BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525 24v nierówna praca, cewka?
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Witam!

Mam problem: auto na benzynie pracuje minimalnie nierówno a na gazie zwłaszcza w pełni rozgrzane konkretnie nierówno. Świece nowiutkie ngk mam założone a ich wymiana nic nie zmieniła. Czy dobrze kombinuję że to chyba cewka? Nie patrzyłem jeszcze po ciemku czy przebicie jest (za 2h pojde popatrzeć). Odpinałem na chodzącym silniku wszystkie po kolei i wyszło na to że tylko na pierwszym garze jak odepnę to jest bez zmian - silnik pracuje tak samo nierówno.

Jeśli to cewka to w grę wchodzi dla mnie tylko używka. Sporo ich jest na allegro. Jakich szukać? Ja mam 5 z oznaczeniem 91 M 11 ZUNDSPULE 2052.0110.002 oraz jedną boscha (i to właśnie ten bosch odpięty daje objaw braku zmiany pracy silnika). Jakich szkuać, jakiej firmy? I czy te od m50b25 są takie same jak od m50b20? ewentualnie czy poodchodzą ten od 523 i 528?

No i jeśli to nie cewka to co? Odrobinę oleju mam wokół świecy w tej dziurze co fajka wchodzi - to moze być przyczyna? Silnik miał mierzoną kompresję i ma 12 - 12,5.

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
cewki ZUNDSPULE do gazu się nie nadają takie moje zdanie a oleju się pozbądź w pierwszej kolejności bo będzie przebicie i zacznie jeszcze strzelać w ssący


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
sprawdziałem dosłownie minute temu - oleju są śladowe ilości na tyle śladowe że nawet szmatką go nie zbiorę - pamiętałem z wymiany świec ze cis było ale teraz widzę że jest bardzo bardzo mało :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
co do przebić: jako takiej iskry nie widać - tylko jak sie bardzo dokłądnie przyjrzeć to widać rozbłyski ale nie samą iskrę tylko jakby iskra podświetlała od środka cewki. I tylko na tej boschowskiej co wstępnie zdiagnozowałem jako złą tego nie ma. Dopiero po dodaniu gazu jak łapie na 6 garów wtedy jest tak jak w pozostałych pięciu.

Zatem chyba kupie cewkę... tylko jaką firmę? No i tak jak pytałem w pierwszym poście czy od innych motorów pasuję :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Może tylko fajka przebija na tej świecy ? Skoro będziesz kupował cewkę używaną to kup Bosch lub Beru , podejdą te od m50b20 o cewkach z silnika m52 zapomnij ( 523,528 ) .Zmień uszczelkę pod deklem zaworów wtedy nie będzie pojawiał się olej w gniazdach świec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
No spoczko dzięki za rady :)

Fajki mam w idealnym stanie (przynajmniej wizualnym) wyglądają na świeżo zmianiane.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Marek WGR napisał(a):
Skoro będziesz kupował cewkę używaną to kup Bosch lub Beru
Nie sluchaj dziadka gosc nie ma pojęcia co mówi ;) kup taka cewke jaka masz na innych swiecach jesli bedzie inna silnik bedzie odczuwalnie slabiej pracował ... niestety nawet takie stare Sapy jak Marek WGR, o tym nie maja pojecia :D :hurra: :zglupkiem:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
variant, taką jaką masz czyli ZUNDSPULE?? ja bym ich nie zakładał do gazu się nie nadają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
fabrycznie mialem Boscha ... tak wiec najlepiej wszystkie wymienic i niz miec 1 inna :( ale to juz jak kto woli ...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
panowie podepne sie pod temat
wladekkow napisał(a):
co do przebić: jako takiej iskry nie widać - tylko jak sie bardzo dokłądnie przyjrzeć to widać rozbłyski ale nie samą iskrę tylko jakby iskra podświetlała od środka cewki.
no wlasnie u mnie tez po ciemku widac takie rozblyski jakby od srodka cewki i nie wiem czy tak ma byc? jak mialem stare swiece to te rozblyski byly mniej widoczne niz jak teraz wymienilem na nowe swiece to te rozblyski sa bardziej widoczne...wyjasni mi to ktos czemu tak :/

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
panowie podepne sie pod temat
wladekkow napisał(a):
co do przebić: jako takiej iskry nie widać - tylko jak sie bardzo dokłądnie przyjrzeć to widać rozbłyski ale nie samą iskrę tylko jakby iskra podświetlała od środka cewki.
no wlasnie u mnie tez po ciemku widac takie rozblyski jakby od srodka cewki i nie wiem czy tak ma byc? jak mialem stare swiece to te rozblyski byly mniej widoczne niz jak teraz wymienilem na nowe swiece to te rozblyski sa bardziej widoczne...wyjasni mi to ktos czemu tak :/

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
przepraszam jeden post do usuniecia....te komputry...

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 16:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
Marek WGR napisał(a):
Skoro będziesz kupował cewkę używaną to kup Bosch lub Beru
Nie sluchaj dziadka gosc nie ma pojęcia co mówi ;) kup taka cewke jaka masz na innych swiecach jesli bedzie inna silnik bedzie odczuwalnie slabiej pracował ... niestety nawet takie stare Sapy jak Marek WGR, o tym nie maja pojecia :D :hurra: :zglupkiem:
Najlepiej kup od varianta bo ma na sprzedanie ;) Dobrze że jesteś i masz pojęcie , kiedyś się przejedziesz na takim dziadku jak ja i to nie jest grożba tylko ostrzeżenie świat jest mały podobnie jak Twoja wiedza kmiocie .Tatuś kupił beemkę synek się wozi dumny jak świnia w taksówce i wśród kolegów uchodzi za znawcę z ogromnym autorytetem .Wszystkie rozumy zjadł łącznie ze swoim małym móżdżkiem i teraz zostały dwie szare komórki odpowiedzialne za pisanie na klawiaturze i pisze co wyczyta w zasobach forum często błędnie interpretując.
Powiem Ci że trudno o kulturę jak ma się przed sobą taką sztukę jak Ty.
KUCHARZ Ty jakiś stronniczy jesteś ? Czemu nie reagujesz jak variant obraża innych tylko kasujesz mój post i dajesz ostrzeżenie? Przecież nie napisałem niczego niezgodnego z prawdą zresztą tego gościa ciężko obrazic więc myślę że spłynęło to po Nim jak po kaczce - takiej szpitalnej .


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 16:53 przez Marek WGR, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Dobra panowie luzik - to nie wątek o wyższości świąt wielkiej nocy nad bożego narodzenia....

Kupiłem cewkę boscha. Zakładałem ją po kolei na każdy gar, odpalałem słuchałem. nie było ŻADNEGO efektu. Na banzynie jak było troszke nierówno tak jest, na gazie jak było konkretnie nie równo tak jest. Fajki raczej nie bo jak mówię wyglądają na nowiuteńkie.

Może to faktycznie kwestia ze jedna jest bosch a jedna zunderspule? No i jeszcze jedna rzecz mi do łba wpadła: moze to kwestia kabli doprowadzających prąd do cewek? Zajrzałem troszku głębiej i było tam coś dłubane (polutowane kable, taśma izolacyjna) Wygląda to na porządne porobione (nie skręcone tylko cyna jak trzeba) no ale to nie jest oryginał. Próbowałem na chodzącym motorze poruszać tymi polutowanymi kablami w nadziei że moze tam coś średnio kontaktuje ale znów żadnego efektu. Moze tu szukać problemu?

A jeśli nie tu to gdzie? :D

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Ja jeszcze bym sprawdzil
1. odma
2. samą przepływke i tą grubą rure co idzie odniej do przepustnicy
3. wszystkie przewody z podciśnieniami

I pytanie. Podczas przyspieszania nie szarpie ci czasem i tak do 3,5 tys obr nie muli?

Jeśli tak to podejrzewałbym czujnik wałka rozrządu. Ja tak miałem i długo szukałem oraz dużo niepotrzebnych rzeczy powymieniałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Nic takiego sie nie dzieje. Silnik ma obroty jak trzeba, troche poniżej 1000, nie szarpie, jak tylko przekroczy obroty tak ok 1100 to łapie elegancko, równo sześcioma cylindrami i jedzie aż do odcięcia. Problem jest tylko przy wolnych obrotach.

Odma? W sensie ze dziurawa czy zapchana?

Przepływke - jak ją sprawdzić?

Rury podciśnienia to niegłupi pomysł - popatrze :)

I gdzie jest silnik krokowy? (jakas fota by sie przydała)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 23:02 przez wladekkow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
odma czy wlasnie dziurawa nie jest tak jak rura od przeplywki(u mnie jest sparciala i lapal lewe powietrze i falowal obrotami, na razie owinieta tasma czeka na wymiane). sama przeplywka powinna byc ok skoro nie szarpie i jedzie normalnie. krokowca masz w super niedodtepnym miejscu pod kolektorem ssacym blizej skrzyni (taka pucha okragla). sprawdz jeszcze sama przepustnice czy zasyfiala nie jest i oczysc ja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 23:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Samą rurę dolotową mam szczelną - to wiem na pewno. Mysle teraz nad silnikiem krokowym - spróbuje go jutro zdjąć i przeczyścić. Przepustnice tez moge ;) Odme przy okazji tez obejrze - jest na wierzchu wiec to najprostsze :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Przepustnica w miarę czysta, odma szczelna, wszelkie rureczki magiczne posprawdzalem i są ok. Do silnika krokowego sie nie dobrałem bo wiadomo - ciazki dostep :/ da sie go w ogole zdjac bez zdejmowania calego kolektora???

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Można dostac się do krokowego bez zdejmowania kolektora ale z jedynie z kanału .
wladekkow napisał(a):
Może to faktycznie kwestia ze jedna jest bosch a jedna zunderspule?
nie ponieważ jedne i drugie były fabrycznie zakładane to tego silnika , masz sprawną jednej i drugiej firmy weż omomierz i zmierz rezystancję na jednej i drugiej przekonasz się że jest taka sama - o czym niedouczeni internetowi mechanicy nie wiedzą :cwaniak: Próbuj z podmianą czujnika położenia wałka rozrządu jak Piordekk napisał pożycz od kogoś kto nie ma takich objawów .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL