BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Pompa wody m40...raczej jej wyjecie
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Wymontowałem wszystko, pasek alternatora, Visco, osłone wentylatora, odkreciłem pompe wody i wyjałem termostat...zatrzymałem sie , odkreciłem 4 sruby i nie moge wyciagnąć.

Wie ktos jak jak wyciagnać? Są jeszce jakieś śruby? w "Sam naprawiam " pisza ze jest ich 6...ja znalazłem tylko 4...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Dawid bo są 4 śruby , w otwory gwintowane wkręc śruby 6mm i delikatnie wkręcaj stopniowo u góry i u dołu na przemian - zadziała jak ściągacz .6 śrub jest w silniku m10 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: kuj-pom
dzieki bardzo kolego wlasnie szukalem tematu bo musze tez wyciagnac pompe a wogole nie moglem jej ruszyc. pompa mi nie cieknie ale mam duze luzy jak poruszalem wentylatorem. i tu jest pytanie. czy to lozysko jestem w stanie wyjac i wymienic na nowe czy cala pompa do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Zdecydowanie cała pompa do wymiany .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 21:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
chyba będziesz jednak musiał pompę wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: kuj-pom
ale czy lepiej zrobic to teraz czy zostawic narazie skoro nie cieknie. podejrzewam ze dlatego mi pasek piszczy. walcze z tym juz jakis czas. zalalem napinacz nowym olejem kupilem nowy pasek i kolo pasowe od pompy wspomagania bo wczesniej na niej piszczal a teraz wlasnie piszczy na pompie wody wiec wyciagnalem pasek i kolo od pompy zeby sdtluscic i wyczyscic i wtedy zobaczylem ze sa luzy. tylkoi ze nie nie ma luzow przod tyl tylko gora dol jesli wiecie o co mi chodzi. wiec pytanie czy musze to wymienic odrazu czy moge jeszcze poczekac. wyczyscilem pasek i kola pasowe od oleju zalozylem i w koncu przestal piszczec. tylko nie wiem na jak dlugo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Zrobisz jak uważasz chłodzenie to ważna sprawa ;) jeśli masz m40 to szum /pisk pasków jest powszechnym zjawiskiem . Wytłumacz mi jedno jaki napinacz zalałeś nowym olejem ? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: kuj-pom
ja ma silnik m43 i napinacz paska wielorowkowego taki jak jest w tdsach taki miniamortyzatorek. brakowalo tam oleju i przeskakiwal mi po odpaleniu silnika. nie tlumil drgan. teraz jest juz ok. wiem ze wazna sprawa z ta pompa wody ale zaczynam nowa prace gdzie bede codziennie musial duzo uzywac samochodu i potrzebuje duzo kasy na wejsciu. i byleby mi ta pompa wytrzymala do wrzesnia to wtedy napewno wymienie. to tylko 2 miesiace ale mam dylemat bo jak wspomnialem bede robil duzo kilometrow codziennie autem i nie chce zeby skonczylo sie to awarią. 2 lata temu wymienilem sobie wisko i wtedy nie wyczulem najmniejszego luzu na pompie a teraz jest i to dosyc duzy. 2 miesiace to nie duzo i dobrze byloby zeby ta pompa tyle jeszcze wytrzymala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Jak zawsze Marek WGR jest pomocny :D :super:

Dzięki :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL