BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Automat - nie trzyma pozycja ' P ' w skrzyni biegów
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Samochód e36 compact 316 96r automat. Problem w tym że jak ustawię lewarek w pozycji ' P ' to gdy samochód jest na nawet lekkim wzniesieniu to ucieka do przodu czy tam do tyłu tak jakby był na luzie (N). :kwasny: Gdy wciskam mocniej pedał gazu na postoju gdy lewarek jest w pozycji ' P ' to za każdym razem szarpnie raz samochodem tak jakby chciał się wyrwać i jechać do przodu na ' P ' :zdziwko: . Wszystkie inne położenia lewarka działają normalnie. Podczas jazdy biegi wrzucają się gładko i bez problemów. Pytanie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania samochodu gdy lewarek jest w pozycji ' P '. ... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
nikt naprawdę się z czymś takim nie spotkał? :dontgetit:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Pruszkow
Kolego za pozycję P odpowiadają tryby zębate w skrzyni, pewnie się wytarły i nie blokują. Musisz zaciągać ręczny albo oddać skrzynie do regeneracji ale to kosmiczne koszty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
arture39 napisał(a):
Kolego za pozycję P odpowiadają tryby zębate w skrzyni, pewnie się wytarły i nie blokują. Musisz zaciągać ręczny albo oddać skrzynie do regeneracji ale to kosmiczne koszty.

Więc tak. Wymieniałem ostatnio olej w skrzyni i był czyściutki, czerwieniutki, zero opiłków czy jakichkolwiek innych zanieczyszczeń więc nic na pewno się nie wytarło. O ile dobrze pamiętam to lewarek jest połączony ze skrzynią zwykłą linką cięgnową czy to możliwe że coś z nią nie tak? (popuścić/naciągnąć) no bo nie mam już pojęcia... :zalamany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
madmaxdamage napisał(a):
(popuścić/naciągnąć)
tak musisz zrobic , poluzuj linkę ustaw dżwignię przy skrzyni w pozycji P - przy skrzyni zaznaczam czyli z kanału następnie wyreguluj linkę tak żeby w tej pozycji linka miała 1 mm luzu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
jesteś pierwszym właścicielem autka ? chodzi mi o to czy wiesz jak była eksploatowana skrzynia ? bo to może być złamana zębatka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 11:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Pierwszym nie ale od około 10 lat od kiedy jest w pl jest 'w rodzinie' czy jak to tam nazwać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 12:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
no to może ktoś Ci "zgrzytnął" a Ty o tym nie wiesz i dlatego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
tonej napisał(a):
no to może ktoś Ci "zgrzytnął" a Ty o tym nie wiesz i dlatego ?

Ale myślę że wtedy w oleju byłyby jakieś opiłki czy coś, a skrzynia ogólnie miała by zakłócenia w jeździe, a jest wsio ok. Jak skombinuję kanał w tym tygodniu to zobaczę co i jak z tą linką bo ją bym w sumie obstawiał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Wyczytałem gdzieś, żeby podczas parkowania zawsze zaciągać reczny, ponieważ lekkie stuknięcie np. przez kogoś próbującego wyjechać zza nas może spowodować pęknięcie jakiejś blokady, zapadki w skrzyni i własnie objawy nie trzymania "parkingu".

Może własnie ktoś Cie "stuknął" :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 12:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
MaTiMa napisał(a):
Może własnie ktoś Cie "stuknął" :niepewny:


to by było widać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
tonej napisał(a):
MaTiMa napisał/a:
Może własnie ktoś Cie "stuknął" :niepewny:


to by było widać :)

No właśnie. Nic z tych rzeczy tył jest cały calutki jak go Pan Bóg stworzył. Kurczę nie mam jak na razie sprawdzić tej linki bo jestem zajęty remontem w domu i nie w głowie mi jechanie na kanał. Mam nadzieje że to ta linka.. A powiedzcie mi czy jak by było coś tam w skrzyni złamane/pęknięte/wytarte to raczej by był jakiś syf w spuszczanym oleju czy nie zawsze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
No więc tak. Olej zmieniony i po wyregulowaniu linki (wspomagałem się wydawnictwem 'Sam naprawiam...') lewarek od biegów chodzi jak w traktorze albo i gorzej. Znaczy się strasznie ciężko chodzi żeby nim przesunąć trzeba strasznie dużo siły włożyć. Olej czyściusieńki czerwieniutki zero syfu w nim. Biegi zmieniają się jak malina wszystko gra. 'P' dalej nie trzyma.. Ktoś wie co jest grane?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
A jaką masz pewność że ktoś przed Tobą, może nawet 10 lat temu nie wymieniał oleju w skrzyni i te opiłki wypłyneły. Tak naprawdę zaskoczył mnie ten temat, zawsze sądziłem i słyszałem że gdy automat jest w pozycji P to żadna siła nie pozwoli żeby koła napędowe sie zakręciły. Tyle razy zostawiałem samochód na P bez ręcznego bo ten ręczny to działa chyba na jedno koło i to nawet na sporych uskokach i spadach. Teraz strach zostawić auto, ktos stuknie, a auto sobie pojedzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
larencase napisał(a):
A jaką masz pewność że ktoś przed Tobą, może nawet 10 lat temu nie wymieniał oleju w skrzyni i te opiłki wypłyneły.

Szczerze to nie mam. Ale po kiego grzyba by ktoś wymieniał olej wcześniej skoro był teoretycznie na gwarancji i się nie wymienia. Wg papierków olej wymieniał pierwszy raz mój szwagier przy 50 tyś km. Drugi raz dopiero ja przy 120 tyś. (Nie komentujcie proszę wiarygodności przebiegu bo na bank tyle ma) Rozmawiałem z nim i olej był czyściutki zero syfu. Szczerze to bardziej mnie teraz martwi ten ciężko chodzący lewarek, bo naprawdę od kiedy poruszałem tą linką to trzeba tak w niego przyłożyć żeby się ruszył że masakra... :zalamany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Jednak jest w tym troszkę prawdy. Jak kupowałem auto to chciałem automat wszyscy mi go odradzali. Są opinie że jak coś padnie to lepiej szukać nową skrzynie. Niestety kolego nie pomogę Tobie bo nic mi do głowy nie przychodzi. Ja tam o swój automat dbam bardzo chucham dmucham na niego żeby tylko sie nie rozleciał :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 11:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
a może jest opiłek a może był i już go wypłukali a może opiłek się schował, albo uciekł

loooool


Jak zostawiasz auto z automatem parkując pod górkę to nie powinno się go zostawiać żeby się blokował na "P", zaciągasz ręczny, auto musi się "zaprzeć" i dopiero wrzucasz "P"

wycierają się zapadki lub mogą się połamać . . .

linkę też warto sprawdzić . . .

ale jeśli to nie linka to raczej bedziesz musiał drugiej skrzyni szukać . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
a może jest opiłek a może był i już go wypłukali a może opiłek się schował, albo uciekł

loooool


Jak zostawiasz auto z automatem parkując pod górkę to nie powinno się go zostawiać żeby się blokował na "P", zaciągasz ręczny, auto musi się "zaprzeć" i dopiero wrzucasz "P"

wycierają się zapadki lub mogą się połamać . . .

linkę też warto sprawdzić . . .

ale jeśli to nie linka to raczej bedziesz musiał drugiej skrzyni szukać . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
ANDREW E36 napisał(a):
ale jeśli to nie linka to raczej bedziesz musiał drugiej skrzyni szukać . . .

Mam nadzieję że nie... Kurcze bo biegi zmieniają się cacy gładziutko i w ogóle, w tryb awaryjny nie przechodzi. Już sam nie wiem... Może chociaż poradzicie coś na ten lewarek?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 14:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Wlasnie w kompakcie jest blokada "P" jakas dziwna/inna tzn nie jest mechaniczna albo sam nie wiem co, bo to jest troche wynalazek. Czy kolega madmaxdamage byl na diagnostyce komoputerowej skrzyni?

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL