BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 15:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Lampy LED tył Problem z Komputerem
PostNapisane: 17 lipca 2009, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Witam.
Kupilem lampy LED tył. Założyłem i jest problem.
Po załaczeniu swiatel pozycyjnych wszystko jest OK ale, po kilku minutach wyskakuje błąd spalonych żarówek tył, po chwili błąd światła STOP, następnie światła przeciwmgłowe itd itd.
przy czym migacze migają raz szybciej raz wolniej. Przy wyłączonych światlach wszystko jest OK.
Odłaczyłem kostki ktore sa przy lampach to pomogło tylko na migacze (chodzą tak jak powinny) Reszta jest jak było. Podłaczylem żarowki do kabli ktore powinny je zasilac (tyl światla mijania) To wyskakuje troche mniej błędów. Ale i tak wyskakują.
Czy ktos wie co z tym zrobic ?
Pozdrawiam.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Masz do tych Led-ów przetwornice? Jesli nie to z tego powodu masz komunikaty o spalonych zarowkach.Ledy maja mniejsza opornosc od zwyklych zarowek i komputer odczytuje to jako spalona zarowke i wywala blad.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Te kostki o ktorych pisalem to sa chyba te przetwornice.
Wiem o co chodzi z oporem itd i pisalem przeciez ze podlaczylem zarowki razem z lampami LED i nic to nie daje.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
czesc, tez mam diody z tyłu i tez mi wywala takie same błedy, mianowcie od swiateł pozycyjnych, przciwmgłowych i stop, i kierunki tez mi wariują i juz nawet pisałem temat o tych wariujących kierunkach, ale każdy coś innego pisal,,, z instrukcji wynikałoby ze jest przepalona któraś żarówka, a wszystki są ok..... błedy z tych świtateł wyskakują mi tak co kilka- kilkanascie minut... :/

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Widzisz a wszyscy tylko jedno i to samo - że trzeba oporniki itd a co ja niby robie ?
Niestety to nie pomaga.
Jak odepniesz te czarne kostki (jesli je masz) to problem z migaczami powinien zniknac, ale reszta zostaje.
Nie mam pojecia co z tym zrobic.
Może jakis znawca tematu w koncu sie znajdzie na tym forum.
Pozdro.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
no tez czekam ,na jakiegos mądrego znawce... juz mnie te komunikaty wkurzają... :dobani:

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Gadalem dzis z gosciem na GG i mowi ze cos z kablami trzeba przerabiac w tych lampach :zdziwko:
Mowil ze na forum E60 cos bylo o tym.
Trzeba poszukac.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 01:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Dannov napisał(a):
Mowil ze na forum E60 cos bylo o tym.
Trzeba poszukac.


dbra, jak cos znajdziesz to daj znac, sam tez poszukam..taka ładna nnoc..i przynajmniej chłodno..ufff :padam:

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 02:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Ni huuuu huhu nic nie znalazlem.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 07:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
eddi83 napisał(a):
no tez czekam ,na jakiegos mądrego znawce... juz mnie te komunikaty wkurzają... :dobani:


A popróbuj zablokować zasilanie każdej przetwornicy kondensatorem elektrolitycznym ok. 100 - 500 mikrofaradów na 16voltów. Tzn. przyłącz kondensator pomiędzy przewód plusowy przetwornicy i masę (odpowiednio do biegunów kondensatora: plus do plusa a minus do masy). Wtedy zakłócenia, jakie generuje przetwornica zmniejszą się i te przypadkowe błędy znikną.(tak przypuszczam ) Wydatek groszowy, a może pomóc.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
henix napisał(a):
A popróbuj zablokować zasilanie każdej przetwornicy kondensatorem elektrolitycznym ok. 100 - 500 mikrofaradów na 16voltów. Tzn. przyłącz kondensator pomiędzy przewód plusowy przetwornicy i masę (odpowiednio do biegunów kondensatora: plus do plusa a minus do masy). Wtedy zakłócenia, jakie generuje przetwornica zmniejszą się i te przypadkowe błędy znikną.(tak przypuszczam ) Wydatek groszowy, a może pomóc.

no dzieki, opisane ładnie, ale ni hu hu nie znam sie na elektronice a nie chces cos zjeb,..ac, bardziej na chłopski sie nie da? albo moze jestes z okolic wawy..?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
W samej przetwornicy jest kondensator 2200 mikro 25V.
Jest on po to zeby diody nie mrygaly, kiedy odlaczylem kostke widac minimalne pulsowanie diod.
Tak że dalej czekamy :(

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
oki napisze do ciebie na gg. i czekamy dalej...

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
eddi83 napisał(a):
henix napisał(a):
A popróbuj zablokować zasilanie każdej przetwornicy kondensatorem elektrolitycznym ok. 100 - 500 mikrofaradów na 16voltów. Tzn. przyłącz kondensator pomiędzy przewód plusowy przetwornicy i masę (odpowiednio do biegunów kondensatora: plus do plusa a minus do masy). Wtedy zakłócenia, jakie generuje przetwornica zmniejszą się i te przypadkowe błędy znikną.(tak przypuszczam ) Wydatek groszowy, a może pomóc.

no dzieki, opisane ładnie, ale ni hu hu nie znam sie na elektronice a nie chces cos zjeb,..ac, bardziej na chłopski sie nie da? albo moze jestes z okolic wawy..?


Aaaa, to problem. Chodzi o to że przetwornica jest impulsowa i działa tak, że chwilami pobiera więcej prądu a chwilami mniej. Może to spowodować wykrycie przerwy w układzie bo komputer sprawdza przepływ prądu w żarówkach okresowo i jak trafi na moment w którym przetwornica pobiera mniej prądu to wykryje uszkodzenie żarówki i masz błąd. Zablokowanie kondensatorem wejścia przetwornicy może to zjawisko zlikwidować, stąd moja rada. Jak właściwie podłączysz kondensator to nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia układu. A jak niewłaściwie to najwyżej bezpiecznik od lampy się spali.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL