Taurus napisał(a):
Wniosek z tego co pisałem że silniki BMW są z bardzo dobrych materiałów i nawet jesli gaz skraca im zycie to i tak przy takich przebiegach bez różnicy.
A no to tak to rozumiem! Trzeba było tak odrazu. Wiadomo, że gaz skraca życie silnika i choć może w wielu przypadkach nieznacznie, to decyzje co do tego pozostaw już samemu użytkownikowi, bo ktoś może chcieć przejechać jednym autem np. 600 tyś km... Poza tym mowa tu głównie o silniku M-Power, a cywilne V8 przy takim silniku, to tak jak kociak przy tygrysie... Wiec weź pod uwagę to, iż silnik M3 jest dożo bardziej wysilony i w jego przypadku ta różnica żywotności, może okazać sie istotnie większa.
Taurus napisał(a):
Ta benzyna WYSOKOOKTANOWA w stosunku do LPG jest NISKOOKTANOWA. Bo LPG ma liczbę oktanową porównywalna z wysokooktanowym paliwem lotniczym
A dziękuje za informacje, dobrze wiedzieć

Taurus napisał(a):
Już nie mówiąc, że silniki z BMW mają korzenie z silników lotniczych gdzie temperatura również była wysoka, a to były czasy zanim się urodziłeś
Wiem, ale te silniki lotnicze to zupełnie inne czasy, zupełnie inna liga i nijak sie to ma do naszego tematu.
Taurus napisał(a):
Oczywiście, swiece sie wymienia z powodu wyższej temperatury. Filtry wymienia sie co 15-20 tyś czyli tak jak normalnie. O kablach nie słyszałem nic...ale co to ma wspólnego z czystością gazu?

Cytat z internetu: "LPG to paliwo gorsze od benzyny i jest zasiarczone (korozja). Np. benzyna 98 jest w zasadzie bezsiarkowa. Efektem spalania LPG jest korozja i erozja. Przewlekłe spalanie zwłaszcza zubożonej mieszanki prowadzi do wzrostu temperatury, przegrzewania się i wypalenia denka tłoka, wypalenia gniazd zaworowych, nadpalenie głowicy. Brak dynamiki jazdy - to wtórny częsty efekt" Google nie boli...

Taurus napisał(a):
Nie neguję że może masz wiedzę większa w wieku 21 lat niż ja, ale proponuję troche poczytać o logice i mniej ulegać emocjom...
A dziękuje za rade
