo 40-120zł, ale kłopot wielki, zwłaszcza jak Ci wał odpadnie na autostradzie. A wierz mi, że amerykański krzyżak potrafi się wys**ć naprawdę znienacka:/
Do tego skrzynia manualna AX15 (jesli dobrze z pamięci symbplem sypnąłem) to porażka. Kosztuje 2500 i jest dośc poszukiwana bo sie wysypuje.
Automat w cheerokee też już zajeździłem w prosty sposób - 100km z lawetą pełną drewna.
Do tego należy się liczyć z częstą wymianą różnego rodzaju uszczelniaczy itp.

Generalnie auto fajne, ale upierdliwe na maksa. Części są śmiesznie tanie, ale...w USA.
Absolutnie odradzam jeepa!

Hilux, tak jak już pisano, jest przereklamowany. Silniki są słabe i wymiękają z obciążeniem. Pod górkę z lawetą redukcja do dwójki.
Generalnie pamiętałem całą litanię grzechów toyki kiedyś, ale teraz zostal mi w głowie tylko wniosek - Hilux NIE!

D22 zdecydowanie moge polecić. D22 czyli pickup nissana z lat 98-01. Rok do przodu i rok do tyłu to już porażka. Silniki wymiękają szybko i totalnie. W podanym przedziale nie ma zmiłuj się, czego dowodem są rosnące już ceny tego modelu. Znajomy dowozi takim na budowy paliwo itp, targając po 2tony, wymieniając olej raz na rok i od 2 lat zero problemu.
Plusem jest to, że da się znaleźć z klimą, jedzie się tym w miarę dobrze po asfalcie, no i legendarna już niezniszczalność.

Patrol gr Y60
Na Twoim miejscu poważnie bym rozważył. Auto jest legendą i to w pełni zasłużenie. Mój w ciągu 2 lat zwiedził z lawetą załadowaną 4 quadami lub jeepem cheerokee pół Polski. Ciągałem takie ładunki po poligonach, szosach, beskidzie niskim, w poprzek i wzdłuż strumieni, a patrol tylko się uśmiechał.
Mam lift zawieszenia, kółka 33"/12,5" MT, więc lekko nie ma, a spalanie oscyluje w granicach 12-16 litrów diesla.
Może to i sporo, ale w zestawieniu z możliwościami auta, jego pojemnością, trwałością, solidnością i niezawodnością, wstyd byłoby nawet o tym pomyśleć.
Minusem jak to w japońcach korozja oraz głowica wrażliwa na przegrzanie. Trzeba pilnować wiskozy i wszystkiego co się wiąże z chłodzeniem.
Najlepszy motor do tego auta, to 4,2 diesel, który mieści się w 10 litrach ropy nawet na 35" :)


Piszesz, że preferujesz auto zasilane gazem. Z mego doświadczenia z autami terenowymi (mam: cheerokee b+g, patrola D, terrano D, mavericka b+g) wynika, że do tego typu auta zdecydowanie lepiej nadają się diesle.
Spalanie jest przewidywalne, podobnie zasięg, awaryjność znikoma.
Na gazie spalanie w terenówce często bywa loterią. Typu w trasie 13 litrów, a z obciążeniem w terenie 45l/godzinę :/
Moje benzyniaki w terenówkach zawsze się jakoś męczyły, grzały, paliły kosmicznie dużo.
Osobówkę wolę z gazem, ale w aucie do pracy polecam diesla.
Wyjątek: m60 lub m62 w patrolu :hyhy:


Jeśli spalanie w patrolu jest za duże, to rozważ terrano I z motorem 2,7td. Cztery cylindry, radzi sobie dobrze z lawetą, dobrze wyregulowany w trasie pali 9litrów, z lawetą 10.

Aha, dałeś link do cheerokee w dieslu... NIGDY!!!
O ile cheerokee benzyna to kłopotliwy samochodzik, o tyle ten ich dieselek jest po prostu wzorem porażki :/

Tak jak pisał Tomek, istotną sprawą przy wyborze auta, jest rozejrzenie się za serwisem. Osobówkę umie naprawić każdy, lepiej lub gorzej. Z terenówkami jest już trudniej.
Ja mam swojego mechanika, który od 12 roku życia rozbiera auta 4x4 i właściwie jest on dla mnie darem niebios.

1. Nie załączał się przedni napęd w jeepie. Mój fachowiec byl na wyjeździe.
3 wizyty pełnodniowe w 3 różnych, dobrych warsztatach.
Diagnoza - coś w moście, trzeba wyjmować i rozbierać.
POczekałem na powrót Grześka. Czas naprawy: 8min, koszt 0.

2. Wymiana łożysk i uszczelniaczy mostu w patrolu
Grzesiek zajęty składaniem unimoga, odesłał mnie do warsztatu, który wcześniej ratował z opresji, wykonując u nich taką operację, gdy sobie nie radzili.
Panowie orzekli, że trzeba wyjąć most i że zajmie to 3dni i będzie dużo kosztować. Poprosili żebym może jechał do grześka jednak.
U Grześka czas operacji: 6 godzin.

Dodam, że 80% warsztatów nie chce brać w ogóle terenówek, a 90% z pozostałych nie ma o nich zielonego pojęcia i uczy się robiąc Twoje auto.

Moje typy:
- patrol gr y60 2,8td lub 4,2d
- terrano I 2,7td
- navara d22 2,5td

Wart rozważenia jest też mercedes g klasa, ale cena...wiadomo :(


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 14:19 przez qqiz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Ja proponowałbym do lawety jakiegoś busa, jazda terenówką na trasie to męka. Bus wydaje mi się będzie miał więcej dodatkowych mozliwości wykorzystania i dodatkowego zarobku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
a Frontera ?? słyszałem że to samochód stworzony do holowania :niepewny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DanyU napisał(a):
a Frontera ?? słyszałem że to samochód stworzony do holowania :niepewny:


tylko nie to :!: koszty, koszty i jeszcze raz koszty :!:

PS w innej klasie cenowej mógłbym Ci polecić coś, coś uciągnełoby nie tylko jedną lawetę

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W busie DMC przyczepy będzie pewnie w porywach do 2000kg, w Patrolu 3500kg.
A taką lawetą z DMC = 2000kg to za dużo legalnie nie przewieziesz.

rorafalki napisał(a):
PS w innej klasie cenowej mógłbym Ci polecić coś, coś uciągnełoby nie tylko jedną lawetę


Wielke, amerykańskie, dużo pali ;) Ale takim F-series czy RAM to pewnie sporo się uciągnie :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 14:39 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
J E L I T O napisał(a):
Ja proponowałbym do lawety jakiegoś busa, jazda terenówką na trasie to męka. Bus wydaje mi się będzie miał więcej dodatkowych mozliwości wykorzystania i dodatkowego zarobku.


Vito 112 CDI fajnie sie ciagnie lawete (podejrzewam, ze T4 bardzo podobnie, nie jechalem nic z laweta), ale tutaj problem bedzie podobny jak z terenowka - trzeba bedzie dlugo szukac, zeby znalezc porzadny samochod w tym przedziale cenowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Vermilion napisał(a):
tylko nie to koszty, koszty i jeszcze raz koszty
chodzi o awaryjność ?? no w sumie to tylko opel..tak tylko rzuciłem, co usłyszałem ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
opel jest starsznie awaryjny, a "klekot" 2.3 to przeżytek (do tego słaby), a PB stanowczo za słaby w wersji 2.2 czy 2.4 a V6 paliwożerny

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
braciak ma Terrano II
http://allegro.pl/item684048127_nissan_ ... kazja.html

na haku bez ograniczeń

ogólnie super auto do lawety itp

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
nie bez powodu najwięcej lawet ciągną busy. Jechałem raz terenówką w trasę, była bez lawety, poprostu była tragedia. Na trasie pokraczna, powolna, głosna.

Moim zdaniem lepiej już jechać "ursusem"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL