BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] gorące węże od chłodnicy
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
Cześć. Mój kuzyn właśnie kupił isa m42. Po przejechaniu dosłownie 5-10 km ma bardzo gorące węże od chłodnicy co odchodzą. Temperatura niby dochodzi prawidłowo do pionu i się zatrzymuje, ale nie wiara wskazaniom (prawda?). Raz już wodę zagotował (bo płynu nie miał okazało się). teraz jest pod kurek, ale te węże są gorące. Czy to normalne że tak się grzeją? Termostat dobry, bo po zagotowaniu w garnku odchylał się ok.1cm ;) A i węże robią się twarde bardzo. Układ niby prawidłowo odpowietrzony.
Dodam że ukręcił tą śrubkę odpowietrzającą obok wlewu i teraz zakręca inną bez dziurki.

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
to ze weza sa gorace to normalne,ale to ze sie robia bardzo twarde to juz mniej, moze sie tworzyc zbyt duze cisnienie z ukladzie chlodniczym, sprawdz czy nie ma babelkow powietzra w zbiorniczku wyruwnawczym przy dodawaniu gazu! jesli raz juz zagotowal wode to sprawdzic czy chlodnica nie cieknie,sprawdzic czy nie byl lany jakis siuwax do uszczelniania wczesniej !spradzic czy nie ma masla na bagnecie, odpowietrzyc prawidlowo uklad


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
A ta śrubka nie jest bynajmniej potrzebna ta od odpowietrzenia z dziurką? czy może być zaślepione inną szczelną?

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
moim zdaniem srubka moze byc inna :) wazne zeby wytrzymywala cisnienie i byla szczelna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 12:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
TomKu13 napisał(a):
teraz jest pod kurek,



ilość płynu w chłodnicy jaka powinna być w stanie zimnym(silnik nie rozgrzany), jest zaznaczone na zbiorniku wyrównawczym kreską i napis chyba kalt. może tego płynu( wody) jest za dużo.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
Przepraszam za brak ścisłości przy rozgrzanym było z jakieś 8-10 cm poniżej kurka ;)
Chciałbym się zapytać czy może być tak, że wskaźnik temperatury ze względu na wiek auta (15lat) nie wskazuje dokładnie? Tj. wskazówka zdawało by się normalnie idzie do pionu, a dalej może się zaciąć? Czy to jest raczej pewny element w e36?
Masła nie ma na bagnecie ufff
Węże są po rozgrzaniu napompowane :/
Wentylator pracuje prawidłowo

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
TomKu13, a co Ty myslisz ze e36 jest gorsze od e46 tylko ze wzgledu na wiek ?? to we e46 sypia sie banalne rzeczy z ktorymi e36 nie ma problemow ....

wracajac do temtu wskaznik musi pokazywac dobrze, twarde weze czyli co ?? maja byc gorace i tak twarde jak opona rowerowa .... i plynu chlodniczego nie zalewa sie po korek tylko do gornego max poziomu ... jezeli bedzie go za duzo to wywali go przez rurke ze zbiorniczka wyrownawczego - musi byc 100% drozna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 14:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
TomKu13 napisał(a):
teraz jest pod kurek


na zimnym czy gorącym silniku ?

to że są gorące to jeszcze o niczym wielkim nie świadczy :P
to że twarde to może być spowodowane tym masz nie odpowietrzoną instalację
a wskaźnik mimo 50 letniego wieku musi działać poprawnie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
panowie jest cieplo na dworzu temperatura plynu i mamy cisnienie w ukladzie.
a po przejechaniu kilku km i po odkreceniu korka od zbiorniczka fontanna jest? jesli niema to jest :ok:
w moim is-sie zbiorniczek widac jak wciaga brzuch po odkreceniu korka. i jest wszystko :ok: :ok: :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 17:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
septi napisał(a):
a po przejechaniu kilku km i po odkreceniu korka od zbiorniczka fontanna jest? jesli niema to jest :ok:
w moim is-sie zbiorniczek widac jak wciaga brzuch po odkreceniu korka. i jest wszystko :ok: :ok: :ok: :ok:


dziwna metoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
NO PANOWIE :mur: cisnienie zawsze bedzie na rozgrzanym motorze płyn nabiera teperatury i zmienia swoja obietosc czyli wytwarza sie cisnienie a pompa wodna wspomaga efekt przetlaczajac plyn :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Cytuj:
cisnienie zawsze bedzie na rozgrzanym motorze płyn nabiera teperatury i zmienia swoja obietosc czyli wytwarza sie cisnienie a pompa wodna wspomaga efekt przetlaczajac plyn :cwaniak:


serio :>
to że nabiera ciśnienie rzecz normalna tu sie rozchodzi że się gotuje a nie powinien :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
A twarde węże to nie przypadkiem wynik walniętej uszczelki pod głowicą? Bo mnie kolega stachu nastraszył :zdziwko: Bo one są twarde jak opona! Woda była nieźle zagotowana, bo auto po trasie było i z korka odpowietrzającego jak z czajnika para dawała :/ Mogło coś się stać poważnego? Można jeździć? Temperaturę na pion łapie po 4 minutach pracy na luzie! Troche szybko nie?

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
to zdecydujcie sie :cisza: a jak kolega nie jest pewien i wszystkie metody zawioda :padam:

KOMPUTER pomoze napewno w odczycie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
TomKu13 napisał(a):
A twarde węże to nie przypadkiem wynik walniętej uszczelki pod głowicą?


mogą być ale jak by Ci gasł :P też może kłaniać się szlif głowic

TomKu13 napisał(a):
Mogło coś się stać poważnego?


mógł sie zagotować a wtedy dłuższa jazda jest nie wskazana wręcz zakazana :P

TomKu13 napisał(a):
Temperaturę na pion łapie po 4 minutach pracy na luzie! Troche szybko nie?


szybko ? toż to błyskawica :zdziwko:

co do komputera to nie byłbym tego pewien że pomoże :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
KOMPUTER pomoze napewno w odczycie
niby w czym pomoze odczyt komputera ?? w diagnozie uszczelki, termostatu a moze wykaze, ze glowcia rozwalona?? buahahahah wez bo smieszne to jest ....

niestety, ale komputer Ci w niczym tu nie pomoze .... i jak na kazdy duperelek jezdzisz podlaczac sie pod kompa to widac masz pojecie ...

TomKu13 napisał(a):
A twarde węże to nie przypadkiem wynik walniętej uszczelki pod głowicą? Bo mnie kolega stachu nastraszył Bo one są twarde jak opona!


weze maja byc twarde jak opona rowerowa - bo przeciez uklad pracuje pod jakims cisnieniem - chyba 1,0 -1,3 bara - jak odkrecasz korek zbiorniczka to przeciez slychac syczenie ...

Cytuj:
Temperaturę na pion łapie po 4 minutach pracy na luzie! Troche szybko nie?

no troche za szybko - powinno to byc kolo 20 min

a co z pompa woda ?? moze ona ma juz dosc ?? i nie tloczy plynu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Ja obstawiam pompę, bo miałem to samo niedawno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
no w takim tepie sie zagrzewa to faktycznie cos boli.
sory ze sie zapytam: zalana plynem czy zwykla woda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 215
Lokalizacja: Czerwin, Warszawa
Moje BMW: BMW 320d TOURI '04
Kod silnika: M47/TU
Garaż: E46 320d
E30 320 Cabrio
TomKu13 ja Cię nie chciałem przestraszyć :) po prostu zasugerowałem, że coś takiego może się zdarzyć...

_________________
zobacz moje byłe qpe |||------>> viewtopic.php?t=50159

i aktualnego Touringa viewtopic.php?f=6&t=104068
e30 cabrio http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134197


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tak czy innaczej skoro szybciutko nabiera temperatury i ja trzyma to nic dodac nic ujac lepiej jak fabryka :D

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL