BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Gwoli ścisłości - "ZĂźndspule" to nie firma.

ZĂźndspule znaczy cewka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Marek WGR
Cytuj:
Można dostac się do krokowego bez zdejmowania kolektora ale z jedynie z kanału .



Hahaha widac ze gosc jest sierota lub nigdy tego nie robil .. silnk krokowy bez zdejmowania kolektora wyjmiesz jezeli masz lewa reke zwinna miedzy obudowa filtra oleju a kolektorem dasz rade :)

Marek WGR
Cytuj:
masz sprawną jednej i drugiej firmy


Gasper
Cytuj:
Gwoli ścisłości - "ZĂźndspule" to nie firma.



:1.2: Marek WGR :27: ten gosc juz wącha dno od dołu :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 11:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Cytuj:
Hahaha widac ze gosc jest sierota lub nigdy tego nie robil .. silnk krokowy bez zdejmowania kolektora wyjmiesz jezeli masz lewa reke zwinna miedzy obudowa filtra oleju a kolektorem dasz rade
Ty zapewne jeszcze nigdy tego nie robiłeś wnioskuję że jesteś leworęczny i masz zwinną łapkę od ...... wiesz czego :hyhy: do tej pory nikt Ci nie wytłumaczył że seks to nie Ty i Twoja ręka tylko Ty i kobieta ?
variant napisał(a):
Marek WGR
Cytat:
masz sprawną jednej i drugiej firmy
bystrzacho , drobny cwaniaczku z miodem w uszach już w pierwszym poście napisałem Bosch lub Beru napisałem gdzieś że "ZĂźndspule" to firma ? masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ?
variant napisał(a):
:1.2: Marek WGR :27: ten gosc juz wącha dno od dołu :rotfl:

a Ty fetę bo taki jakiś wyklepany jesteś skończ z tym bo Ci całkiem ten pusty czerep zrysuje :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
kolego a zobacz tylko czy masz mase na sielniku tak jak trzeba kolega miał tak w e30 2,5 trzesło całym autem ze szok a okazało sie ze nie ma masy na silniku...

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Marek WGR, z tym kanałem to chyba się pomyliłeś
przepustnice lepiej odkręcić (4 śrubki) i się rękę wsadzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
andrzej520 napisał(a):
Marek WGR, z tym kanałem to chyba się pomyliłeś
on sie zawsze myli to po 1 ;D po 2 jak sie nie robi to skąd mozna to wiedziec? ... :29: Marek WGR, :27:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
andrzej520 napisał(a):
Marek WGR, z tym kanałem to chyba się pomyliłeś
przepustnice lepiej odkręcić (4 śrubki) i się rękę wsadzi
wszystko zależy od tego jakie masz łapki ;) może i tak ja wymontowuję z kanału tak mi wygodniej i pracy przy tym trochę mniej.
O variant mój Ty nieomylny geniuszu fajnie że wpadłeś liczyłem na Ciebie , grunt że Ty robisz i wiesz jak ja mam ludzi od tego. Czemu tak szybko znikasz ? coś miękka faja z Ciebie.


Ostatnio edytowano 18 lipca 2009, 15:00 przez Marek WGR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 15:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
przestańcie chłopaki nie róbcie cyrku
a Marek WGR, według mnie sensowne posty pisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 15:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
andrzej520 napisał(a):
Marek WGR, według mnie sensowne posty pisze
z Pewnościa :) tak jak wers nizej stary i pusty łeb :D
Marek WGR napisał(a):
Czemu tak szybko znikasz ? coś miękka faja z Ciebie.
ale masz racje nie bede mu przeszkadzał wąchać dna od dołu:P on ma ludzi ktorzy go ... :D

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 16:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
andrzej520 napisał(a):
Marek WGR, według mnie sensowne posty pisze
z Pewnościa :) tak jak wers nizej stary i pusty łeb :D
Marek WGR napisał(a):
Czemu tak szybko znikasz ? coś miękka faja z Ciebie.
ale masz racje nie bede mu przeszkadzał wąchać dna od dołu:P on ma ludzi ktorzy go ... :D
a czego to miało dotyczyc ? to że zniżam się do Twojego poziomu jest dla mnie wystarczającym ubliżeniem .Przetłumacz mi proszę to co napisałeś młody , mądry i intelektualnie zubożony łbie .Nie wiem co oznacza w Twoim kloacznym slangu tekst '' wąchac dno od dołu '' Nieprawdę napisałem ? Że miękka faja jesteś ? Internet Ci życie uratował bo inaczej musiałbyś się kryc ze swoimi kompleksami , a tak możesz sobie anonimowo i prawie bezkarnie poszalec .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 19:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
panowie dajcie se siana proszę :)

masa na silniku - niegłupie! wiecie gdzie ona jest popodpinana zeby szukać ew. braków połączenia?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 20:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Główna masa to przewód od prawej podłużnicy do prawej łapy silnika , przy zmianie cewki widziałeś miedziane plecionki przykręcane do pokrywy zaworów i do cewek ,przy pokrywie zaworów z przodu silnika jest brązowy przewód zakończony kabel- oczkiem jest bardzo istotny a często przegrzany do tego stopnia że schodzi z niego izolacja .Generalnie oczyśc wszystkie brązowe przewody dokręcone do silnika ,popsikaj preparatem '' elektrosol'' złącze wiązki silnikowej .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie mogę znaleść tego masowego przewodu z przodu silnika.... podpowiesz do czego dokladnie jest przykręcony? Przy którym wałku itd...?

Mam jeszcze inną koncepcję: pamiętam że w e30 walczyłem z wolnymi obrotami a powodem był źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Ustawiłem go jak trzeba i jest idealnie do dziś. W e34 tez taki jest (tyle ze z boku ale to żadna różnica) Pamiętam że w e30 ustawiałem go tak jak kazano czyli po puszczeniu gazu w powinien robić ciche cyknięcie czym miał dawać odpowiednie sygnały do silnika krokowego itd. Ten w e34 tak nie robi.. Moze to jest przyczyna telepania sie silnika na wolnych obr? Ze krokówka się nie załącza przez ten czujnik i auto pobiera powietrze na siłę nie wiadomo skąd z trudem zamiast krokówką?

Generalnie czy ten czujnik przepustnicy też powinien klikać jak sie odpuszcza gaz?

PS: Krokowy tez wyczyszczę ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Co do przewodu to jutro podpowiem bo mam wiązkę oddzieloną od silnika i nie chce mi się już wychodzic do garażu ale w okolicach ssącego z przodu w plastikowej rynience .Potencjometr przepustnicy nie będzie klikał ,klika przełącznik przepustnicy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to tak: silnik krokowy zaznajomił się z benzyną ekstrakcyjną (po zdjęciu przepustnicy wcale nie tak trudno go wyjąć!!!!), nie był brudny ale jest czystszy. Masa główna przeczyszczona, cewkowa też (czekam na info gdzie szukać tej silnikowej z przodu). Podpiąłem na chwilę masę na krótko (dotknąłem przewodem silnika i jakiegoś nielakierowanego kawałka budy) - wszystko powyższe - zero efektu :/

i teraz tak: czy taki efekt telepania silnika moze dać nieszczelny kolektor ssący? Bo ja mam II generacje i dwa antywystrzały zrobione w kolektorze i jeden jest nieszczelny - uszczelniłem go dzis i tam gdzie był nieszczelny jest szczelny ale jak sie ucho przyłoży do niego to zdaje mi sie ze ssie nadal powietrze. Ewentualnie czy taki efekt moze dać zwężony za bardzo dolot? Bo czasami za małe miksery gazownicy wkładają i są problemy z niedoborem powietrza...

PS: w ciągu około miesiąca będzie przekładka na sekwencję bo II gen. to nieporozumienie w tym aucie :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 00:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Przepraszam zapomniałem sprawdzic :wstyd: ale nieszczelnośc dolotu jak napisałeś może byc przyczyną takiego stanu rzeczy.Kup ''samostart'' preparat ułatwiający rozruch silników diesla i psiknij w czasie pracy na wolnych obrotach na podejrzane miejsce ,jeśli nastąpi poprawa w pracy silnika to masz żródło problemów .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 08:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
No właśnie po tym załataniu tej nieszczelności co pisałem to mam wrażenie że dziś jest minimalnie lepiej choć może to tylko moja autosugestia :P

Nabędę, poszukam nieszczelności.... A ten samostart to co dokładnie robi że poprawia pracę w takich przypadkach?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
wladekkow napisał(a):
A ten samostart to co dokładnie robi że poprawia pracę w takich przypadkach?

jak będzie ciągnął lewe powietrze i załabie samostartu to będziesz widział różnice w pracy silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
cześć,

ściągałem ostatnio kolektor walka z układem chłodzenia (moim zdaniem jeden z najbardziej pracochłonnych przypadków trafiona rurka powrotna z nagrzewnicy - pól auta rozebrane)

Obrazek

ale przy okazji silnik krokowy poleżał sobie całą noc w nafcie byłe tego syfu toszkę, no i taki cienki przewód gdzieś fi 8 idący z od kolektora pod klawiaturę był uszkodzony

teraz obroty są stabilniejsze przede wszystkim jak schodzi z wysokich, naprawdę jestem zadowolony z tego małego przeglądu serwisowego

P.S. @wladekkow Nie myślałeś aby pod kompa buńkę podłączyć?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 21:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
na razie nie.... zreszta mam wrażenie ze faktycznie sie poprawiło po tym częściowym załataniu wiec pojde na razie tym tropem i dam znać co dalej :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL