BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 19:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 15 lipca 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Lokalizacja: WLKP.
Witam,

po ostatniej wymianie świec żarowych w moim Bmw 530d pozostał mi niesmak,

Moje problemy zaczęły się kołysania silnikiem przez ok 10sek i strasznym kopceniu przy porannych podpałach autka,więc udałem się do mechanika,gdy powiedziałem jakie są objawy on jednoznacznie stwierdził ŚWIECE ŻAROWE do wymiany(wydaje się prosta sprawa).

Kupiłem świece Bosch-a no i mechanik zaczął wymieniać.....wszystko szło dobrze aż do momentu wymiany 6 świecy,świeca ta ukręciła się :zalamany:

Pytam mechanika co teraz?on na to że na 5 świecach też można jeździć a ta 6 świeca może zostać w bloku i nic się nie stanie :kwasny:

Panowie doradźcie co mam zrobić i czy faktycznie tak można jeździć i nic się nie stanie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 06:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 20
najlepiej byłoby wykręcić jakimś cudem te szóstą świecę i wkręcić nową, ale to będzię chyba ciężka sprawa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ..........
PostNapisane: 16 lipca 2009, 14:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No teraz to trzeba zakupić tzw wykrętak (odwrócony gwint-wiertło specjalnie do urwanych śrub) do kupienia np w Castoramie. Wiercisz dziurke małą wiertlłem na małych obrotach,aby jak najmniej wiurów wpadlo do środka, następnie mocujesz wykrętak w wiertarce lub w chwytaku ręcznym i całość się zazębia i wykręca to co zostało w urwanej świecy-nie uszkadzając przy tym gwintu. Tak samo sie robi z urwanymi śrubami. Ale do tego potrzbna osoba cierpliwa i dokładna a nie jakiś nerwus:)))

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Lokalizacja: WLKP.
ok,dzięki Panowie za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
BARNABA ma dobry sposób lecz można by nie wiercić otworu do końca aby właśnie owe opiłki nie dostały się tam gdzie nie trzeba zmierz ile możesz wiercić i troszkę odejmij aby nie na wylot przewiercić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 23:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Pamiętaj żeby nowe świece nasmarować na gwincie specjalną pastą niedopuszczającą do spiekania i że dopuszczalny moment dokręcenia nowej świecy to 15-20Nm , a to naprawdę bardzo mało.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
stones1 napisał(a):
Pamiętaj żeby nowe świece nasmarować na gwincie specjalną pastą niedopuszczającą do spiekania i że dopuszczalny moment dokręcenia nowej świecy to 15-20Nm , a to naprawdę bardzo mało.

a jak się nazywa ta pasta pamieta?. :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
ja smigam juz pol roku na urwanej i nic sie nie dzieje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Krzynio266 napisał(a):
ja smigam juz pol roku na urwanej i nic sie nie dzieje

:wstyd:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
palec216 napisał(a):
a jak się nazywa ta pasta pamieta?. :niepewny:

Kup najlepiej smar miedziany, jest najlepszy. Grafitowy też może być..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
grafitowy szybko się wytopi, miedziany lepszy nawet jak się wytopi to miedź zostanie

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 18:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Virus i Cox dzieki :] :D

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 09:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Pośmigacie do pewnego czasu na takich świecach, BMW robi rewelacyjne silniki a 3.0d to już wogóle bajka. Ale mimo wszystko jest to silnik common rail. Trzeba dbać o niego. Kolego lepiej jakimś sposobem wykręć tą świece i najlepiej nie otwieraj silnika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 525D E39
Kod silnika: M57
WITAM CZY ZNACIE KOGOŚ OD ŚWIEC W OKOLICY EŁK SUWAŁKI GIŻYCKO OLSZTYN BIAŁYSTOK POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 22:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 01:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
wszystko pieknie tylko jesli w bloku zostal rdzen wolframowy to dooopa tylko specjalnym przyrzadem idzie to wydlubac sam mialem taki przypadek i bez zdjecia glowicy sie nieobylo,jesli wolfram wylazl caly to mozna wykretakiem probowac.Ajesli ktos zdola wywiercic otwor w wolframowym rdzeniu to szacun...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 4 lutego 2012, 18:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
Witam!
Postanowiłem i ja opisać swój problem z ukręconymi świecami żarowymi.
Fakt, że są ukręcone zauważyłem już jakiś czas temu demontując kolektor ssący w innym celu. Wtedy udało się wykręcić jedną pierwszą od chłodnicy, dwie pozostałe już były urwane i kręciły się w miejscu, ostatnia ani drgnęła to ją zostawiłem.
Teraz przyszły duże mrozy i auto w garażu paliło a jak pojechałem do pracy po ośmiu godzinach stania na mrozie już nie.
Po obdzwonieniu okolicznych warsztatów i usłyszeniu "Panie głowicę trzeba ściągać" wybrałem się do Pana Stanisława Makiewicza (Rzgów, ul. Rawska 13). Jak się okazało tylko jedna świeca odkręciła się ( ta pierwsza co i ja ją odkręciłem i tylko ona po sprawdzeniu grzała reszta była spalona) a pozostałe dwie już były zarwane, natomiast czwarta też się zarwała.
To co udało mi się podejrzeć to to, że rozwiercają całą świecę w tym miejscu, gdzie jest gwint w taki sposób, że reszta gwintu pozostaje w głowicy i da się wyciągnąć szczypcami. To co zostaje nie wpada do cylindra bo zostaje sam żarnik ten co się nagrzewa z kawałkiem świecy tuż za gwintem. Po poprawieniu gwintu specjalnym gwintownikiem można już montować świecę nasmarowaną środkiem zapobiegającym dalszemu zapiekaniu.
Pan powiedział, że tak jest najlepiej ją rozwiercić bo są tak zapieczone zazwyczaj, że próby spawania do nich nakrętek lub nawiercania środka i próbowania odkręcić lewym gwintownikiem nie zdają egzaminu.

Pozdrawiam!
Mam nadzieję, że komuś pomogłem.

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ukręcona świeca żarowa
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
kemer85 dzięki za info, bardzo mi się przyda ten adres i wiadomość o nieściąganiu głowicy do wyciągnięcia świeczki.. :kwasny: :piwo: :piwo:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL